Babe Ruth: Amar Caballero

0 120

»Amar Caballero« ni uspel ponoviti standardov, ki so jih Babe Ruth, zakoličili s »First Base«, a je bil kljub temu še vedno soliden dosežek, ki bo dandanes všeč predvsem ljubiteljem progresivnega rocka s kvalitetnim ženskim glavnim vokalom.

Datum izida: 15.06.1973
Založba: Harvest Records
Produkcija: Alan Shacklock
Dolžina: 35:47

Zvrst: progressive rock/hard rock/art rock
Ocena: 7/10

Relativno obskurni angleški artrockerji Babe Ruth pod vodstvom briljantnega kitarista in producenta Alana Shacklocka so se vpisali v progresivnorockovsko povest predvsem zaradi kultne skladbe »The Mexican«, ki je kasneje doživela veliko predelav in v eni izmed kasnejših verzij celo postala dance hit, ter zaradi odličnega prvenca »First Base« (1972). Babe Ruth, ki so v zvočnem smislu vedno hodili na tenki niti med prog rockom in hard rockom, so za svoj drugi album »Amar Caballero« na katerem so se neuspešno trudili ponoviti uspešno zvočno formulo izjemnega prvenca zamenjali bobnarja in klaviaturista.

Ed Spevock na bobnih in kaviaturist Chris Holmes, kljub temu, da sta bila nadarjena glasbenika, nista uspela prinesti dodatne vrednosti. »Amar Caballero« je, kljub nekaterim imenitnim trenutkom na katerih sta blestela predvsem Shacklock s svojimi kitarskimi mojstrovinami ter pevka Jenny Haan, ki sta se velikokrat zapletla v pevski duet, predstavljal postopen zaton ene najbolj obetavnih angleških art rock zasedb z začetka sedemdesetih.

Že na uvodnem »Lady«, ki sicer vsebuje lepe simfonične aranžmaje ter strastno vokalno predstavo Haanove, se lahko sliši, da se je energija v bandu spremenila in da se je njihov zvok v primerjavi s prvencem rahlo skomercializiral. Kljub bluesovsko naravnanemu vokalu Haanove so Shacklocku in preostalim inštrumentalistom vse bolj prijali različni jazzovski in funkovski vplivi. Občasno se vrne nekaj ‘mejaške’ atmosfere ‘Divjega zahoda’, ki je zaznamovala njihov prvenec, denimo na baladi »Broken Cloud«, ki vsebuje čudovite orkestralne aranžmaje in eterično petje ‘kameleonske’ Haanove, katera je lahko kot za šalo menjala med maskulativnim in dekliškim slogom petja.

Na v počasen ritem speljanem in vsaj za dve minuti preveč razvlečenem blues/hard rockerju »Gimme Some Leg« se je pevska diva vnovič prelevila v nekoliko bolj spravljivo verzijo Janis Joplin. »Baby Pride« je bila kratka, a luštna akustična balada s folk rock elementi. Funkrockovsko usmerjeni »Cool Jerk« z r’n’b vokalnimi vložki je izpadel zelo ‘ameriško’, vendar ni naletel na nikakršen komercialni odmev. »We Are Holding On« je še ena s krasnimi simfoničnimi aranžmaji prepojena balada, ki vsebuje tudi nekaj ‘mehiškega’ latino melosa, ki se je Babe Ruth vedno dobro podal.

»Doctor Love« je bil precej pozabljiv funk rocker z neduhovitimi pihalnimi vložki. Vrhunec albuma je predstavljal epski zaključni venček, sestavljen iz treh sekcij, »El Caballero De La Reina Isabella b.) Hombre De La Guitarra c.) El Testament De Amelia«, kjer je Shacklockova posadka z uspešnim združevanjem latino rocka, funka, hard rocka in folka nazorno demonstrirala, da bi se lahko z malce več sreče in boljših poslovnih odločitev lahko zapisala med najboljše v svojem žanru.

»Amar Caballero« ni uspel ponoviti standardov, ki so jih Babe Ruth, zakoličili s »First Base«, a je bil kljub temu še vedno soliden dosežek, ki bo dandanes všeč predvsem ljubiteljem progresivnega rocka s kvalitetnim ženskim glavnim vokalom. Babe Ruth so po »Amar Caballero« ustvarili še tri studijske albume in vsak izmed njih je bil slabši od prejšnjega. Na »Kid’s Stuff« (1976), ki je bil v posmeh nekdanjim dosežkom, ni bilo več niti enega uradnega člana in razpad je bil neizbežen. Po dvajsetih letih so se leta 2006 vrnili med žive z novim albumom »Que Pasa« (2009), medtem ko so v koncertnem oziru še vedno večinoma neaktivni.

avtor: Peter Podbrežnik

seznam skladb:
1. Lady
2. Broken Cloud
3. Gimme Some Leg
4. Baby Pride
5. Cool Jerk
6. We Are Holding On
7. Doctor Love
8. Amar Caballero:
– a. El Caballero De La Reina Isabella
– b. Hombre De La Guitarra
– c. El Testament De Amelia

Babe Ruth:
Janita ‘Jenny’ Haan – glavni vokal
Alan Shacklock – kitara, spremljevalni vokal, tolkala, klaviature, produkcija 
Dave Hewitt – bas kitara
Ed Spevock – bobni
Chris Holmes – klaviature na “Baby Pride”

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X