džeZZva : Sintur

0 166

»Pričakujte nepričakovano«. »Sintur« vas bo začaral. Tako kot so nas džeZZva začarali z albumskim prvencem leta 2014. Vendar je »Sintur« drugačen album, ki pa vzdržuje tipsko drznost avanturistično raziskovalnega jazzovstva skupine.

Založba: Samozaložba
Produkcija: Dejan Berden
Dolžina albuma: 58:15
Ocena: 10 / 10
Kupi album

»Sintur« je tretji album murskosoboške zasedbe džeZZva in njen skupno drugi pravi studijski album. Leta minevajo molče in skoraj štiri so se že obrnila od izdaje izredno smelega prvenca »džeZZva« (2014), s katerim so vrli Prekmurci strogo in jasno definirali svoj glasbeni dosje in s svojo glasbeno imenitnostjo prepričali domačo, pa tudi tujo glasbeno srenjo, da gre za izredno kvalitetno skupino, ki jih kreativnih posebnosti nikakor ne primanjkuje. Če ima Tolmin Feedback, Idrija Divje Jezero, Ljubljana Moonlight Sky, ima Murska Sobota torej džeZZvo. Štirje glasbeni svetovi bravuroznih glasbenih eksperimentov in štiri povsem različne glasbene štorije, v katerih pa znajo glasbeni gurmani kaj hitro najti skupne imenovalce in glasbo vseh teh štirih štorij tudi zelo hitro posvojiti.

Kvartet džeZZva je izjemno izkušen. Dejan Berden, idejni vodja skupine, se je v karieri preizkušal, kot avtor glasbe živopisane žanrske palete. Izdal je ducat albumov, tako svojih kot tistih, ki so nastali ob njegovem sodelovanju s številnimi prominentnimi imeni domače glasbene scene. Gre za izjemno plodovitega komponista in vsestranskega glasbenika, ki ostaja vse do tega dne še naprej ena najbolj skrbno varovanih skrivnosti slovenske glasbene scene. Berdena smo podrobneje predstavili v recenziji njegovega studijskega albuma »Fluid«. »Sintur« sledi Berdenovem svobodoljubnem glasbenem »avanturizmu« in je album na katerem so džeZZva postregli z nekaterimi glasbenimi potezami, ki jih doslej še niso preizkusili. Da ne bo pomote. Premisa tradicionalnosti je pri džeZZvi poudarjena tudi na novem albumu, zlasti dajejo tak občutek znova izdatna integracija klavirja Dejana Berden, starožitno odzvanjanje kontrabasa Mojmirja Wolfa, večkrat pa se v motive prikradejo pridobitve tradicionalnega melosa povzetega s prekmurskih ravnic. Čeprav tja ne silijo, jih tja preprosto potegne, kar ne čudi, glede na to, da so zrasli s prekmursko grudo.

džeZZva se ambiciozno in z vso vnemo zaletijo v vsebino albuma »Sintur«. Odprejo ga udarno. S čvrstim motivom uvodne Sintur, vendar pa album v nadaljevanju povsem fuzionistično razrahlja mini suita Sedem. Gre za preko dvanajst minut dolgo ambiciozno aranžirano kompozicijo, ki je polna motivskih prevratov, nenadejanega razvoja dogodkov, preklopov med razpoloženji.  džeZZva prvikrat prav na tej skladbi izdatneje prikličejo tisto kopreno mistike, zlasti v delih kjer »barva« v ozadju Berdenove klavirske podvige pretanjeni Iztok Rodež s kolaži kitarskih »soundscapesov«. džeZZva igrajo z velikim užitkom in to se čuti na slehernem koraku esence novega albuma. Je namreč izredno srčen in neverjetno iskren.

Prva polovica albuma se izdatno »zaplete« v skladbi Svobodno čez obzorje. Dialog prešernih improvizacij vodita preko albuma zlasti Iztok in Dejan in prav v tej skladbi dosega ta njun dialog svoj vrhunec. Gre za izreden jam skupine, ki poslušalcu ne pusti dihati. Skladbi Balldar in za njo Zimske misli sta spretno umeščeni v sredinski del albuma »Sintur« in razbremenjujeta avanturizem jazrockovske fuzije prvih štirih skladb. Skladbi sta kompaktneje aranžirani, izraznost pridobi na značaju artrocka, z obrisi progresivnega rocka, bend pa izkaže izredno čutnost v medsebojnem zaznavanju glasbenikov ter veliko filigransko imenitnost same izvedbe. džeZZva svojo subtilnost stopnjujejo v skladbi Zimske misli. Mili in krhki skladbi, katere milost se lahko odlično naveže na značaj »prebujanja« skladbe Spring z albumskega prvenca. Na albumu »Sintur« so se džeZZva spogledali še z eno novostjo. Napisali so vokalno skladbo. Vendar pa išče vokal vseskozi nekonvencionalne muzikalične linije, ki poslušalca prijetno presenečajo in z neobičajnostjo »dražijo«. Z izredno brhkim in skorajda deviškim pristopom pevke Line Rahne, dostavlja skladba Preplet torej enega najizrazitejših komponističnih  odklonov samega albuma, mistika prekmurskih ravnic pa v tej skaldbi znova krepostno oživi. džeZZva so v tej skladbi uglasbili poezijo pesnika Milana Vincetiča. Predelava ljudske Ne orji, ne sejaj v nadaljevanju albuma, je tako avanturistično in jazzrockovsko fuzionistično razrahljana, da komaj »bežno ujameš« njen glavni motiv in deluje na albumu podobno, kot ena najboljših skladb albuma, to je že omenjena mini epska suita Sedem. džeZZva se proti koncu v svoji verziji skladbe Ne orji, ne sejaj znova solistično popolnoma »razstrelijo«. NO na koncu albuma pa nosi zaključna Bruzel podobni efekt, kot uvodna Sintur. Postreže s pravo mero šegavosti in hkratne motivske kompaktnosti ter učinkovito drži poslušalca čvrsto ob sebi, vse do konca zaključka albuma. Sklepna Bruzel stoji na »odpičenem« ritmičnem ključu ter podtikanju arabesk v sam melos. S svojo zanimivo strukturo in razvojem pripravi poslušalca na vnovično rotacijo albuma v predvajalniku. »Sintur« daje obči občutek, da so džeZZva pri realizaciji idej, še bolj drzni in pogumni, kot na albumskem prvencu.

»Pričakujte nepričakovano«. »Sintur« vas bo začaral. Tako kot so nas džeZZva začarali z albumskim prvencem leta 2014. Vendar je »Sintur« drugačen album, ki pa vzdržuje tipsko drznost avanturistično raziskovalnega jazzovstva skupine, unikatno in povsem nepretenciozno pritaknjenih nians melosa prekmurskega geografskega porekla, ki »barva« podobo skladb prej slučajno ter spontano, kot pa da bi s to tradicijo džeZZva koncizno silili v poslušalca. Tudi »Sintur« je, podobno kot studijski prvenec, album zaigran z veliko mero zabave. Z izredno mero pronicljivosti  in idejne svežine. Z vražjim dinamitom v prstih in velikim žarom. Nagovarja sproščeno in v duhu iskrenega resnicoljubja, ki ne pozna in ne prizna izraznih okvirjev. Preliti torej svoj ustvarjalni notranji genij v unikatni glasbeni jezik. »Sintur« poglablja edinstveni glasbeni dosje te imenitne in skrajno fascinantne glasbene skupne!

»Sintur« je album, ki nagovarja z veliko privlačnostjo. V kolikor uživate v glasbeni neobičajnosti, ki pa združuje na smel način tradicijo in glasbeno eksperimentalni avanturizem, vas bo »Sintur« vseskozi navduševal. Grabi počasi. S prvo rotacijo predvsem šokira in daje celo občutek, da je bolj eksperimentalen od studijskega prvenca. Z nadaljnjim rotacijami pa boste glasbeni gurmani vzeli album za svojega, saj boste odstirali vse detajle te bogate glasbene sporočilnosti polagoma. Tančico za tančico. Izvrsten dosežek in že sedaj lahko brez dlake na jeziku povem, da gre za enega vrhuncev letošnjih izdaj na slovenskem glasbenem univerzumu, ko govorimo o dobri jazz glasbi. S »Sintur« se bo skupina znova silno učinkovito zavihtela tudi na koncertne odre mednarodnih prizorišč. Izdelek torej, na katerega je lahko silno ponosna in za katerega upajmo, da ga bodo džeZZva na prihodnjih koncertih izvajali od začetka, do konca. V njegovi celoti torej.

avtor: Aleš Podbrežnik

džeZZva – Sintur

Seznam skladb:
1.Sintur
2. Sedem
3. Tink
4. Svobodno čez obzorje
5. Balldar
6. Zimske misli
7. Preplet
8. Ne orji, ne sejaj
10. Bruzel

Zasedba:
Dejan Berden – klavir
Iztok Rodež – kitara
Mojmir Wolf – kontrabas
Miran Celec – bobni, tolkala 

GOSTUJOČA GLASBENICA:
Lina Rahne – vokal na skladbi št. 7

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X