GodiBodi festival 2019 – drugi dan

0 197

“Pravoverni “prekmurski večer” drugega dne letošnje izdaje GodiBodi festivala na čelu s skupinama Edna in Ethnotrip.”

Nastopajoči: Edna, Ethnotrip
Lokacija: Ljubljana / Ljubljanski grad / Slovenija
Datum: četrtek, 30.05.2019


Drugi dan letošnje izdaje festivala sodobne avtorske in etno glasbe GodiBodi, zapisanemu, predstavitvi pronicljivi in samonikli avtorski naravi glasbenih ustvarjalcev, je bil obarvan Prekmursko, kar je zelo všečno sovpadlo z letošnjo obeležitvijo stote obletnice priključitve te regije k matični republiki. Tako sta nastopili dve prekmurski skupini in sicer Edna ter Ethnotrip, ki sta predstavili svoji sveži zgoščenki in sicer Edna svoj prvenec »Ajnc, cvaj, draj«, ta je izšel oktobra lani), Ethnotrip pa že svojega tretjega »Preden se zdani«, s katerim so prehiteli Edno za natanko mesec dni.

Po simpatičnem nagovoru vodje zadruge Celinka in glavnega pogonskega motorja tega prikupnega, a sila pomembnega festivala ter nad vsem izjemnega glasbenika ter umetnika Janeza Dovča, so na drugem dnevu, vsi pridno zbrani na stolih, še bolj pridno budno čuječni, tako kot v šolskih klopeh sredi šestdesetih, prisluhnili sprva nastopu zasedbe Edna, ki jo zastopajo: glavna vizionarka, vodja, vokalistka in klaviaturistka Tjaša Cigut, nadalje saksofonistka Jasmina Dajčman, kitarist Luka Sraka, tolkalist Blaž Korez in kontrabasist Luka Ščavničar.

Res da ima bend v žepu le studijski prvenec,a je že uvodoma hitro poudaril, da gre za ekipo tehnično in izvedbeno silno stesanih, podkovanih in izpiljenih glasbenikov, ki jim idejne  izrazne pronicljivosti, v širini kipeče estetskega artizma, ne primanjkuje. Skupina je sicer predana predelavi starih ljudskih pesmi, ki izvirajo iz Porabja in Prekmurja, kar ni za Slovence pravzaprav  nobeno novo presenečenje,  pa vendar je ljudske pesmice »časov davne preteklosti« preoblikovala tako, da je v njih zadržala bore malo izvirnega melosa, če sploh. Da. Način petja (porabščina, prekmurščina), je tisti element retrozvočne izpovedi skupine, sicer pa delujejo Edna v vseh ostalih principih glasbenega izražanja modno estetsko, osveženo, dražljivo posebno in samoniklo ter do mere celo eklektično. Preprosto je kemija sodelujočih svojevrstna, element spravljivosti petih glasbenih svetov močan in v tej medsebojni toleranci, dosega silno zanimiv, pečaten, elastičen in, kot povedano, do mere celo eklektičen domet izpovednosti. Klasičnih bobnov skupina ne potrebuje, kontrabas in tolkala nudijo močno opornico, pretežno akustičnemu pletežu gradnikov, ki gradijo zvočno krajino skupine. Jedrnat, močan karizmatičen ter privlačen vokal Tjaše Cigut, je v takšnem glasbenem okolju, vseskozi postavljen v središčno lego ter s svojo podoživetostjo, dodaja tisti prepomemben končni učinek velike izpovedne barvitosti in prodornosti samih točk. Edna znajo biti zelo šegavi, tudi zafrkljivi, pa vendar, ko se zazrejo v nedrja melosa, ki se razvija na molih, hitro prikličejo tisto otožnost in mistiko, značilno za geografsko glasbeno poreklo, kot mu pripadajo. Sicer znajo vzbuditi lepo mero burke. Kvintet velikih ročnih spretnosti in velike uigranosti. Tudi v ritmiki, so zelo razgibani in ne le v postavljanju vodilnih motivov. Bend je v celoti odigral album »Ajnc, cvaj draj«, dodal še predelavo narodne Preozke so stezice (v svoji režiji aranžiranja), ter ponovil v dodatku »mini hitič« Pika poka. Gotovo zapomljiv nastop in predstava skupine, na katero velja biti v bodoče še kako pozoren.

Ethnotrip so v oziru primerjav s predhodniki, zelo izkušena zasedba.  Bend je zlasti z novim albumom, ki je v celoti avtorski, prepričal, da gre za zares zelo talentirano glasbeno formacijo, ki se peča s tradicionalnim ljudskim melosem, temu pa dodaja na zelo pretanjen način tudi ščepce jazza, svetovne glasbe, rezultat pa je samorasla in samonikla glasbena izkaznica zasedbe. Ko je Edna odšla z odra, so Ethnotrip z Edno nadaljevali. To je namreč ena izmed novih skladb aktualnega albuma »Preden se zdani«, s katero se je bosonogi pevki Tjaši Šimonki, za prvo skladbo na pročelju odra s harmoniko pridružil, tudi tihi mecen skupine (»iz ozadja«) in njen producent, to je izvrstni Dejan Berden (džeZZva), ki slovi kot eden najboljših klaviaturistov, komponistov, aranžerjev, ne le v Sloveniji, pač pa tudi širše.

Ethnotrip so se res silno ambiciozno lotili predstave na ljubljanskem gradu. Pri tem so mislili na mnogo detajlov. Na odru se je skozi koncert ob Dejanu, izmenjalo še nekaj gostov, kot je ženski pevski zbor Bele Tinke, pa kitarist Aljaž Gyurica. Ob silno prezentnem in očarljivo mičnem vokalu Tjaše, kreira glavnino zvoka sicer pletež pretanjenih virtuozov Mihe Kavaša (violina) ter Primoža Krambergerja (klaviature), medtem ko je bend oprtan s silno prožno kinetiko rahlega, a prodornega ritmičnega vezivnega ogrodja, ki ga zastopata Tomi Dosen (ta je vpel nekaj silno učinkovitih prehodnih akrobacij skozi šov) ter v ozadju »skriti in plahi« basist Aleksander Varga. Čuti se, da je kvintet izredno nabrušen, da pogosto nastopa in je vajen izpostavljanja koncertnim žarometom. Ethnotrip so delovali izredno sproščeno in pristopali v izvedbi zelo vneto. Angažirano. Pristopali so z velikim zaletom, ko so ustvarili svoj, edinstveni glasbeni svet, v katerem je uživala publika tega večera. Bend je izvajal točke iz vseh treh albumov. Odlično je ponotranjil svoj čut in simpatiziranje z balkanskim melosem, tudi arabsko ritmiko (srbski Stamena, Žubor voda) ter seveda vpel nekaj značilnih muzikaličnih struktur, ki odzvanjajo »cigansko«. Kot povedano, vse kulminira v svojevrstni glasbeni izpovedi.

Bele Tinke so podkrepile drama teater ter s svojo prisotnostjo razširile atmosferično globino in sam izpovedni domet oziroma karakter točk, pri čemer bi lahko (banalno povedano) ob prisotnosti zbora razglasil skladbo Veter šumi, za briljanten spoj tradicionalnega ljudskega melosa z izročilom slovenske popevke (nekakšen »etno Pepel in kri«).  Tjaša Šimonka in gostujoči kitarist Aljaš Gyurica, sta v fomaciji dueta, izvedla zapeljivo pop točko Za vedno. Skratka. Bolj, ko je šel koncert proti koncu, bolj je naraščal v razpoloženjski grabežljivosti in vsem občem odrskem teatru.

Drugi dan letošnje izdaje festivala GodiBodi je znova dostavil ogromno glasbe in ob koncertni briljanci dveh zasedb, zapisanih ustvarjanju na nedrjih prekmurskega geografskega glasbenega porekla,  zapustil velik, jedrnat in zapomnljiv pečat. Natanko to, kar je osnovno vodilo in vizija festivala.

avtor: Aleš Podbrežnik
fotografije: Aleš Podbrežnik

Setlista Ethnotrip:
1. Edna
2. Kama ideš
3. Preden se zdani
4. Radule
5. Kaplja rose
6. Sama
7. Včasih se spomnim
8, Odeta v plašč noči
9. Za vedno
10. Veter šumi
11. Žubor voda
12, Stamena
13. Slalom
14. Tebi špilam
—dodatek—
15. Vsako noč, ko mesto spi



Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X