Haiku Garden: Where If Not Now

0 232

Bend z neslutenim kreativnim potencialom, ki je ta svoj potencial na studijskem prvencu konkretiziral, artistično nadgradil ter dosegel to, da lahko album »Where If Not Now« označimo, kot delo velike artistične estetike ter prelep poklon shoegaze žanru.

Založba: Kapa Records
Datum izida: 25.10.2018
Produkcija: Vitja Balžalorsky
Dolžina: 38:02
Ocena: 9.0 / 10
Nakup albuma


Tale album je naravnost povedano prste za polizat. Ne odkriva Einsteina, ne prinaša glasbene revolucije, a vse kar prihaja skozi izpovedno poslanstvo njegovih »milozvočnih prostranstev«, odraža izreden fokus, neverjetno osredotočenost, predanost, angažiranost ter je tako posledično derivat izrednega entuzijazma mlade skupine. Hkrati s tem je tudi iskren manifest skupine, ki zvesto sledi svojemu ustvarjalnemu perfekcionizmu.  Haiku Garden so pred časom opozorili z EPjem »Waver«, da so skupina, ki obeta zelo veliko. Ta namig je prišel že leto dni prej, ko je izšla kompilacija »Klubski maraton 15«, kjer predstavljata obe njihovi skladbi pravzaprav vrhunec te izdaje. Bend z neslutenim kreativnim potencialom, ki je ta svoj potencial na studijskem prvencu konkretiziral, artistično nadgradil ter dosegel to, da lahko album »When If Not Now« označimo, kot delo velike artistične estetike ter prelep poklon shoegaze žanru. Od tod ste nemara tudi sami kaj hitro ocenili, da Haiku Garden s svojo samoniklo glasbeno filozofijo, ne ciljajo le na prepoznavnost znotraj slovenskih meja, pač pa je njihova glasba že v iztočnicah opremljena za naskok na mednarodno »Euro«  prizorišče sodobnih dognanj alternativnorockovskega klubskega podtalja, ki upajmo, da ga skupina tudi polnokrvno osvoji. Pred-dispozicije za to so namreč idealne!

Haiku Garden hodijo po stopinjah shoegazea, so hudo dopadljivi občestvu, ki koketira z vsebinami tako imenovane skovanke post rock, kar pomeni da je njihova alternativnorockovska elementarnost, ob kombiniranju globoko donečega žvenketa prelivajočih se kitarskih linij ter šelestečih linij sintetiziranja, uperjena prvenstveno v kreacijo zvočne masive valovanja, ki te skozi vibrantno atmosfero, hipoma posrka vase. V ta zvok je vodilni vokal produkcijsko pretkano »ugreznjen« in deluje, kot bi prihajala iz onostranstva, iz druge galaksije. Kot napevi ekstraterestričnega bitja. Ali če želite, glas izpolnjene duše, ki je v iskanju nirvane, še zadnjil zapustila svoje telo . Atmosfera izdelka je sicer hladna, a ne odtujena. Zvoči »svetlo«, izdelek pa je zaradi občutka lahkotnosti in sproščenosti, hipoma nalezljiv in za poslušanje neverjetno privlačen.

Fantje četverca Haiku Garden niso le glasbeni talenti skladanja glasbe, pač pa tudi veliki perfekcionisti, ki dogodkov ne prehitevajo, pač pa jih krasita karakterni odliki vztrajnosti in potrpežljivosti. In to prinese, v ekspresiji glasben umetnosti, vselej dobre stvari,  Raje ustvarjajo torej dlje časa in pridno čakajo, da se vse stvari zložijo na pravo mesto, saj to prinaša končni rezultat, ki je torej pravi odtis glasbenega vizionarstva skupine.

Haiku Garden so svoje ideje, glede na točko evolucije,  v kateri se po vsega treh letih delovanja, trenutno nahajajo, kar se da optimizirali, kar pa še ne pomeni, da v artističnem smislu, niso sposobni seči dlje in više. A počasi. Evolucija bo prinesla svoje, tudi kreativni zenit.  Bend je na prvencu »zaposlil« posebnega sodelavca, to je izjemnega, večplastno obtesanega glasbenika Vitjo Balžalorskega, ki se sicer še kak spretno znajde ob mnoštvu različnih fejderjev in drugih rekvizitov sempliranja ter krivenčenja zvočnih struktur. Vitja je tudi izredno izkušen in kot izpopolnjen glasbenik, silno dobrodošla okrepitev v smislu končne finalizacije piljena aranžmajev. Izvrstna poteza skupine torej, da povabi Vitjo. Pri tem je več kot očitno (in to ni težko odkriti na tem izdelku), da deluje Vitja dejansko kot peti član skupine, kar pomeni, da je ekipa našla pravo delavno kemijo in magijo.

Z muzikaličnostjo so Haiku Garden neverjetno spravljivi. Plastoviti zvok je podprt pretežno s trivialno ubrano preproščino enostavnih  ritmov, ki silijo telo poljubnega konzumenta v pesno »migotanje«. Bend odpelje hipoma poslušalca, v svojevrstno izkustvo predajanja glasbeno zvočnim krajinam, kjer ni težko odklopiti logičnega principa in ob hipnotičnem učinkovanju izdelka, prosto »zunajrazumsko zalebdeti«.  Sanjava atmosfera aternativnorockovskega poslanstva , kremenito opasana s plastovito zvočno shoegaze retoriko, post rock elementom ter  muzikaličnostjo, ki koketira z lahkotno pop retoriko. Haiku Garden si pri komponiranju pravzaprav vseskozi odpirajo veliko kreativnega prostora, v katerem se ponuja opcija za plasma več idejnih rešitev, ki so, pri razvoju dane kompozicije, medsebojno komplementarne. Zato nosi album »Where If Not Now« element razvoja dogodkov po principu »pričakuj nepričakovano«. To je tisti, sladki (presežni) čar  izrazne nepredvidljivosti. Kolikor je zvočna slika tega izdelka izredno zgoščena in spektralno zasičena, pa velja, da so Haiku Garden sicer izredno koncizni pri odmerjanju svojih artističnih dejanj. Ta poosebljajo kratke, jedrnate in motivsko otipljive poteze aranžiranja. To pomeni, da stremijo prej za lahkotnostjo in sproščenostjo, album, pa sicer ne zaide v past pretiranega eksperimenta, ki bi lahko nehvaležno »drobil« (fragmentiral) kompozicijsko jedro skladb. V tem oziru so Haiku Garen še vedno minimalisti, ki pa izredno spretno izkoriščajo aksiom »manj je več«.

Vrt Haikujev je torej polno brsteč. Bend je pravzaprav še na začetku kariere in če bo tak ustvarjalni moment učinkovito prenašal z izdelka na izdelek tudi v prihodnje, bo učinkovito zadrževal tudi nenehni artistični razcvet.

avtor: Aleš Podbrežnik


seznam skladb: 
1. Catch My Breath (02:58)
2. What Lies Within (03:55)
3. Barriers (04:47)
4. Dawn Chorus (01:12)
5. Days, Dripping Away (05:23)
6. Hazel (05:13)
7. Idle Abyss (02:15)
8. Drifter (08:37)
9. Caving (03:48)

zasedba:
Anže Knez – bobni
Matevž Bitenc – bas kitara
Klemen Tehovnik – kitara, sintetizatorji, vokal, “vzorčenje”
Luka Flegar – kitara, vokal, akustična kitara, sitar

sodelujoči glasbenik:
Vitja Balžalorsky – sintetizatorji, ritem mašina, tolkala, dvanajststrunska električna kitara

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X