Igor Matković Quintet predstavil v Cerknem album “State of KU”!

foto: ALEŠ PODBREŽNIK 2017
0 32

Lokacija: Cerkno / Gabrijel / Slovenija
Datum: sobota, 22. 4. 2017


Cerkno je v letošnjem aprilu še drugič jazzovsko oživelo. V sklopu festivala Keltika je namreč tu nastopil priznani slovenski trobentač Igor Matkovič, ki je v Cerknen že zaigral pred dvema letoma. Mož je v lanski jeseni izdal novi studijski album z naslovom »State of KU« (2016), s seboj v Cerkno pa je pripeljal natanko isto spremljevalno ekipo, kot mu je igrala na omenjenem albumu. Igor Matkovič Quintet zastopajo torej, poleg Igorja, še etablirani asi slovenske jazzovske scene. Prvi med njimi je malo da ne že kar legendarni Milko Lazar na klaviaturah, sledijo Jani Moder na kitari, Jošt Drašler na kontrabasu in električnem basu ter Bojan Krhlanko na bobnih.

Peterica prekaljenih mojstrov svoje obrti je zasedla pozicije v baru Gabrijel okrog pol desetih zvečer, koncert pa je tokrat potekal v enem kosu, z goriščnico usmerjeno na predstavitev aktualnega Igorjevega studijskega albuma »State of KU«.

Uvodni del koncerta je deloval kot počasno ogrevanje. Prvi je začel nagovarjati s svojim instrumentom občinstvo Igor na svoji trobenti, polagoma so se mu pridružili drug za drugim preostali glasbeniki. V izvrstno obiskanem petkovem jazzovskem večeru so fantje, ob nič manj izvrstni ozvočitvi, razvili drzen preplet občutij, strasti in emocij, ki jih diktira trenutek. Dani trenutek, kot ga živita v redosledju vdih in izdih. Splet spontanosti in nepričakovanega razvoja dogodkov, vpetih v trenutke šegavih improvizacij na relaciji glasbenikov, med katerimi je poveljevala seveda Igorjeva trobenta,  katero sta v siju briljance in neverjetne sloge delali družbo kitara in klavir, ni nikdar izgubil »rdeče niti«, v smislu, da bi format kompozicij razpadal. Tudi ko so se glasbeniki zavihteli v svoji igri proti sferam freejazza, se je karakter kvineteta vselej ujel, kot vrvohodec spretno, ter se vrnil v polja muzikalično »berljiviih« motivskih struktur.

Bend ni skoparil niti z plasmajem decibelov, ki so bili generirani preko elektrike. Jani Moder na kitari in iskrivo integracijo »čudaških« pa vseskozi na moč všečnih in zabavnih zvokov, ki jih je soustvarjal tudi z rabo konkretnih pedal efektov, Jošt Drašler, ki je preprijel za elekrični bas ter poovul format skladb tudi v fino funkovsko kinetiko ter še zlasti Milko Lazar na električnem klavirju Rhodes, ki je izvabljal iz njega retrozvočno nostalgijo, ki je vzbujala asociacijo na like Joea Zawinula, Chicka Coree, Herbie Hancocka. Trobenta, kitara in klavir so se znašli večkrat v podobi, ki je spominjala na električno fazo Milesa Davisa (denimo momenti albuma »In A Silent Way«), vsekakor najbolj po zaslugi Igorja Matkoviča, saj je iz njegovih jazzovskih variacij na trobenti kajhitro moč zaznati navdahnjenost nad deli Milesa Davisa. Ena osrednjih in najbolj zanimivih točk koncerta je predstavljala na koncertu skladba Spontaneous Converstation, ki jo najdemo tudi na novem abumu »State of KU« in v kateri je skupina uspela dostaviti celo trenutke mistike. Zlasti tu je skupina odrazila neverjetno mehkobo in prefinjenost, ko je polagoma gradila (iz kroga v krog) večplastno oblikovano zvočno krajino, kot bi jo igral več članski orkester in ne le skromna četa petih glasbenikov. S pomočjo rabe zvočnih učinkov, uvodno integracijo rabe violinskega loka pri igri kontrabasa in spretnim podvajanjem kitare in trobente na motivskih strukturah. Sama skladba je sestavljena iz več delov, v spominu pa je obstal preprost, pravzaprav klasično zasnovan motiv Milka Lazarja, v muzikaličnosti hipoma osvojljiv, na katerega so se vezali preostali glasbeniki in razvijali izredno retoriko jazzovsko eksperimentalnih figur, a kot povedano. Vseskozi ohranjali motivsko kompaktnost, četudi so se na obzorju porajali zametki freejazza.

Igor Matkovič Quintet je na srečanju v Cerknem priredil izredno izkustvo in spoznanje o tem kako je lahko jazz glasba obenem z vzdrževanjem kompaktnih form vseskozi dostopna, s prefinjeno vtkano retoriko kompleksne improvizacijske igre, pa hkrati nenehno vabljiva tudi za slehernega jazzovskega gurmana, ki išče v glasbi adventivnost, svobodnjaško izzivalnost ter »čudaštvo« eksperimentiranja, ki v neobičajnosti hipoma strese in šokira. Koncert torej, ki se je obrnil hipoma, tako zanimiv je bil.

Tako. S sklenitvijo koncerta Igor Matkovič Quintet v baru Gabrijel, se je sklenila tudi pomladanska serija koncertov festivala Keltika in v Cerknem je tako vse nared za novo izdajo tradicionalnega festivala Jazz Cerkno, kjer med 18.05.2017 in 20.05.2017, nikakor ne smete manjkati tudi vi.

Avtor: Aleš Podbrežnik
Fotografije: Aleš Podbrežnik


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki