Uriah Heep: Salisbury

0 114

Založba: Vertigo Records (Velika Britanija) / Bronze Records (preostali svet) / Mercury Records (ZDA)
Datum izida: februar 1971
Produkcija: Gerry Bron
Dolžina albuma: 38.19 min
Zvrst: Heavy Rock / Progressive Rock
Ocena: 9.0/10


Tako se dela. Potem, ko te ob glasbeni kritiki raztrgajo, udariš nazaj in to še močneje, kot s prvim desantom. Hudobna Bird Of Prey, odpre ploščo s pravim psihotičnim in trdim rifom. Ob motivu težkega rifa podprtega s kotalečim se ritmom, si zares ni težko predstavljati jeklene zrobotizirane ujede, ki lomasti naokoli in ravsa s svojim nenasitnim ostrim kljunom in kremplji. The Park je pravo romantično nasprotje prežeto s flower power mirovniško ideologijo. No, da ne skrenem s poti. Angelsko petje Davida ponuja neverjeten kontrast s predhodno surovostjo otvoritvene pesmi. Nežneje, ko igraš takšno pesem, intenzivnejša izpade! Time To Live bazira znova na izraznem, sila težkem rifu skladnega delovanja hamond orgel in Mickove štromarice. Če sem malo zloben je dvanajst let kasneje eden pionirskih NWOBHM bandov uporabil sila podoben glavni rif v predrefrenu. Govorim o Iron Maiden in njihovi Revelations, pa naj si bode to čisto naključje ali ne (kakor za koga).

Ken Hensley, ki je vskočil k Uriah Heep v času, ko so bile pesmi prvenca končane, je lahko na “Salisbury” prvič pokazal vso svojo genialnost. Lady In Black odpoje v celoti Ken. Kot pravi mojster dovršene akustične kompozicije, ki temelji v celoti le na dveh akordih (Am, G). Tamburini diktirajo ritem pesmi. Ken pravi, da je novembrskega dne opazoval snežni metež in nenadoma je zunaj zagledal prikazen. Dekle oblečeno v črnino. Sam pravi, da ne ve zakaj, a očitno se je to moralo zgoditi, da so Uriah Heep njeno sporočilo ponesli v svet. Pesem je krhka in hkrati ledeno mrzla. Črna deklina. Smrt in rojstvo. Preobrazba. Novo življenje.

Naslovna pesem je nekaj več kot 16 minutna mojstrovina uravnovešene popolnosti zlitja rock glasbe z dimenzijo klasike, ki jo vnašajo vanjo aranžmaji za pihala. Pletež Hensleyevih orgel, Newtonove živahne bas linije, Mickovega prefinjenega občutka vnašanja okusnih kitarskih ličil (kako usklajeno ležijo njegove solaže znotraj kompozicije), Davidova spontanost na vokalu, dosega vrhunce ob vključevanju večpaletnih vokalnih harmonij. Drama raznovrstnih prevalov, pričara kopico različnih vzdušij in kliče k vzporednici Gill Evansov orkestralni aranžma Rodrigovega Concierto de Aranjuez z Milesom Davisom na trobenti (s “Sketches From Spain”), občutki so silno podobni. Naj ublažim “navdušenje”. Dejansko je skladba Salisbury vrsta Uriah Heep manifesta izjemne artistične ambicioznosti, ki je hipoma primerljiva z razvpito Pink Floyd Atom Heart Mother suito.

Uriah Heep so s svojim drugim studijskim albumom pokazali izredno samozavest in nezadržno ustvarjalno voljo. Ni več dosti manjkalo do preboja skupine med nesmrtne kreatorje rocka. Poleg šestih originalnih remastiranih pesmi, prinaša tale ponovni izid še sedem dodatnih bonusov, katerih skrivnosti vam bodo razodete podrobneje ob branju knjižice, nad katero naslovnice nihče od članov skupine ni bil navdušen. Izbrala jo je namreč samovoljno njihova takratna založba.

Avtor: Aleš Podbrežnik

Seznam skladb:
1. Bird Of Prey (4:05)
2. The Park (5:38)
3. Time To Live (4:02)
4. Lady In Black (4:33)
5. High Priestess (3:39)
6. Salisbury (16:02)

BONUS SKLADBE NA 1996 REMASTERANI IZDAJI:
1. Simon The Bullet Freak (3:27) originally single b-side, also on North American versions of ‘Salisbury’ (1971)
2. High Priestess (3:13) edited version released as a single

BONUS SKLADBE NA 2003 REMASTERANI IZDAJI:
1. Simon The Bullet Freak – single b-side (=US album version)
2. Here Am I – out-take, previously unreleased version
3. Lady In Black – edit, previously unreleased version
4. High Priestess – alternate version
5. Salisbury – edit, previously unreleased version
6. The Park – alternate version, previously unreleased
7. Time To Live – alternate version, previously unreleased

Zasedba:
David Byron – glavni vokal
Ken Hensley – orgle, klavir, slide & akustična kitara, čembalo, vokal na “Lady In Black”, vokalna spremljava
Mick Box – električna & akustična kitara, vokalna spremljava
Paul Newton – bas kitara, vokalna spremljava
Keith Baker – bobni


Uriah Heep – Salisbury (naslovnica)
Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki