Houston: IV

0 51

Založba: Frontiers Music Srl.
Datum izida: 8. 10. 2021
Produkcija: Ricky Delin
Dolžina albuma: 48.15 min
Zvrst: AOR revival
Ocena: 9.0/10


Gredo jim počasi od rok, a ko izidejo, prinašajo visoko kakovost. Pred nami je četrti studijski album še enih perfektnih AOR posnemovalcev osemdesetih let iz Skandinavije. To so Švedi Houston iz Stockholma. Že z istoimenskim prvencem leta 2010 so dodobra premešali štrene v žanrskem polju melodičnega rocka in AOR revitalizma, revija Classic Rock pa jih je na svoji lestvici najboljših AOR albumov leta 2010 uvrstila na prvo mesto. S kakovostnim prvencem so postali Houston hitro opaženi in to je skupini odprlo vrata do največjih prizorišč evropskih festivalov, medtem ko so jesenski del tega leta preživeli na skupni britanski turneji, na katero so jih s seboj vzelo rojaki Crashdiet.

Bendu je nadalje pomagal mdr. utrjevati ime tudi Danny MacAskill, sicer ekstremni BMX kolesar in dirkač ekipe Red Bull, ki je njihovo skladbo Runaway, vzeto iz drugega Houston albuma »II«, uporabil za glasbeno podlago enega od svojih ekstremnih videov z naslovom »Imaginate«, ki je dosegel samo na You Tube do tega dne skoraj 100 milijonov ogledov.

Uvod je malo daljši glede na dejstvo da AOR v Sloveniji nikakor nikoli ni bil popularen tako kot na Zahodu in Severni Ameriki. No, v kolikor pa ste poznavalec te skupine in berete te vrstice, se vam samo klanjam. Sploh če ste slovenski državljan. Da skrajšam. S Houston ni šale. Kar spravijo od sebe nosi izjemno izpovedno kvaliteto in zvočno perfekcijo.

Tudi tokrat smo čakali kar debela štiri leta, da je skupina nasledila album »III« z novo svežo avtorsko glasbo. Zelo pomembno pri vsem je to, da se je Houston za sodelovanje na novem albumu znova priključil njen nekdanji član Ricky Delin. Čeprav ne kot priključeni član, ki pa je sodeloval pri pisanju kompozicij, prav tako pa je opravil vlogo producenta novega albuma.

Bend je z njim resnično želel vzpostaviti pristni stik z zlatimi časi osemdesetih, ko je AOR doživlja razcvet. Spominte se samo hitov Journey, Foreigner, Survivor (preverite zlasti Heart of the Warrior), Richard Marx, John Farnham, Stan Bush, Rick Springfield, itn…. Album »IV« je dejansko zelo verjetno do tega dne najbolj dlakocepsko izpiljen album vrhunskega AOR revitalizma, ki mu sledi skupina. Album »III« je roko na srce, postregel z manj impresijami, bend pa se je odmikal slogovno od prvih dveh albumov, četudi je ohranjal pravoverno melodičnorockovsko zazrtost. Z »IV« Houston niso ujeli le priključka s prvima dvema albuma, pač pa so ju zrelostno presegli. Tako briljantno obdelanim in embalažiranim kompozicijam ultra-muzikalne nalezljivosti, ki pokajo od ponotranjenega pompa in bombastike, bi rade volje prisluhnila tudi genialna komponista kova Jeff Lynne (ELO) in Alan Parsons (Alan Parsons Project).

Dobrih 48 minut glasbe zbrane na enajstih točkah, ki se jo posluša na dolgih nočnih vožnjah, ko sta edina tvoja sopotnika kipeče srce in sij neonske luči, ki odsevajo iz reklamnih napisov gigantskih stolpnic in nebotičnikov. A to so bila osemdeseta. Ne pri nas seveda. Neverjetno. Transformacija v tista leta brezbrižja pozitivnih in z vedrino polnih osemdesetih je ob poslušanju albuma »IV« mogoča s peresno lahkoto. Hipoma. V mislih seveda. V prebujanju občutij, emocij, nostalgije. In komadi? Drug drugemu kradejo pozornost. Ko že misliš, da si našel goriščno točko albuma, sledi druga, ki ukrade ta primat prejšnji. Refreni so ošiljeno vrhunsko opremljeni in grabijo hipoma. Favorite izbirate sami. Avtor ter recenzije bi zase izbral skladbo Storyteller.

Torej. V osnovi album »IV« ne pove prav nič novega. V razvojem smislu nikakor ne, fascinira pa dejstvo, da takšne glasbe danes nihče več ne sklada, niti ne uporablja tovrstnih producentskih zvijač. Vse stoji na svojem mestu. Ravnovesje med šelestečimi pastelami sintetizatorjev striktne zvočne estetike osemdesetih ter kitarskim fraziranjem, je vzpostavljeno. Komadi podprti na pravih mestih z multiplimi vokalnimi harmonijami. Tu so sočne zabele s kitarskimi solažami v fluidno zasnovanih mid-eight pasažah. Vokal Hanka Erixa deluje v svojih karakteristikah, kot ulit za tak slog pisanja glasbe. Album razganja od drama teatra. Vrhunci razpoloženjskih stanj ujeti v refrenskih napevih. Pravi ‘AOR razsvetljenec’ ne želi več od tega. Torej, kar se pionirskih zased tiče, kolikor te še migajo, gotovo ne moremo več prejeti v letu 2021 takšnega albuma. Je pa na to mesto ‘pogrevanja glasbenih arhaizmov’ vskočila kopica izvrstnih posnemovalcev, zlasti s skandinavskega konca in Houston z novim albumov »IV« potrjujejo, da s takšno doktrino posnemanja, sodijo v sam vrh aktualnega AOR revitalizma. »IV« je album, ki ga bodo AOR zanesenjaki malikovali še vrsto let.

Avtor: Aleš Podbrežnik


Seznam skladb:
1. She Is The Night
2. You’re Still The Woman
3. Hero
4. A Lifetime In A Moment
5. Heartbreaker
6. Storyteller
7. Heart Of A Warrior
8. Until The Morning Comes
9. I Will Not Give In To Despair
10. Such Is Love
11. Into Thin Air

Zasedba:
Hank Erix – vokal
Carl Hammar – kitara
Soufian Ma’Aoui – bas kitara
Richard Hamilton – klaviature
Oscar Lundström – bobni

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki