Barclay James Harvest: Turn of the Tide

0 147

»Turn of the Tide« je potrdil, da so BJH v okrnjeni postavi opravili dokaj uspešno tranzicijo v osemdeseta, obenem pa je bil, kljub nekaterim grdim mimostrelom ter določenim pomanjkljivostim, predvsem na področju klaviatur, še vedno soliden ter povsem poslušljiv dosežek.

Datum izida: 01.05.1981
Založba: Polydor Records
Produkcija: Barclay James Harvest in Martin Lawrence
Dolžina: 48:32
Zvrst: symphonic progressive rock/art rock/melodic rock
Ocena: 6.5/10

»Turn of the Tide«, ki je izšel leta 1981, je bil enajsti studijski album angleških progrockovskih ikon Barclay James Harvest (BJH) ter hkrati njihov drugi dosežek brez originalnega klaviaturista Stuarta ‘Woollya’ Wolstenholmea. BJH so po odhodu Wolstenholmea delovali kot trio, ki je s prejšnjim albumom, »Eyes of the Universe« (1979), dokazal, da se še splača nadaljevati naprej, čeprav je tudi njih zajel sindrom vse večje zvočne komercializacije, kar se je tedaj zgodilo mnogim progrockovskim zasedbam. »Turn of the Tide« je nastal v času, ko so BJH, kateri so bili v svoji domovini bolj ali manj vselej prezrti, v tedanji Zahodni Nemčiji uživali izdatno popularnost, še posebno po veličastnem koncertnem nastopu v Zahodnem Berlinu, katerega so kasneje izdali kot koncertni album »Berlin« (1982).

Tako kot na vseh BJH albumih po letu 1978 so bile na »Turn of the Tide« vokalne naloge razporejene med kitaristom Johnom Leesom in bradatim basistom Lesom Holyrodom, ki sta bila tudi tvorca vseh kompozicij in aranžmajev pri čemer je Holyrod s svojim podarjenim falsetom band potiskal v poprockovske vode, medtem ko je Lees s svojim bolj ‘čemernim’ vokalnim pristopom poskušal ohranjati bolj tradicionalen, simfoničen pristop z občasnimi hardrockerskimi trenutki. Tovrstna slogovna ‘razklanost’ je z leti postajala čedalje bolj očitna iz albuma v album, vse do dokončnega razklola med obema ključnima BJH skladateljema.

Izrazito melanholični »Waiting on the Borderline«, ki je vseboval že precej sintetično produkcijo, značilno za osemdeseta, in poudarek na tedanji sintetizatorski tehnologiji, je predstavljal solidno otvoritev albuma s Holyrodovo značilno ‘gostolečo’ pevsko predstavo. Na klaviaturah je ponekod na pomoč ponovno priskočil Kevin McAlea, znan tudi po kratkem sodelovanju s Kate Bush, ki jim je v prihodnosti še večkrat pomagal. »How Do You Feel Now?« je bila Leesova otožna balada s pestro saksofonsko solažo, ki se ni dosti razlikovala od nekaterih njegovih bolj znanih dosežkov iz sedemdesetih, obenem pa je bila posvečena rojstvu njegove hčerke Esther leta 1980.

Manj posečeno je, kljub izbornim vokalnim harmonijam, izpdadel Holyrodov »Back to the Wall«, navdahnjen s prej omenjenim nastopom v Zahodnem Berlinu, ki je zaradi repetativnega ritma in ‘ringelšpil’ zvoka sintetizatorja na trenutke zvenel kot zvočno ozadje za kakšno staro reklamo iz osemdesetih. Brezkompromisni »Highway For Fools«, kjer je Lees prek žgočega rifa band za kratek čas popeljal v hardrockerske vode, je obenem vseboval sarkastično besedilo na račun glasbene industrije. Simfonično in eterično naravnana ljubezenska balada »Echoes and Shadows« z neutolažljivim Holyrodovim petje je izpadla nekoliko preveč saharinsko in jokavo, da bi se jo lahko uvrstilo med bolj memorabilne trenutke tega albuma. Leesov apokaliptični hard rock/prog hibrid »Death of a City« je bil v demo obliki ustvarjen že leta 1968, kar se je, kljub sintetični produkciji, občutilo predvsem prek melanholičnih kitarskih pasaž in rahlo psihadelične atmosfere.

»I’m Like a Train« je bila še ena Holyrodova pretirano saharinska balada o začetku ljubezenske zveze, ki, podobno kot Leesova pretirano razvlečeni in repetativni mimostrel »Doctor Doctor«, ni pustila pozitivnega vtisa. Končni vtis sta precej izboljšala Holyrodova pop rock klasika »Life is for Living« ter Leesova melanholična mojstrovina »In Memory of the Martyrs«, posvečena vsem padlim žrtvam neuspelih pobegov v Zahodni Berlin, ki je poskrbela za nepričakovano epski zaključek tega albuma.

»Turn of the Tide« je potrdil, da so BJH v okrnjeni postavi opravili dokaj uspešno tranzicijo v osemdeseta, obenem pa je bil, kljub nekaterim grdim mimostrelom ter določenim pomanjkljivostim, predvsem na področju klaviatur, še vedno soliden ter povsem poslušljiv dosežek. Nekaj ambientalne magije iz sedemdesetih je bilo na »Turn of the Tide« še vedno prisotne. Žal pa je bilo tega iz albuma v album vedno manj in osemdeseta kot celota niso bila pretirano prijazna do zvočne podobe te kultne skupine.

avtor: Peter Podbrežnik

seznam skladb:
1. Waiting On The Borderline (3:41)
2. How Do You Feel Now? (4:47)
3. Back To The Wall (5:08)
4. Highway For Fools (3:12)
5. Echoes And Shadows (4:59)
6. Death Of A City (3:47)
7. I’m Like A Train (5:23)
8. Doctor Doctor (5:35)
9. Life Is For Living (3:38)
10. In Memory Of The Martyrs (7:56)

Barclay James Harvest:
John Lees – vokal, električna in akustična kitara
Les Holyrod – vokal, bas kitara, akustična kitara
Mel Pritchard -bobni, tolkala

gostujoča glasbenika:
Kevin McAlea – klaviature
Colin Browne – klaviature, bas kitara, kitara, spremljevalni vokal

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X