Cradle Of Filth na tretjem obisku slovenske prestolnice (2024)
Cradle Of Filth (podporne skupine: Butcher Babies, Mental Cruelty, Black Satellite)
torek, 19. 11. 2024, od 18 h 45 min do 23 h 45 min
Ljubljana / CUK Kino Šiška / Slovenija
Cradle of Filth, ena izmed svetovno najbolj znanih skupin, ko steče beseda o ekstremnem metalu (v vseh pojavnih oblikah), so se po dolgih, dolgih letih odkar so nastopili zadnjič v slovenski prestolnici, vanjo naposled le vrnili. Od tistega davnega dne 26. 4. 2009, ko so zaigrali v ljubljanski Cvetličarni, je torej minilo krepkih petnajst let.
Izvorno black metalci, ki so sčasoma vse bolj in bolj posegali v sfere simfoničnosti, pa tudi gothic metala, s tem vred pa so rasli tudi aranžmaji in dolžina kompozicij, so poskrbeli za turnejo imenovano “By Order Of The Dragon” na kateri so jih spremljale tri slogovno med seboj konkretno oddaljene skupine, kar je vzbujalo izdatno mero zanimanja za obisk njihovega koncerta.
Že petnajst minut pred sedmo zvečer so na oder krenili newyorčani Black Satellite – alternativnometalska zasedba, močno zagledana v pečanje z elementi industriala, ki jo vodita karizmatična pevka Larissa Vale in kitarist Kyle Hawken. Bend je dvignil precej prahu s prvencem “Endless”, ki je izšel leta 2017 in si hitro prislužil etiketo novega upa na sceni. V Ljubljano so Black Satellite prišli v žepu z novim albumom , ki je že lep čas dokončan, a še ni ugledal luči sveta. Skupina je v zadnjih nekaj letih izdala serijo samostojnih singlov, ki bodo nanj vključeni in jih tudi obilno predstavila v Ljubljani. V pol ure so z nalezljivim karakterjem, ki je seval posrečeno kombinacijo mračnosti, bolščavega fraziranja, kompaktnih ritem struktur in seveda, poveljevanjem odlično razpoložene Larisse, prijetno predramil publiko, ki je prizorišče do tistega časa zapolnila do kakšne dobre tretjine. Bend je sklenil predstavo na visoki ravni. S komadom, ki ga pozna cela galaksija. Izvrstno adaptacijo Rammstein hita Sonne, ki je dostavila atmosferični vrhunec v sam zaključek kratke, a privlačne predstave.
Mental Cruelty so relativno mlada zasedba iz nemškega Karlsruhea, ki pa je s svojo dejavnostjo že zavzela status enega najvidnejših izvajalcev na žanrskem polju deathcorea. Bend je pri nas že nastopal. V maju 2019, ko so se v družbi Rings Of Saturn, Nekrogoblikon, Harbringrer in Left To The Wolves, ustavili v Orto baru, prav tako je nastopil na prvem Tolminator festivalu leta 2023. Bend je izdal zadnji album “Zwielicht” lani, na njem pa se je predstavil novi vokalist Lukas Nikolai, kar pa je bend kvečjemu konsolidiralo. Mož je prepričal. Kot frontman, ki zna pridobiti k sebi publiko in seveda v izvedbenem oziru. Med obiskovalci si lahko opazil kakšno Lorna Shore majico, kar nosi smiselno vez, le da posedujejo Mental Cruelty znatno višjo mero kreativnosti, razgibanosti ter posledično zanimivosti. Kitarista sta namreč vrhunska, njuno igranje dlakocepsko precizno. Bend je izjemno uigran kar so fantje manifestirali v številnih nenadnih preklopih med glavnimi ritmi in fraziranjem. Mental Cruelty so dodobra razgreli dvorano, krepostni del publike v prednjih vrstah, pa je bil silno vražje razvnet, kar je potrjevalo tudi obvladovanje verzov nekaterih skladb. Bend je v večini izvajal skladbe iz albuma “Zwielicht”, pri čemer je zaključil nastop z albumskim vrhuncem, to je skladbo Symphony of a Dying Star.
Butcher Babies so konkretno uveljavljeno ime na sceni ekstremnega metala. Zlasti zahvaljujoč kombinaciji dveh pevk v postavi, kar je, ob izdanem opusu, izdatno prispevalo k njihovi priljubljenosti. Vendar je prav v letošnjem letu bend doletel tornado sprememb, saj je skupino zapustila Carla Harvey, bend pa se je odločil nadaljevati v postavi kvarteta. Prav tako so Butcher Babies letos menjali bobnarja. Pridružil se jim je Devin Nickles. Butcher Babies so imeli med koncertom nemalo težav zaradi peripetij tehnične narave in bend si je moral privoščiti nekaj daljših pavz med komadi, kar je nekoliko ubijalo atmosfero.
Butcher Babies pristopajo agresivno. Silovito. Togotno. Na odru so kot sršeni, ki so se razleteli iz svojega gnezda in napadajo vse kar jim pride naproti. Skupine nisem gledal nikdar v formatu kvinteta, a očitno je da je vokalistke Heidi Shepherd po novem na odru dovolj za ‘dve pevki’. Growl ji je odlično služil, z vrtinčenjem lasišča pa bi lahko izzivala tudi Corpsegrinderja. Prav ta neverjetna agilnost in odrski kinetizem skupine, ki ne zna niti za hip mirovati, je učinkovito prekrivala zvočne težave s katero so se na trenutke otepali med koncertom. Bend imponira z nekaterimi rifi, kjer se čuti stara Slayer šola thrash metala (King Pin), pa tudi trenutki, kjer se je kitarist Henry Flury pajdašil z djent triki navdahnjenimi z Messhuggah in Monuments retoriko (uvodna Backstreets of Tennessee in kasneje It’s Killin’ Time, Baby!). Finalni stampedo z Last December in Magnolia Blvd! Človek si ob takšni siloviti predstavi ob koncu reče, da bi bilo naslednjič treba Butcher Babies obvezno gledati v vlogi glavnega izvajalca. Nastop neverjetne prepričljivosti s strani skupine, ki jo žanrsko težko ‘spredalčkaš’. Enkrat so groove metal, drugič tradicionalni thrash metal, tretjič metalcore,…
Butcher Babies so zaključili malo preko pol devete zvečer. Cradle Of Filth so bili napovedani slabo uro kasneje. A so nas pustili še malo čakati. Krepke pol ure. Ljudje konkretno nagneteni – zgrnjeni spredaj. Dvorana zelo lepo napolnjena, ne pa tudi razprodana. Vendar je čakanje precej ubijalo. Ko se je ura bližala deseti zvečer so žvižgi že švigali sem in tja. Švignilo je tudi nekaj kozarcev piva. Na oder. K sreči zelo izpraznjenih, kar so tehniki bliskovito pospravili z odra.
Vendar ni bilo bojazni, da bi Danija pred koncertom ‘napadle kakšne ose’ njegovih znamenitih ego obsesij. Cradle Of Filth so oddelali vse z veliko odliko. Predstava dolga uro in 40 minut je dostavila resnično koncert, ki je deloval brezgrajno. Zlovešči sekstet je izjemno izkušen in rutiniran. Horda, ali kar ‘krdelo umazancev’ – če želite, je torej opravičilo svoj sloves. Odlična uigranosti, suverenost, izkušenost. Izdelana odrska kulisa odeta v gosto meglo, prestreljeno s stroboskopi (po večini) enobarvnih (največ dvobarvnih) snopov reflektorske svetlobe. Demonska oprava s katero delujejo Cradle of Filth kot izobčeni in zombilirani bojevniki, ki so zapustili grobišča ter se vrnili napiti sveže krvi. Oba kitarista, basist in seveda Dani Filth, brez katerega ne bi bilo nič od naštetega, do potankosti obvladujejo oder in potek predstave. Bobnar Marthus za rešetkami, a odličen v svojem delu. Dvojna bas boben stopalka ga naoljeno uboga. Juriš blastbeatov brezgrajen. Klaviaturistka Zoe je perfektno harmonizirala in dopolnjevala Danijev vodilni vokal, ki je sicer dobival nekaj podpore z mešalne mize, zlasti med tistimi zanj značilnimi, v ekstremno višavje, uperjenimi kriki. Podesti spredaj. Izkoriščajo jih vsi in ne le Dani. Narava Danija ni nagradila s posebno višinsko rastjo, a poseduje mož ‘oježene in ostro onetane usnjene oprave’ veliko mero agilnosti ter magnetizma, kar je rutinirano izkoriščal, ko je držal publiko ob sebi skozi predstavo.
Kar se setliste tiče je bend poskrbel za odlično zaokrožitev svojega dosedanjega opusa, pri čemer je dostavil krepostno bero klasik s težiščem na starih dneh. Nemalo je skupina presentila z eno izmed dveh, v tem večeru, zaigranih klasik iz “Bitter Suites To Succubi” EP-ja in sicer skladbo Scorched Earth Erotica, ki jo je bend izvedel v dodatku in jo leta 2022 nasploh prvič v karieri vpel v koncertni repertoar. Prav tako je lepo popestritev dostavila tudi Saffron’s Curse iz albuma “Midian” (2000), ki jo je bend pred tem izvajal le na turneji leta 2019. Na sredino predstave je skupina vpela tudi najnovejši single Malignant Perfection, ki je izšel dober teden dni pred prihodom skupine v Ljubljano. Pravim privržencem skupine tokrat res ni bilo dolgčas. Energija je bila odlična, to pa so potrjevali bučni odzivi razbeljenih glav občinstva. Se pa vidi da so Cradle Of Filth na sceni že z začetka devetdesetih. Pod streho so združili tri generacije ljubiteljev brutalnih sfer metala, pri čemer ni debate. Ko se skupina loti klasik The Forest Whispers My Name, Malice Through The Looking Glass ali v dodatku Cruelty Brought Thee Orchids ter sklepno Her Ghost in the Fog, je sklep vedno isti. V živo peklensko dobro zgrabijo in sprožajo kurjo polt. Kompaktno in v sozvočju črne hipnoze tudi brezkompromisno!
Ne glede na to, da smo spremljali štiri nastope, se je vse skupaj izjemno hitro obrnilo. Kar prehitro. Cradle of Filth so izkazali odlično formo, rutinirano in v velikem slogu izpeljali predstavo v Ljubljani, Dani, pa se v finalu publiki mdr. ni pozabil zahvaliti za njeno ‘potrpežljivost in podporo’. Tisti koncert davnega leta 2009, ko so jim tako v Zagrebu kot v Ljubljani, Moonspell (posebni gostje takratne turneje) ‘ukradli’ nastopa, je bil bliskovito pozabljen.
Avtorja: Edita Klemen & Aleš Podbrežnik
Fotografije: Aleš Podbrežnik
Black Satellite – setlista:
1. Dead Eye
2. Broken
3. Far Away
4. Here It Ends
5. Void
6. Don’t Remind Me
7. Decay
8. Sonne (orig. Rammstein)
Mental Cruelty – setlista:
1. Midtvinter (taped intro)
2. Obsessis a Daemonio
3. King ov Fire
4. Forgotten Kings
5. Nordlys
6. Zwielicht (taped)
7. Symphony of a Dying Star
Butcher Babies – setlista:
1. Backstreets of Tennessee
2. Red Thunder
3. Monsters Ball
4. King Pin
5. Sleeping With the Enemy
6. It’s Killin’ Time, Baby!
7. Beaver Cage
8. Spittin’ Teeth
9. Last December
10. Magnolia Blvd
Cradle Of Filth – setlista:
1. The Fate of the World on Our Shoulders (taped intro)
2. Existential Terror
3. Saffron’s Curse
4. The Forest Whispers My Name
5. She Is a Fire
6. Summer Dying Fast
7. Malignant Perfection
8. Heartbreak and Seance
9. Nymphetamine (Fix)
10. Malice Through the Looking Glass
11. Born in a Burial Gown
12. Creatures That Kissed in Cold Mirrors (taped outro)
—dodatek—
13. The Monstrous Sabbat (Summoning the Coven) (taped intro)
14. Cruelty Brought Thee Orchids
15. Scorched Earth Erotica
16. Her Ghost in the Fog