Iron Savior : The Landing

0 27

“”The Landing” je neverjetno zrel novi studijski album Iron Savior. Lahko rečem, da eden boljših izdelkov, ki jih je ta zasedba kdaj izdala v karieri.”

Založba: AFM Records
Datum izida: 18.11.2011
Produkcija: Piet Sielck
Dolžina albuma: 49.11 min
Zvrst: Heavy Metal / Power Metal


Novi album nemških power metalcev Iron Savior prihaja kot naročen, da popravi slab vtis, ki ga v zadnjem času puščajo Helloween in Grave Digger z zadnjima studijskima izdelkoma. Malo pred novo Iron Savior ploščo, so ta okus grenčice občutno popravili z odličnim novim albumom že Brainstorm, no “The Landing” pa je še en primer albuma, ki je narejen tako kot mora biti narejen, kadar govorimo o Iron Savior.

Iron Savior so manj prepoznavno ime na power metal prizorišču, ki obstaja že od davnega leta 1997, ko je Piet Sielck skupaj s pajdašema Kaiem Hansenom (Gammar Ray, ex-Helloween) in Tomenom Stauchom (ex-Blind Guardian) zagnal njeno delovanje. Piet Sielck je s svojim likom in delom vsekakor prepleten s karierami Helloween, Gamma Ray, kot tudi Blind Guardian in je nosil pomembno vlogo v začetnih korakih vseh teh skupin. Z idejami, kot producent in so-aranžer. Torej mož, ki sodi danes v  ligo “metal modrijanov” in nekakšnih gurujev nemškega power metala.

Vse to se odraža tudi na novem Iron Savior albumu, ki je prvi po štirih letih od izida “Megatropolis” (2007). V riffih in slogu zlaganja skladb ne moremo prezreti podobnega glasbenega doumevanja, ki je značilen za Gamma Ray, občasno pa tudi za Blind Guardian. Na Gamma Ray spominja dejansko riffanje, značilno harmonično trzanje preko riffov, na Blind Guardian pa najbolj Sielckov vokal (ko je podprt z vokalnimi harmonijami še izdatneje), ki sicer ne pooseblja takšne prožnosti vokalnega ranga, kot tudi ne artikulacije barve glasu, Hansija Kuerscha (Blind Guardian), vzdržuje pa izredno moč, kot ga zahteva neustavljiva riffovska uzurpacija ležeča na vampirsko kotaleči dvojni bas boben stopalki.

Sielck je po premoru štirih let postregel album optimalno oblečenih power metal koračnic, ki jim človek res ne more česa odvzeti, ali česa dodati. Himničnost, epska bombastika, atmosferični vrhunci v refrenskih napevih, odlično strupeno nazobčano primordialno riffanje, ki izivira iz prave stare tevtonske šole metala, kot ga od nekdaj varijo v Hamburgu in njegovi okolici. Bolj jekleno in klasično zvenečega power metala stroge nemške začrtanosti, že ne moreš več najti.

Ne glede na to, da je slogovna podobnost z Gamma Ray občasno že kar osupljivo zbližana, je treba v tem oziru pogledati skupni skozi prste, saj je njena karierna pot že od samega začetka strogo prepletena z Gamma Ray. Bobnar Thomas Nack je bil namreč bobnar Gamma Ray v začetnem obdobju Gamma Ray, se pravi v prvi polovici devetdesetih, v zasedbi Iron Savior sta igrala Kai Hansen, kot tudi njegov Gamma Ray pajdaš Daniel Zimmermann. Album nosi po pričakovanju uvodni napev, ki graduirano stopnjuje vzdušje, vse dokler se ne prelije vsa reč v “Acceptovsko” nabrušeno The Savior, odlična izbiro otvoritve, ki hipoma sproži pravo adrenalinsko naglico hormonalne sestave v vaši krvni sliki, ob kateri boste pravi power metal zanesenjaki samodejno pričeli mikastiti z glavami.

Produkcija je odlična in v soglasju zahtev po najboljšem kar zahteva evro power metal! Riffi strupeno naviti in porinjeni v ospredje, vokal jim poveljuje vehementno , odločno in avtoritativno, ritem sekcija optimalno kontrastirana, linije bas kitare nikakor niso povožene s topotanjem dvojne bas bobne bule, kar je bila mnogokrat rak rana branže albumov power metal žanra v preteklosti. Ko smo pri primerjavah, sta denimo skladbi Moment In Time, kot tudi najhitrejša skladba albuma Faster Than All (ime pove vse) tisto kar je na albumu najbolj zbližano s starimi Gamma Ray, medtem ko je denimo “cvetka” Hall Of The Heroes v otvoritvi malo riffovsko presenečenje, ki spomni na epsko Grave Digger klasiko The Round Table. R.U. Ready odstopa na albumu, kot rockersko “spuščena” skladba, kjer se v verzih odvrtijo sosledja zahval velikanom rock glasbe, brez katerih bi si Piet Sielck in kompanija težko predstavljali današnji metal v vseh njegovih varietetah. Tu je skladba, ki prav tako odstopa od ostalih, umirjeno baladna Before The Pain, česar ravno nismo vajeni od Iron Savior, a glavno, da reč, naphana s svečano bombastiko in odličnimi rešitvami v izbiri in kombiniranju vodilnih melodij polno funkcionira na albumu in kot taka vzdržuje njegovo polno kredibilnost.

“The Landing” je neverjetno zrel novi studijski album Iron Savior. Lahko rečem, da eden boljših izdelkov, ki jih je ta zasedba kdaj izdala v karieri. Preprosto. Rutina, kilometri, znanje in izkušnje. K temu prišteješ dolg premor med prejšnjim in novim albumom, kjer je bilo časa dovolj za izbiro najboljših novi idej in njihovo optimalno finalizacijo! Zato je to novi Iron Savior album, ki je od glave do pete zaprisežen osnovnemu glasbeno izpovednemu izrazoslovju skupine, hkrati pa deluje sveže, rušilno ter kot tak, učinkovito vzdržuje idealno razmerje med epsko bombastiko grabežljivih melodičnih napevov ter ultra-voltažno metal udarnostjo. Vsi power metalci morate obvezno preveriti ta izdelek.

avtor: Aleš Podbrežnik
ocena: 9.0 / 10


Skladbe:
01. Descending (1:05)
02. The Savior (4:48) 
03. Starlight (4:51) 
04. March of Doom (4:43) 
05. Heavy Metal Never Dies (4:14) 
06. Moment in Time (5:07) 
07. Hall of the Heroes (5:39) 
08. R. U. Ready (4:49) 
09. Faster than All (5:03) 
10. Before the Pain (4:34) 
11. No Guts, No Glory (4:31)

Zasedba:
Piet Sielck – vokal, kitara
Joachim “Piesel” Küstner – kitara, spremljevalni vokal 
Jan-Sören Eckert – bas kitara, spremljevalni vokal 
Thomas Nack – bobni, spremljevalni vokal

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki