Freak Kitchen in kitarski ‘vesoljec’ Mattias IA Eklundh streljali salve smeha v Revolver klubu (2019)

0 1,012

“Ob neki drugi priložnosti je Mattias domačine pozval, da mu pomagajo pri petju verzov skladbe »Freak of the Week«. Pri tem jim je predlagal, da si delo olajšajo in namesto zahtevnih angleških besed v refrenu uporabijo imena nekaterih italijanskih pic.”

Lokacija: San Dona Di Piave (Treviso) / Revolver / Italija
Datum: sobota, 16.11.2019


Švedski eksperimentalni rock trio pod vodstvom kitarskega ‘freaka’ Mattiasa ‘IA’ Eklundha, enega izmed najbolj imenitnih in nepredvidljivih kitarskih virtuozov našega časa, se je v soboto, 16. novembra, oglasil v italijanskem mestecu San Dona di Piave, v bližini Trevisa. V lokalnem klubu Revolver se je obetala vrhunska koncertna poslastica za vse progrockovske gurmane, medtem ko ni manjkalo tudi raznih kitarskih doktorjev’, saj je ‘Freak Guitar’ Eklundh že od prvega pojava Freak Kitchen leta 1992 in številnih sodelovanj pri različnih skupinah in projektih, s svojo unikatno tehniko igranja pravi magnet za vse ljubitelje (običajno) šeststrunskega inštrumenta.

Poznemu začetku koncerta je botrovala slaba lokalna predskupina Ragin’ Madness, ki je svoj nezanimivi nastop raztegnila krepko čez pričakovani čas trajanja. Zasedba, ki nikakor ni bila primerna za nastop pred Freak Kitchen, je igrala precej postano obliko nastopaškega heavy rocka, ki ji razglašeni ženski vokal nikakor ni delal usluge. Večina članov, z izjemo žilave pevke Giulie Rubino in gorostasega basista Alexa Mante, ki je v stilu Manowar med igranjem basa v določenem trenutku z eno roko dvignil zraven postavljeno ‘Thorovo’ plastično kladivo, da bi dokazal star pregovor ‘prsa junaka, glava bedaka’, je delovala naveličano, še zlasti bobnar Francesco Forin, ki je za bobnarsko postavitvijo zaradi neaktivnosti in ritmične repetativnosti skorajda zaspal. Ragin’ Madness, ki so do zdaj v samozaložbi izdali en album, so pod odrom vseeno uspeli zbrati dovolj družinskih članov in prijateljev, da so po nastopu lahko prodali nekaj majic in plošč s podpisi.

Kdor čaka dočaka smo si rekli, ko se je na odru s kitaro v roki pojavila vselej duhovita in dobro znana bradata in lasata pojava širokega obraza, kateri se je na basu pridružil z motoristično čelado ovenčani Christer Örtefors in visokorasli bobnarski krotitelj Björn Fryklund. Eksperimentalni perfekcionist Eklundh, ki od leta 2015 dalje uporablja osemstrunski kitarski model, je sicer še pred začetkom nastopa Freak Kitchen za vsak primer prišel na oder preverit svoje ozvočenje, da ne bi med nastopom prišlo do kakšne zadrege. Na odrski projekciji smo kmalu zatem zagledali polža s hišico iz človeške lobanje – odlično naslovnico aktualnega Freak Kitchen albuma »Confusion to the Enemy«, ki je izšel leta 2018.

Glasba Freak Kitchen je navdahnjena z mešanico številnih žanrov, ki segajo od tradicionalnega heavy metala, prog metala do jazza, avantgarde in popa, medtem ko Mattias vsake toliko časa poskrbi za kitarsko improvizacijo v njegovem specifičnem slogu. Besedila so pogostokrat zabeljena s pikrim humorjem, ki vsebuje ostro kritiko kapitalistične družbe in Mattias ni nikoli skrival, da je bil eden njegovih glavnih vzornikov nepozabni Frank Zappa. Freak Kitchen so svoj nastop odprli z »Morons«, prvo skladbo aktualnega albuma, ki je v primerjavi z večino predhodnih dosežkov nekoliko bolj usmerjen v pop rock vode. O tem, da znajo še vedno po metalsko krepko ‘zastružiti’ so nas spomnili z izvedbo »Cooking With Pagans« (2014) favorita »Professional Help«.

Od dolgoletnih favoritov je še še posebno navdušila izvedba vselej zabavnega »Speak When Spoken To« z albuma »Organic« (2005). Z aktualnega albuma smo slišali tudi skladbo »Troll«, ki je bila po Mattiasovih besedah navdahnjena z grotesknimi bitji iz skandinavske mitologije, čeprav smo bili pred tem prepričani, da se nanaša na sodobne, internetne trole. Mattias je bil skozi celoten nastop ne samo v pričakovani vrhunski kitarski formi, temveč se je izkazal tudi kot vokalist, medtem ko mu je pri tem početju občasno pomagal basist Örtefors, ki se je nekajkrat znašel tudi v glavni pevski vlogi. Zaradi Eklundhovega izjemnega kitarskega mojstrstva, ki je vselej glavni magnet za obiskovalce Freak Kitchen koncertov, se pogostokrat lahko spregleda Örteforsovo spretnost pri polaganju bas linij in Fryklundovo eklektično bobnarsko tehniko, čeprav gre prav tako za vrhunska glasbenika, ki Mattiasu v skupini delata družbo že devetnajst let.

Mattias, ki je vsake toliko časa v določeno izvedbo ‘vtaknil’ spontatno kitarsko improvizacijo, ni samo eden izmed najbolj premetenih in unikatnih kitarskih virtuozov našega časa, temveč pravi mojster zbadljivega humorja. V tem večeru si je nekajkrat pošteno privoščil naše zahodne sosede, ki ob tem sploh niso ugotovili, da jih zbada na šaljivo-simpatični način. Pred izvedbo skladbe »Så Kan Det Gå När Inte Haspen Är På«, ki vsebuje švedski naslov in besedilo, jih je zadel v najbolj bolečo točko italijanske duše – vsesplošen antitalent za tuje jezike. Po natančnih Mattiasovih navodilih so morali, besedo za besedo izgovoriti celoten naslov skladbe kar za domačine res ni bil enostaven podvig.

Ob neki drugi priložnosti je Mattias domačine pozval, da mu pomagajo pri petju verzov skladbe »Freak of the Week«. Pri tem jim je predlagal, da si delo olajšajo in namesto zahtevnih angleških besed v refrenu uporabijo imena nekaterih italijanskih pic. Še dobro, da v tem večeru pred večinoma italijansko publiko niso igrali skladbe »Mussolini Mind« z albuma »Organic«.

Tudi peščica skorajda preveč zagretih brazilskih in japonskih privržencev v prvi vrsti je dobila primerno dozo ‘korenčka in palice’. Obešnjaškega humorja res ni zmanjkalo in Mattias se je večkrat norčeval tudi na lasten račun, denimo iz (po njegovih besedah) ‘svoje ‘neumne, široke švedske face’. To je okronal z groteskno grimaso, ko se je z rokami prijel za obe ličnici in jih nekajkrat stresel kot kakšen hrček, ki si otresa prepolno vsebino mošnjičkov.

Švedski trio izvenserijskih ‘freakov’ svojih inštrumentov, ki je bil vseskozi zelo dobro razpoložen, je koncert zaključili z izvedbo skladbe »Propaganda Pie« z albuma »Move« (2002), katero zaradi dolžine nastopa in skorajda takojšnji vrnitvi banda v ‘akcijo’ sploh ni moč šteti za dodatek.

Freak Kitchen so svoj nastop odigrali na pričakovani, visoko profesionalni ravni pri čemer so izstopale Eklundhove specifične kitarske vragolije, katere je med odmori dodobra začinil z nevsakdanjim humorjem tako, da se že dolgo nismo med kakšnim koncertom tako nasmejali kot v tem večeru. Vsi ljubitelji kitarskih virtuozov ‘iz druge galaksije’ so prišli na svoj račun, medtem ko je bilo ozvočenje za klubske razmere na kvalitetni ravni.

Edina kritika glede koncerta Freak Kitchen v Revolver klubu, če se izvzame obupno predskupino, ki je ‘kradla’ dragoceni čas, leti na njegovo prekratko dolžino, saj se je končal že čez uro in deset minut, pri čemer je bilo potrebno upoštevati, da je ura ob zaključku nastopa že prekoračila polnoč. Nekateri smo tudi pogrešali kakšno ekstravagantno Mattiasovo solo točko kar se tiče uporabe nenavadnih predmetov pri ubiranju kitarskih strun, katere si je možno ogledati na določenih koncertnih video posnetkih, a verjetno jih je rezerviral za svojo kitarsko kliniko.

avtor: Peter Podbrežnik
fotografije: Primož Novak & Peter Podbrežnik


Setlista:
1. Morons
2. Professional Help
3. Porno Daddy
4. Speak When Spoken To
5. Freak of the Week
6. Troll
7. Så Kan Det Gå När Inte Haspen Är På
8. Razor Flowers
9. Propaganda Pie

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X