Marillion Weekends Convention XXII – Padova 2025 (drugi dan)
Marillion
‘Marillion Weekends Convention XXII.’ (drugi dan)
10. 5. 2025, od 21.15 h do 23.35 h
Padova / Gran Teatro Geox / Italija
Padova je Padova! Izjemno priročna za enodnevne koncertne obiske, zlasti za vse tiste, ki so nastanjeni v zahodni polovici slovenske dežele. In po dveh letih smo se tja vrnili na novo Marillion konvencijo. Srečanje z najbolj norimi privrženci skupine in skupino samo na edinstvenem, ekskluzivnem koncertu. Točneje dveh zaporednih, povsem različnih! Prvi dan je bil že za nami. V sklopu druženja na prvi dan konvencije je skupina zaigrala skorajda celoten “Marbles” album, ki velja v očeh večine ljubiteljev te cenjene britanske zasedbe, za njihov najboljši dosežek celotne kariere.
Drugi dan je obetal novo nepozabno izkušnjo. Težko primerljivo, ker je bila setlista s katero so Marillion ob deveti uri zvečer krenili na oder, v primerjavi s prvim dnem Marillion vikend konvencije, vzeta s povsem druge galaksije! Starošolske. Z glavnino izvedbe koncerta usmerjenega na preigravanje materiala iz osemdesetih in devetdesetih.
Znova sta čas in prostor izginila. Marillion so kuliso svojega edinstvenega glasbenega sveta v katerega smo vstopili za dve uri in dvajset minut nepretrgane uživancije, zgradili že uvodoma s serijo nizanja izvedenih komadov, ki sodijo obvezno pod rubriko ‘raritet’. Ne le, da so korenito posegli v obdobje delovanja skupine s ‘H’-jevim predhodnikom Fishem – gre za komercialno najuspešnejšo ero skupine, pač pa so prvi del zabelili tudi z dvema raritetama “Seasons’ End” albuma, to je prvega albuma ‘H-ere’, ki sta tako kot uvodna “Clutching At Straws” klasika Slàinte Mhath, izjemno redki na repertoarju (The Uninvited Guest in še posebej takoj za njo Holloway Girl). Odlična “Afraid Of Sunlight” singlica, ki bi morala mešati štrene pop lestvic radijskih vrhov, a kaj ko je izšla sredi devetdesetih – govorim o fantastični Beautiful, je razelektrila uvodno voltažo, ni pa ublažila ježenja dlak in kurje polti ter čustev in temperamenta v dvorani.
Še večji šok je sledil v nadaljevanju! Naslovna skladba prvenca “Script for a Jester’s Tear”. Klasika, ki so jo Marillion nazadnje izvajali v živo pred več kot 30. leti! Mar sanjam? Dejansko je ta edinstven svet hipnotiziral! Odpeljal. Nekam daleč stran. Vibracije so bile neverjetne. In skupini je znova uspelo rekreirati to po kar pridejo njeni privrženci. Svet, ki prebuja strasti in najbolj skrbno varovan preplet emocij, ki ga v vsakdanu skrbno varujemo, da ostane neodkrit. ‘H’ seveda poje Fisheve klasike po svoje. Preprosto. Ker je skvašen iz povsem drugega testa v primerjavi od slovitega predhodnika.
Prehod na komercialni vrhunec skupine in album “Misplaced Childhood” (1985). Največji hit kariere, zimzeleni Kayleigh, za njo malo manjši hit single Lavender, potem pa prehod s tretjim delom Bitter Suite še v tretji single plošče, navijaški Heart Of Lothian. Občutja so neverjetna, s preko 3.000 široko odprtimi grli in nategnjenimi glasilkami! Zadnja tretjina regularnega dela je pripadla devetdesetim letom glasbenega ustvarjanja skupine! Po “Seasons’ End” klasiki The Space in naslovni fantastiki albuma “Afraid Of Sunlight”, so Marillion vpeli znova tudi del svojega artistično najbolj sofisticiranega in konceptualno izpiljenega dosežka “Brave” (1994) ter sklenili regularni del z albumskim trojčkom Wave-Mad-The Great Escape!
Smo že pri dodatku? Nemogoče. Od kod se je obrnilo 110 minut koncerta? Bend se vrne na oder. In loti? Dvajsetminutne progresivne suite The New Kings. Pravzaprav Marillion bolj ne bi mogli presenečati. Na rep koncerta postavijo komad, ki je izšel leta 2016, se pravi na predzadnjem albumu “F.E.A.R.”. Očitno ga izvajajo zelo radi. Komad sosledja razpoloženjskih prevratov in vrhunskega poveljniškega teatra odlično razpoloženega razposajenca Steva Hogartha, ki se je v zadnjih letih naposled sprijaznil z žlahtno sivino svojega lasišča, je vsekakor poglavje in zgodba zase slikovite kreativnosti te dolgožive zasedbe! Sam po sebi vrhunec.
A tu še ni konec. Skupina se je odločila podaljšati repertoar glede na prvi večer za 20. minut in sledil je še en obvezni dodatek. V družbi žensko-moškega pevskega zbora Flowing Chords, ki se je stisnil na sredino odra med Kellyja in Mosleya, tesno za ‘H’-jev stolček in klaviature. Bend je drugi dodatek začel in sklenil s posvetilom aktualnem albumu “An Hour Before It’s Dark” (2023). Tudi to je bila zelo neobičajna odločitev, saj ležijo vrhunci diskografskega opusa te skupine, razmeščeni znatneje v preteklost. Pa vendar. Celovitost da ji ni para. Bend ni ostal do ničesar ravnodušen! Kar je posebno šokiralo v samem finalu pa je bil trojček umeščen med oba nova komada. Najprej so Marillion presenetili z navito Go!, vzeto iz blago spregledanega “marillion.com” (1999) albuma, navdušili s fantastično balado Easter (“Seasons’ End”, 1989), kjer je funkcioniranje pevskega zbora še posebej prišlo do izraza ter dostavil še en vrhunec v edini “This Strange Engine” (1997) klasiki izvedeni v obeh večerih – to je skladbi Man Of A Thousand Faces.
To so tista druženja za katere si kot privrženec želiš, da se ne končajo, a se morajo. Marillion so dostavili več, kot smo se nadejali. V dveh dneh so naravnost povedano ‘ubili’. V vseh ozirih. So mojstri drama teatra in visoko vibrantnih vzdušij, občasno do vrha založenih tudi s pompoznostjo! Izvedba je brezmadežna. ‘H’ ohranja vso vokalno odličnost in odrsko razposajenost. Bend vsakokrat znova potrjuje, da se z leti stara na način, da postaja vse boljši in boljši. Si lahko v primeru takšne prehojene poti, kot se vije za Marillion, sploh lahko še boljši? Druženja s to veličastno zasedbo polno vrhunsko ponotranjenega občutka za ekspoze brezhibnega plasmaja zvočno perfektne ubranosti, atmosferične neulovljivosti, izvedbene angažiranosti, pri čemer preveva vso to odrsko pojavo skupine izjemen užitek kvinteta do vsega česar se loti, pojem absolutne ‘nedotakljivosti’ unikata velike artistične estetike.
Drugo leto naj bi izdali nov album. Temu bo sledila turneja. Če bo takrat na stari evropski celini še stal kamen na kamnu, se srečamo z Marillion znova kmalu!
Avtor: Aleš Podbrežnik
Fotografije: Edita Klemen & Aleš Podbrežnik
Setlista:
1. Slàinte Mhath
2. The Uninvited Guest
3. Holloway Girl
4. Beautiful
5. Script for a Jester’s Tear
6. Kayleigh
7. Lavender
8. Bitter Suite (iii) Blue Angel
9. Heart of Lothian
10. The Space…
11. Afraid of Sunlight
12. Wave
13. Mad
14. The Great Escape
—dodatek I.—
15. The New Kings: I. Fuck Everyone and Run
16. The New Kings: II. Russia’s Locked Doors
17. The New Kings: III. A Scary Sky
18. The New Kings: IV. Why Is Nothing Ever True?
—dodatek—
19. The Crow and the Nightingale (with Flowing Chords)
20. Go! (with Flowing Chords)
21. Beyond You (with Flowing Chords)
22. Easter (with Flowing Chords)
23. Man of a Thousand Faces (with Flowing Chords)
24. Care (IV) Angels on Earth (with Flowing Chords)





























