FLOW – Anime zavzel Avstrijsko prestolnico
FLOW
petek, 31. 10. 2025
Dunaj (Wien) / YuniCon – Multiverse Schwechat / Avstrija
Ahh FLOW… Bend, ki vsakemu japonofilu oz. otakuju požene seratonin po telesu je končno prispel v našo bližino in sicer na anime konvencijo YuniCon na Dunaju.
Gre kot omenjeno za stare znance anime scene širom sveta. Njihovi najbolj prepoznavni komadi so služili kot »openingi« številnim znanim animejom, vendar kot tudi tokrat ime turneje »Naruto the Rock World Tour 2025« namiguje so slavo dobili predvsem s svojimi glasbenimi vložki pri animeju Naruto. Zanj so (če štejemo Naruto različico Shippuden in Bortuo) posneli 4 otvorilne pesmi.
Le redko katera japonska rock zasedba je uspela tako suvereno premostiti mejo med anime kulturo in širšo rock publiko, kot je to uspelo FLOW. Petčlanska formacija, ki jo sestavljajo vokalista Kōshi in Keigo, kitarist TAKE, basist Got’s ter bobnar Iwasaki, prihaja iz Tokia in velja za eno najbolj prepoznavnih sil j-rocka zadnjih dveh desetletij. Čeprav se je glasbeno jedro oblikovalo že v devetdesetih letih, ko sta brata Kōshi in TAKE začela ustvarjati skupaj, je zasedba svojo uradno podobo dobila leta 1998, dokončno pa se je postava utrdila okoli preloma tisočletja.
FLOW sta sprva poganjala energija alternativnega rocka, rap-rocka in pop-punka, ki se je skozi leta razvila v prepoznavno mešanico melodičnega, energičnega zvoka z izjemno močno odrsko prezenco. Njihov preboj se je zgodil kmalu po prehodu iz indie kroga na večjo založbo, a tisti trenutek, ki je FLOW iz lokalne perspektive izstrelil v svetovno zavest, je bil kot že omenjeno nedvoumno izid singla »GO!!!«, izbranega za otvoritveno temo anime serije Naruto. S tem so FLOW postali sinonim za vznemirljivo, bombastično in »stadionsko« j-rock estetiko, ki jo je spremljala generacija anime oboževalcev po vsem svetu.
Uspeh se ni zaključil z enim projektom. FLOW so v naslednjih letih prispevali tudi »Re:member« in »Sign« za Naruto in Naruto Shippuden, himnični »COLORS« in »WORLD END« za kultni Code Geass, »DAYS« za Eureka Seven, kasneje pa še teme za Durarara!!×2, Boruto, Persona: Trinity Soul, Tales of Zestiria the X in številne druge. Danes veljajo za simbol glasbene generacije, ki je anime glasbo popeljala iz niše v globalno zavest — hkrati pa ostajajo pristna rock skupina, zvočno primerljiva s sodobnimi japonskimi in zahodnimi alter-rock izvajalci.
Posebej zanimiv fenomen znotraj FLOW je njihova vodstvena struktura. Za razliko od večine rock bendov, kjer je vloga vodje jasno začrtana, FLOW že od začetka delujejo po rotacijskem sistemu. Vloga leaderja se periodično prenaša med člane — Kōshi, Keigo, TAKE, Got’s in Iwasaki si to pozicijo izmenjujejo v vnaprej določenih ciklih. Ta organizacijska posebnost, ki je v rock glasbi naravnost eksotična, dodatno poudarja kolektivni duh skupine, v kateri ima vsak član svoj ustvarjalni prostor in odgovornost. Ta dinamika je pogosto opažena kot eden izmed razlogov, da FLOW tudi po več kot dvajsetih letih ostajajo ustvarjalno sveži in medsebojno usklajeni.
Kljub popularnosti, pa je FLOW kot omenjeno, prvič obiskal sosednjo Avstrijo. Koncert je bil napovedan, ob 20:30 vendar se je zelo neklasično japonsko (no pa tudi neklasično avstrijsko) začel 30 minut kasnej. Malce čez 21:00, so FLOW zavzeli oder. Nabito polna dvorana Multiverse Schwechat jim sunkovito kot, da je odprlo jez in spustilo flow, odvrne svojo naklonjenost, da tudi čepki v ušesih niso pomagali pri preboju zvoka deročih se oboževalcev.
Noč se je pričela s “Re:member” komadom, ki je že tako neučakano publiko takoj poslal v tok (FLOW) energije. Dretja, vriskanja in občasno že kar hruljenja s strani publike ni manjkalo. Prvi šok tukaj nastopi, ko koncertni fotograf zagleda tisoče ljudi, ki naj bi vsaj po internetu sodeč bili ekstrovrtni nekako toliko kot Sasuke Uchiha, vendar ko se vključijo v živi dogodek, morda celo bolj kot nazadnje 15.000-glava množica na The Offspring koncertu v Linzu, je absolutno fantastično bilo videti, kako se načeloma zadržani ljudje lahko sprostijo in uživajo na takšnem dogodku.
Večer je FLOW nadaljeval s komadom “Kaze no Uta” in nato s “DAYS”. Nato je prišel pravi preobrat, ki je sprožil pravi tok energije: komad “Sign”, šesta opening tema za Naruto Shippūden (epizode 129–153), torej prav v času, ko se razpleta dramatični obračun med Naruto-m in Sasuke-jom. Publika ga je preglasila, pevca pa sta se z nasmehom, širšim kot tisti, ki ga naredi Naruto Uzumaki, ko po misiji končno dobi svoj ramen, spogledata na odru in nadaljevala šov.
Sledila sta še “COLORS” in “Alright!!!”, nato pa ponovno testiranje čepkov, ko je na vrsti komad “Haruka Kanata”, priredba ene bolj znanih zasedb, ASIAN KUNG-FU GENERATION (ki velja za nekakšno “Siddartho” na Japonskem — ne glede na to, koliko časa ne izda nobenega komada, bodo koncerti vselej razprodani, gibanje njihovih fanov pa lahko primerjamo s kakšno religijo), ki je prav tako otvoritveni komad za že večkrat omenjen anime Naruto. Tukaj se je organizator YuniCona potepljal po hrbtu in zadnjo minutno odločitev, da postavi varnostno ograjo pred začetkom koncerta, označil kot izredno pozitivno, drugače bi fani najverjetneje prevzeli oder.
Po takem komadu, kot je “Haruka Kanata”, smo vsi potrebovali krajšo pavzo. Iwasaki je s pomočjo TAKE-ja zavzel oder s bobnarsko solažo, medtem ko so si ostali člani zasedbe malce odpočili, saj je nato sledil komad “Sign”. Vnovič gre za enega bolj slavnih komadov, ki je prebudil močna čustva anime oboževalcev, bend je komad prepeval, kot da je njihov zadnji, energija na odru je nepričakovano pokala iz vseh koncev in krajev, kot se sicer za japonski bend spodobi.
Po “Sign” je sledil prvi riff … in tukaj je “GO!!!”, skakanje, šprint po odru, kot upokojenci na Parkside orodja v Lidlu prvi dan akcije, in seveda interakcija s fani, kot jo lahko dostavi le japonski bend. Ta je res dal od sebe čisto vse. Pot je tekla po vseh nas, tako fanom kot bendu. Večina fanov je do konca komada že brez glasu in se drži za grlo od bolečin pri tako glasnem prepevanju, da je bilo res moč čutiti, koliko je koncert pomenil obiskovalcem YuniCon-a.
Publika se je prepustila svojemu flowu, in občasno se je zdelo, kot da je sprožen majhen tsunami energije – pravi japonski “flow quake”. Šlo je za perfektno sinergijo obujanja risanih junakov, žive glasbe in preproste ljubezni do obojega.
Zlitje teh dveh sfer, ki morda nista vedno povezani med sabo v živo ni ravno preposta naloga. Pred bendi kot so FLOW, ASIAN KUNG-FU GENERATION, Aqua Timez, SCANDAL, HIGH and MIGHTY COLOR in mnogo drugi, ki so skrbeli za te animejske openinge, so bili ti prepoznani le znotraj svoje države. Pomnimo, da ni bilo toliko časa nazaj, ko so se and animeji tisti “kul otroci” zgražali, druge sovrstnike zbadali, ker so gledali “risanke”, ipd. Preobrat se je zgodil v zadnjem desetletju, ta pa je poskrbel, da je tudi glasba povezana z animeji sprejeta po celem svetu
Danes FLOW kot omejeno sodijo med mednarodno najuspešnejše japonske rock bende. Polnijo dvorane po Evropi, Severni in Južni Ameriki, Aziji ter Avstraliji, njihovi singli redno pristanejo na japonskih lestvicah, socialna baza oboževalcev pa presega generacije — od anime navdušencev do radijskih poslušalcev in rock puristov. FLOW so dokaz, da rock iz Japonske ni zgolj eksotičen izvozni produkt, temveč globalna sila s prepoznavno identiteto in dolgoročno vizijo.
FLOW ostajajo zvok mladosti mnogih, soundtrack popkulturne eksplozije iz preloma tisočletja — in hkrati zreli, izkušeni zasedbi, ki še naprej polni dvorane in glasbenim katalogom zapisuje nove poglavja. Če je v preteklosti veljalo, da je anime rock domena niše, FLOW dokazujejo, da je to danes mednarodni rock fenomen z lastnim statusom in zgodovino, ki jo mnogi šele začenjajo odkrivati.
Avtor: Denis Paradiž & Helena Medved
Fotografije: Denis Paradiž
Setlista:
1. Re:member
2. Kaze no Uta
3. DAYS
4. CHA-LA HEAD-CHA-LA (Hironobu Kageyama cover)
5. COLORS
6. SE – Alright!!!
7. Alright!!!
8. Haruka Kanata (ASIAN KUNG-FU GENERATION cover)
9. Member Shoukai (Iwasaki drum solo / TAKE show [BGM: Tick Tack])
10. Sign
11. GO!!!
12. GOLD





























