FM: Thirteen

0 122

Založba: Frontiers Music Srl.
Datum izida: 18. 3. 2022
Produkcija: FM
Dolžina albuma: 53.52 min
Zvrst: AOR
Ocena: 9.0/10


O FM ni treba mnogo razpredanja. Skupina, ki od leta 2009 znova deluje v polnem razmahu – gre za skupino, ki je bila ustanovljena leta 1984 in velja za vodilno zasedbo britanske špure AOR glasbe osemdesetih, se vrača na prizorišče z novim albumom in to po manj kot dveh letih. Znova so FM poskrbeli povsem sami za kompletno produkcijo.

Skomponirali so malo manj kot 54. minut nove glasbe, kar beleži enajst novih točk. Tudi album »Thirteen« je tisti album, ki enkrat več potrjuje, da so FM danes živi glasbeni relikt, ki je obstal v času in prostoru. Času in prostoru osemdesetih letih. Pravzaprav je edino razvoj studijske tehnologije, tisto  kar vdihuje novim izdelkom skupine sodobni prizven, sicer pa ostaja druženje z glasbo FM, neposredno druženje s časi, ki jih ni več, oziroma s časi, ko je bil AOR vroč žanrski trend, ki je tudi konkretno mešal vrhove glasbenih lestvic sveta ter bil reden del programske opreme mdr. tudi največjih radijskih frekvenc sveta.

Vse je znova na svojem mestu. Tudi na »Thirteen« – trinajstem albumu skupine. Tam kjer mora biti. Steve Overland ostaja s svojim žametastim vokalom neomajen. Kot staro dobro vino. Spremenil se ni nit za ped, ko so ozreš vse nazaj do prvenca »Indiscreet« (1986). Pravzaprav ni bistvenih razlik med glasbeno substanco novega albuma, glede na pretekle albume. Sploh zadnje štiri. Vendar. Produkcija. Novi album deluje bolj retrozvočno, oziroma bolj zbližano z auralno podobo FM albumov, ki so izhajali v osemdesetih.  Deluje kanček bolj spolirano, sploh pa so sintetizatorji, kar je zanimivo dovolj, večkrat prevladujoči segment aranžiranja klaviatur. Zadeva ne preseneča, je pa glede na to, da so zadnje albume praviloma FM podkrepili tudi z zvokom Hammond orgel, sploh, ko je bilo treba kontrastirati fraziranje kitar, prijetna deviacija ob kateri lahko rečemo, da je »Thirteen« vsaj zvočno drugačen, če že uporablja isto formo skladanja in aranžiranja avtorskega materiala. Pravzaprav je zanimivo, da se je bend odločil znova uporabiti to staro zvočno vijačo. Zato deluje »Thirteen« posebej retro-zvočno, oziroma bolj zbližano z zvočno podobo FM albumov osemdesetih let, kot nekaj prejšnjih FM albumov.

Skupina znova ni napravila niti enega mimostrela v skladanju. Znova je nanizanih nekaj krepostnih himničnih AOR koračnic, ki prevzemajo v poslušanju hipoma. Vse je na svojem mestu. Spremljevalne  vokalne harmonije, ki poglabljajo atmosferične kontraste in krepijo bombastični izplen samega izdelka. Znova je tu kup malih modulacij, ki jih definirajo detajlirani  ‘mid-eight’ deli, polni fascinantnih solaž. Skladbe posedujejo tisto graduirano atmosferično grabežljivost, ko rastejo iz kitice preko predrefrena v refren.  Od tod razvija »Thirteen« znova izrazito pretočnost skladb, ki dosegajo vse po vrsti razpoloženjske vrhunce v podkožno zapeljivi spevnosti refrenskih napevov.

Razgibanost fraz, tudi produkcijski preskoki med skladbami, kar riše med njimi jasne karizmatične kontraste, rezultira v fascinantni dinamiki, ki drži poslušalca čvrsto ob sebi. Album jezdi na krilih nepopustljive AOR bombastike in pompa. Bolj pristno ne gre. Glede na to, da delujejo FM tudi v letu 2022 skoraj v identični postavi kot v osemdesetih, le malo mlajši Jim Kirkpatrick je od leta 2008 dalje nov član – a tudi ta se je že davno tega briljantno sporazumel s filozofijo AOR glasbe po FM recepturi, je jasno, da je tudi album »Thirteen« ponovljiv le s strani skupine FM. Danes je njihova unikatnost toliko bolj na očeh, saj je sodobnikov iz časov osemdesetih, na planetu ostalo le za peščico. A ti so trdovratni in nepopustljivi. In FM so ostajajo del teh skupin, ki ne znajo in ne morejo usahniti. Kreativno nikakor ne. In dobro je tako. Naj tako tudi ostane.

Favorite albuma »Thirteen« izbirate popolnoma sami. Povem vam le še to, da je album od prve do zadnje sekunde fenomenalna AOR poslastica. Ko poslušate rock album, ki združuje elemente hard rocka, bluesa, pa tudi metala, le da je zvočnost pretanjeno križana s pop (pa tudi soul) retoriko osemdesetih. Tako pretanjeno počnejo to FM tudi na »Thirteen«, da človek, ki ni živel tistih časov, tega niti dojame ne. In niti ni potrebno, da dojame. Glasba govori sama zase.

FM ostajajo torej še naprej vsega spoštovanja vredni glasbeni fosili, ki ohranjajo zvesto pripadnost arhaičnemu žanru in ki so njegovo recepturo že davno tega prignali do neprekosljive perfekcije. Tudi trinajsti FM album to neposredno potrjuje.

Avtor: Aleš Podbrežnik


Seznam skladb:
1. Shaking The Tree
2. Waiting On Love
3. Talk Is Cheap
4. Turn This Car Around
5. Love And War
6. Long Road Home
7. Be Lucky
8. Every Man Needs A Woman
9. Just Got Started
10. Fight Fire With Fire
11. Be True To Yourself

Zasedba:
Steve Overland – vokal, kitara
Merv Goldsworthy – bas kitara
Pete Jupp – bobni
Jem Davis – klaviature
Jim Kirkpatrick – kitara

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki