Blind Guardian Twilight Orchestra: Legacy of the Dark Lands

0 354

Vsakdo kdor bo lahko brez težav sprejel dejstvo, da »Legacy of the Dark Lands« ni ‘tradicionalni’ Blind Guardian album, temveč podvig povsem orkestralnega projekta Blind Guardian Twilight Orchestra, ki ne vsebuje metalskih elementov, bo med njegovim poslušanjem neobremenjeno užival od začetka do konca.

Datum izida: 08.11.2019
Založba: Nuclear Blast
Produkcija: Charlie Bauerfeind
Dolžina: 2:22:37
Zvrst: simfonična/orkestralna glasba
Ocena: 9/10

»Legacy of the Dark Lands« je konceptualno-orkestralni album, ki je izšel v sklopu ambicioznega projekta Blind Guardian Twilight Orchestra. Slednji predstavlja sodelovanje kultne nemške power/prog metal skupine Blind Guardian in praškega filharmoničnega orkestra. Blind Guardian so že dvajset let, pravzaprav vse od konceptualnega magnum opusa »Nightfall in Middle-Earth« (1998), napovedovali izid orkestralnega albuma. Dolgo časa se je predvidevalo, da bo šlo za orkestralno nadaljevanje prej omenjene mojstrovine, navdahnjene po Tolkienovi ‘Bibliji’ Silmarillion, vendar je orkestralni projekt kasneje dobil povsem drugačne razsežnosti.

 »Legacy of the Dark Lands«, ki svoj koncept črpa v ‘Mračnem svetu’, fantazijsko usmerjenem literarnem delu nemškega pisatelja Marcusa Heinza, bi moral iziti že leta 2016 vendar se je njegova realizacija zavlekla vse do leta 2019. Že takoj na začetku je treba poudariti, da ne gre za ‘regularen’ Blind Guardian album, temveč za ‘stranski’ orkestralni projekt in da Blind Guardian, kljub popolni odsotnosti obeh kitar, bas kitare in bobnov na »Legacy of the Dark Lands«, še vedno ostajajo metalski band.

Osrednji glasbenik tega projekta je pevec Hansi Kürsch, ki je sicer že napovedal, da bo naslednji Blind Guardian album spet bolj ‘tradicionalen’ in ‘trše’ usmerjen dosežek in tako že takoj pomiril strahove vseh dolgoletnih metalskih privržencev, ki se še dobro spomnijo njihovih precej manj ambicioznih, speedmetalskih začetkov. Pri pisanju glasbe in aranžmajev je Hansiju pomagal kitarist Andre Olbrich, ki, kot omenjeno, na njem ne sodeluje v vlogi glasbenika, kar velja tudi za preostala dva člana te kultne power/prog metal zasedbe.

Edina povezava z »Nightfall in Middle-Earth« je vrnitev obeh angleških igralcev, Normana Eshleya in (od julija 2019 dalje pokojnega) Douglasa Fieldinga, ki z vnovičnim igranjem vlog osrednjih likov, predvsem zlobnežev, med posameznimi kompozicijami povezujeta koncept tega albuma. Marsikdo bo ob tem občutil vsaj kanček nostalgije, vendar je pretirana prisotnost vmesnih dialogov, ki se nahajajo med sleherno kompozicijo, edina resna hiba tega imenitnega orkestralnega projekta, saj prevečkrat presekajo izjemno glasbeno dogajanje in bi lahko vsaj v ozadju vsebovali nekaj glasbene podlage.

Druga nekoliko šibkejša plat je nekoliko plehka zgodba o klasičnem spopadu med dobrim in zlim oziroma med angeli in demoni, ki ni na običajno pričakovani, visoki ravni, saj na račun številnih klišejev na trenutke izpade ceneno in bi se bolj podala kakšnemu italijanskemu simfoničnometalskemu bandu. Morda bo v prihodnosti bolje, da se Hansi in tovarišija vrnejo na ‘domači’ fantazijski teren, se pravi v bolj kompleksne svetove J.R.R. Tolikena, Roberta Jordana, Michaela Morcocka, Stephena Kinga in Georgea R. Martina.

Glavna vrlina »Legacy of the Dark Lands« je predvsem izjemna atmosfera, ki jo pričara kombinacija Hansijevevega odličnega petja, pretežno dramatičnih orkestralnih aranžmajev ter občasnih zborovskih harmonij. Simfonična plat Blind Guardian glasbe, znotraj katere spadajo bombastični, ‘wagnerijanski’ simfonični aranžmaji, epske zborovske harmonije in Hansijevo mogočno petje, je to pot potencirana do skrajnosti in čeprav bo marsikdo pogrešal obe kitari, bas in bobne, ali razmišljal kako bi vse skupaj izpadlo ob prisotnosti vseh članov nemških mojstrov epskega metala, gre za izjemno zanimiv in intenziven dosežek, ki svoj zagon, kot že omenjeno, nekoliko izgubi samo zaradi sicer kvalitetno odigranih vmesnih dialogov.

»Legacy of the Dark Lands« si je obenem z lahkoto mogoče zamisliti kot glasbeno podlago epskega fantazijskega filma v režiji Petra Jacksona ali kakšnega od njegovih številnih režiserskih imitatorjev, kar še posebno velja za drugi disk tega albuma, ki je v celoti inštrumentalen. Uvodni aranžma na »Dark Cloud’s Rising« denimo močno spomni na enega izmed najbolj znanih motivov iz dobro znane filmske podlage za ‘Gospodarja prstanov’, katero je ustvaril priznani skladatelj Howard Schore. Podobnih trenutkov, ki bodo marsikoga spomnili na določen dobro znani glasbeni motiv iz znanega epskega filma je kar nekaj.

Enako velja za posamezne aranžmaje, ki večkrat spominjajo na nekatere pretekle, bolj simfonično usmerjene Blind Guardian dosežke. Mednje zagotovo sodi odlični ep »The Great Ordeal«, ki bi s prisotnostjo metalskih elementov z lahkoto našel svojo pot na katerem od njihovih bolj simfonično usmerjenih dosežkov, tam nekje od »A Night at the Opera« (2002) dalje. »Point Of No Return«, morda celo najbolj ambiciozen trenutek tega projekta, zveni kot popolno slogovno in ambientalno nadaljevanje simfoničnega magnum opusa »And Then There Was Silence«, medtem ko bi epske mojstrovine kot so »Harvester of Souls«, »This Storm« in »Beyond the Wall« lahko zlahka našle mesto na zadnjih dveh, pretežno simfonično usmerjenih Blind Guardian albumih.

Vsakdo kdor bo lahko brez težav sprejel dejstvo, da »Legacy of the Dark Lands« ni ‘tradicionalni’ Blind Guardian album, temveč podvig povsem orkestralnega projekta Blind Guardian Twilight Orchestra, ki ne vsebuje metalskih elementov, bo med njegovim poslušanjem neobremenjeno užival od začetka do konca. To konceptualno poslastico, ki jo bodo samo glasbeno ozkogledni privrženci razglasili za kontroverzno, medtem ko bodo glasbeni gurman prepoznali njene številne vrline, vseskozi odlikuje skorajda popolna ‘wagnerijanska’ orkestralna magija in vse skupaj si je z lahkoto mogoče predstavljati kot operetno predstavo. Hansi, ki je v navezi z Andrejem v ta projekt vložil ogromno energije in ves svoj skladateljski talent, je svoje pevsko poslanstvo odpravil z odliko ter s pomočjo praškega orkestra uspel pričarati klimaks vseh najboljših simfoničnih elementov pristne Blind Guardian ambientalne magije.

Avtor recenzije: Peter Podbrežnik

Seznam skladb:
CD1:
1. 1618 Ouverture
2. The Gathering
3. War Feeds War
4. Comets and Prophecies
5. Dark Cloud’s Rising
6. The Ritual
7. In the Underworld
8. A Secret Society
9. The Great Ordeal
10. Bez
11. In the Red Dwarf’s Tower
12. Into the Battle
13. Treason
14. Between the Realms
15. Point of No Return
16. The White Horseman
17. Nephilim
18. Trial and Coronation
19. Harvester of Souls
20. Conquest Is Over
21. This Storm
22. The Great Assault
23. Beyond the Wall
24. A New Beginning

CD2:
1. 1618 Ouverture (instrumental)
2. War Feeds War (instrumental)
3. Dark Cloud’s Rising (instrumental)
4. In the Underworld (instrumental)
5. The Great Ordeal (instrumental)
6. In the Red Dwarf’s Tower (instrumental)
7. Treason (instrumental)
8. Point of No Return )instrumental
9. Nephilim (instrumental)
10. Harvester of Souls (instrumental
11. Beyond the Wall (instrumental)
12. This Storm (instrumental)

Blind Guardian:
Hansi Kürsch – glavni vokal, skladatelj
Andre Olbrich – skladatelj

Twilight Orchestra:
Praški simfonični orkester – orkester
FILMharmonic choir Prague – zborovski vokali (refren)
BG Choir Company – spremljevalni zborovski vokali
Vox Futura – zborovski vokali (refren)

 

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X