Algoritmi Beyond Creation v Orto baru (2018)

Tehnična death metal poslastica s štirimi "za-prste-oblizat" hodi.

ALEŠ PODBREŽNIK
0 129

S koncertom Beyond Creation, Gorod, Entheos in Brought By Pain so ljubitelji ekstremnega in progresivnega metala dobili svojo konkretno dozo glasbenega zadovoljstva. Dober obisk pa je pričal, da se pišejo dobri časi za skupine, ki ponujajo bolj kompleksno in do poslušalca bolj zahtevno glasbo.

datum: 08.11.2018
kraj: Ljubljana, Orto bar


Popularnost glasbenih žanrov je že od nekdaj ciklična. Vsak žanr ima tako svoje vzpone in padce. Če je svoj ponovni vrhunec pred leti doživel thrash, malo za njim pa retro oblike (stoner, doom, itd), se zdi, da je leto 2018 leto rezervirano za vzpon tehničnega death metala. Letos so tako izjemne in dobro sprejete (tako fenovsko kot kritiško) albume izdali najmanj Inferi, Alkaloid, Obscura, Revocation, Soreption, Rivers of Nihil, Gorod, Beyond Creation, Cryptopsy, Archspire, Augury in številni drugi, tudi koncerti teh bendov pa so, vsaj pri nas, zelo dobro obiskani, kar je precej presenetljivo, saj naj bi šlo za žanr rezerviran za »sladokusce«. Kakorkoli že, prste smo si lahko oblizali, tudi pred dvema tednoma, ko so se v Orto bar vrnili Gorod in Beyond Creation, s seboj pa pripeljali še dve posluha vredni predskupini.

Kot prvi so na oder stopili someščani nosilcev turneje, Brought By Pain, tudi sicer bend kitarista in basista Beyond Creation. Stilsko je zato moč med bendoma najti precej vzporednica, a se Brought By Pain od svojih precej bolj znanih kolegov tudi v marsičem razločujejo. To so jasno dali vedeti tekom pol ure svojega seta s katerim so zelo pozitivno presenetili. Bend odlikuje vrhunski tech/prog death metal, poln nepričakovanih preobratov in izvrstnih idej, ki jih je nadgradil energični in zgovorni vokalist Samuel Ouimet, ki je s svojimi kretnjami na odru in nekoliko močnejšim vratom hote ali nehote spomnil na nikogar drugega kot Corpsegrinderja. Ogrevanje je bilo tokrat mnogo, mnogo boljše od pričakovanega in niti malo ni presenetljivo, da so Brought By Pain pravkar podpisali pogodbo z zvenečo založbi Season of Mist pri kateri bodo izdali nov studijski album.

Francoske Kanadčane je nasledil edini francosko negovoreči bend večera, ameriški Entheos, ki so ga pred tremi leti ustanovili nekdanji člani bendov kot so Animals As Leaders, The Faceless, Animosity in Scale the Summit. Že iz tega ni težko sklepati, da je na oder stopil morda tehnično celo najbolj podkovan bend večera, ki pa je bil hkrati tudi največja »črna ovca«, saj se je od preostalih treh nastopajočih žanrsko najbolj razlikoval in bil tudi najbolj »djenty« zveneč bend. Kar ni nujno slabo, saj gre bendu v plus šteti energično vokalistko Chaney Crabb, a hkrati v minus njen efektiran »vocoder« vokal, ki je zvenel kot slaba kopija abotnih Bayevih Transformerjev. Poleg tega so imeli Entheos na matrico posnete številne elektronsko zveneče dela, kar je bilo nekoliko težje prebaviti. Tehnično osupljiv nastop, ki pa kot celota tokrat ni povsem prepričal.

So pa zato že s prvimi odigranimi toni odpihnili stari znanci ljubljanskih odrov, francoski tech death težko kategorniki Gorod, ki so pred dobrim mesecem izdali enega najboljši albumov svoje kariere, Aethra. Gorod so že presegli deset let delovanja, Aethra pa je že njihov šesti studijski album in to se jim hudičevo dobro pozna. Francozi so na odru namreč naravnost eksplodirali, k čemur so jim izdatno pripomogle osupljive luči. Tako čudovite osvetljave Orto še ni videl. No, kljub temu so bile luči le pika na i Gorod v vrhunski formi, ki so Ljubljani tokrat predstavili predvsem izjemno Aethro, začenši z rušilnim tornadom Bekhten’s Curse.

Inštrumentalno je bila uigranost bend neverjetna, vse skupaj pa je kronal odtrgani frontmen Julien, ki je publiko, kot je že v njegovi navadi, večkrat nagovoril v čisti in tekoči slovenščini. Najboljši trenutek je težko izbrati, saj je bila celota bučna in neizprosna, a se je v spomin kljub temu najmočneje vtisnila naslovna skladba novega albuma, predvsem zavoljo mogočnega refrena »An ocean of stars…«

Po zaključku nastopa Gorod je bilo kar potrebno malo zajeti sapo. A za to v resnici ni bilo prav dosti časa, saj so se na oder hitro že zavihteli kanadski Beyond Creation, ki so pred leti tehnični death metal svet pretresli s svojim prvencem The Aura. Kanadčani si za svoje albume vzamejo kar precej časa, kar se še kako pozna, saj je bolj filigransko natančno izdelane albume težko najti. Beyond Creation so na tokratni turneji svoj novi album Algorythm igrali v celoti in tudi, če nisi fen progresivnega/tehničnega death metala je treba priznati, da je naravnost neverjetno, kaj so zmožni ustvariti ti štirje glasbeniki. (Rok)

Skupina se je torej odločila, da ponudi več, zato je odigrala celotni novi izdelek, kar je precej tvegana poteza. A po drugi strani smiselno, da skupina pokaže, kam se je usmerila z novim izdelkom.

S prvima dvema skladba je bilo jasno, da Beyond Creation ostajajo tehnični, polni virtuoznosti, po drugi strani pa brutalni. Že z drugo skladbo Surface’s Echoes je bilo dovolj očitno, da skupina ne bo popustila pri hitrem in tehničnem igranju. Prav tako jim ne primanjkuje točnosti. Gre namreč za izredno uigrano skupino, kar je pri ekstremni glasbi precej težko vzdrževat. Predvsem pa je bilo vidno, da svojim glasbilom posvečajo veliko časa. Z naslednjimi skladbami pa so Beyond Creation pokazali tudi več smisla za umirjenosti in atmosfero. Tu sta izstopali skladbi Algorythm in The Inversion, s katerima je skupina pokazala korak naprej v svoji evoluciji, s čimer poudarjajo, da so vedno bolj usmerjeni v progresivnost. Že tako zanimiv nastop so dodatno popestrile odrske luči, ki so dale glasbi še več atmosfere. A očitno to ni bilo dovolj, ker so v zaključni skladbi vpeljali še orkestracije. Smiselno, da se krog skleni bolj epsko, a nepričakovano od Beyond Creation.

Po odigranem celotnem novem albumu se je skupina vrnila s tremi skladbami s prvega in drugega albuma, kar je sicer bilo premalo, a v ospredju je bil pravzaprav novi album. Poleg tega pa so Beyond Creation pokazali vse, kar je za njih značilno, tako da slabega vtisa ne bi smelo biti. (Primož)

Kar so ponudili v dobri uri in četrt je bilo namreč osupljivo in čisti dokaz, da se lahko tudi v brutalnosti skriva lepota. Prečudovito!

Naslednja tehnična poslastica pa sledi že 5.12.2018 z Revocation, Archspire, Soreption in Rivers of Nihil.

avtorja: Rok Klemše, Primož Novak (del Beyond Creation)

fotografije: Aleš Podbrežnik


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X