STEVE VAI
Rojen 6. junija 1960, Long Island, New York, ZDA
Steve Vai je učenec kitarskega guruja Joeja Satrianija, kasneje pa se je šolal na slavni bostonski akademiji Berklee. Kot mladenič je dobil službo pri legendi rocka Franku Zappi. Pri njem je ostal nekaj let in igral na nekaterih njegovih najbolj pomembnih ploščah z začetka osemdesetih let (Tinsel Town Rebellion, You Are What You Is, Ship Arriving Too Late (To Save A Drowning Witch), Man From Utopia, Them Or Us in Thing Fish ). Leta 1984 je izdal svoj prvi samostojni projekt z naslovom Flex-able, ki je bil pod močnim vtisom Franka Zappe. Sredi osemdesetih je zamenjal Yngwieja Malmsteena pri zasedbi Alcatrazz, v kateri je pel Graham Bonnett. Leta 1985 je posnel album Disturbing the Peace in igral v filmu Crossroads. Naslednja leta je igral pri Davidu Lee Rothu, bivšemu pevcu skupine Van Halen, Vai pa mu je velikodušno pomagal pri njegovi samostojni karieri. Z njim je posnel ploščo Eat 'Em And Smile ter Skyscraper. Leta 1989 je posnel ploščo Slip Of The Tongue s skupino Whitesnake, katero so mu prenekateri oboževalci malce zamerili, saj je bila narejena za ameriško tržišče. Temu primerno je bila gizdalinsko preproducirana, to pa ni bilo všeč njegovim vdanim fanom. Leto 1990 je bilo za Steva Vaija najbolj uspešno do danes. Njegova plošča Passion And Warfare je po prelomni Satrianijevi Surfing With The Alien pomenila dokončno uveljavitev kitare kot primernega vodilnega inštrumenta na ploščah, ki so vsebovale samo inštrumentalno glasbo. Leta 1993 je Steve Vai ustanovil skupino Vai in posnel ploščo Sex & Religion. Skupino je leto dni kasneje razpustil, od leta 1995 pa spet deluje kot solist. Sledili so mini CD Alien Love Secrets, ter redne plošče Fire Garden, Ultra Zone, koncertna Alive In An Ultra World (na njej je tudi skladba, posvečena Sloveniji) in Real Illusions: Reflections. Steve Vai seveda sodi med tiste umetnike, ki imajo izreden občutek za kompozicijo, produkcijo, kontinuiteto v kvalitetnem ustvarjanju in seveda absolutni posluh. Ob njegovem imenu je nepotrebno govoriti o tem, da je briljanten kitarist ter da za šalo obvlada vse stile glasbe. Razpoloženja v njegovi glasbi nihajo od ultrametalnega rocka, speed boogieja, preko pop jazzovskih melodij, jazz funka, blues fusiona do poigravanj z najrazličnejšimi efekti in minimalističnega igranja na nekaterih skladbah. Njegovi prsti so med najbolj cenjenimi na svetu, glava pa še bolj. Sposobnost, da s pomočjo kitare in nekaterih efektov oponaša tudi najbolj čudne glasove tega sveta, je že skoraj neverjetna. Nori umetnik, bi morda kdo pomislil ob teh navedbah, vendar Stevu Vaiju do tja še malo manjka. Menda do danes še ni bilo tako raznovrstnega umetnika, ki mu ne bi bila tuja ne dobra ideja, še boljša izvedba, najbolj čudni in ezoterični aranžmaji, poleg tega pa je zraven še veliko duše. Mestoma je glasba odraz njegovega ukvarjanja z vzhodnimi religijami, ki mu jemljejo veliko časa. S poglabljanjem v vse te sfere zanimanja Steve Vai duhovno raste in razvija filozofijo igranja kitare tudi skozi omenjene duhovne sprehode.