Jernej Zoran: Romeo, Julija in tatovi sonca

0 3

“Tako kot v primeru albuma »Stratosfera«, je tudi novi album »Romeo, Julija in tatovi sonca« še en dokument v diskografskem opusu Jerneja Zorana, ki ne premore niti ene skladbe, ki bi jo lahko označili za mašilo minutaže albuma”

Založba: Menart Records
Leto izida: 2015
Produkcija: Jernej Zoran
Dolžina albuma: 43.20 min
Zvrst: Hard Rock / pop


Jernej Zoran se vrača s četrtim samostojnim studijskim albumom. Po predhodniku »Stratosfera«, izdan pred tremi leti, ohranja novi »Romeo, Julija in tatovi sonca« nemara še za odtenek več zemeljske elementarnosti, na kar zagotovo vplivajo dogodki zadnjih treh let v katerem bivamo v krasnem norem novem svetu. Tudi novi album postreže s skladbami ljubezenske izpovedi, tiste z noto osebne izpovedi in družbeno kritično angažiranostjo, kar je tipičen odsev nepričakovano hitrega potopa mlade slovenske države.

Jernej Zoran je stesano močan »songwritter«, recimo kar komponist. Njegovo prvo izpovedno orožje ostaja kitara.  Talent pretkanega komponista izkazujejo že njegova pretekla dela, vključno z odličnim »Stratosfera«, takšno tradicijo pa zastopa tudi aktualni studijski album »Romeo, Julija in tatovi sonca« . Deset točk je zabeljenih z izredno izpovedno strastjo pristopanja do kitarske igre in do pristopanja tvorbe samih kitarskih fraz, ki jih Jernej vseskozi nadgrajuje z vključevanjem mnogoterih kitarskih okraskov ter pronicljivo podanih kitarskih prehodnih pasaž, kjer ni težko izluščiti filigranskega ubadanja s sestavljanjem posameznih koscev v čvrsto figurirano celoto kompaktnih, sočno organsko zvenečih in nalezljivih, klasično rockovsko zasnovanih točk visoke muzikalične vrednosti.

Jernej je med devet točk albuma razdelil pevske vloge med pet vokalistov, za skladbo To je ljubezen pa je prispeval kar sam svoj vokal. Glavnino skladb odpoje tako kot na predhodnem albumu tudi tokrat Lara Poreber, ki nosi v vokalni karizmi tudi pravi ten klica mistike. Zato ji pripada ta vloga tudi na odlični otvoritveni, buditeljsko svečani Kisik, ki v kombinaciji z Jernejevo dinamično in kompatibilno kitarsko igro hitro dvigne album kvišku! Instrumental je tokrat en sam. Skladba »Specialno švedsko jeklo«, ki zveni nostalgično in opomnja na dni osemdesetih, ko si lahko v Sloveniji kupil le eno vrsto strun, na embalaži pa je bilo mogoče prebrati prav te tri besede. Jernej opozarja na še posebno prefinjen način v tej skladbi, da je glasbenik, ki je rasel ob zvokih bluesa in rocka šestdesetih ter sedemdesetih. V njegovi igri je močno zaznaven sentiment Davida Gilmourja, njegovo pretanjeno razmeščanje tonov in organsko živ in slečen kitarski zvok, ki najverjetneje prihaja iz kakšne »Telecasterice«, pa je moč povezovati tudi z navdahnjenostjo nad Jeffom Beckom, nadalje Petrom Framptonom, ali gospodom »počasno roko« Ericom Claptonom. Prav to čutno razmeščanje tonov v solažah in prehodnih ornamentih ter iskanje najoptimalnejše naveze s kitarskimi frazami oziroma vodilnimi melodijami, dostavlja ustvarjalni presežek na ta album.

Ne glede na to, da je vse tako lepo zabeljeno po tirnicah retro rustikalnih vzgibov rock zvoka sedemdesetih, pa je izredno kompaktna nalezljivost vodilnih napevov, ki občujejo z izvrstno gradacijo prenosa atmosfere preko kitice (in pred-refrena) v refren. garant izredne poslušljivosti albuma. Zato je na albumu kar nekaj točk, ki bi se brez težav lahko večkrat zavrtele na radijskih frekvencah. Takšna je skladba Kisik, že ob sami otvoritvi albuma, pa malo naprej koprneče mistična skladba Zakaj, še posebej nalezljiva Nov dan in malo naprej na albumu v rockerskem riffu podarjena Moj svet, kjer na moč kompatibilno funkcionira vokal Matevža Šaleharja Hama. Slednja nosi šegavo luicidni sentiment zavoljo Hamove interpretacije in same vsebine sporočilnosti v verzih, prav tako pa je za rock’n’ roll format skladbe značilna učinkovita gradacija v pravi boogie utripač. Izredna točka.  Tatovi sonca je mračna skladba z močno opornico na blues glasbi. V to skladbo vskoči na vokal Tina Gerbec Radakovič iz zasedbe EL Kachon, saj zahteva tip skladbe, kjer so riffi opažani tudi s Hammond zvokom, s soulom močneje oprtan vokal, v teh vodah pa je Tina pač doma in tudi tokrat z izedbo nikakor ne zataji.  Skladba Tatovi sonca in za njo Bruseljski predpražniki sta še posebej družbeno kritično angažirani, slednja nosi nekaj »Mi2jevske« energije zavoljo vodilnega vokala Zlatka Petkovića, ki zlasti v refrenu povleče na Toneta Kregarja, pa tudi zavoljo samega rock’n’roll formata skladbe.

Tako kot v primeru albuma »Stratosfera«, je tudi novi album »Romeo, Julija in tatovi sonca« še en dokument v diskografskem opusu Jerneja Zorana, ki ne premore niti ene skladbe, ki bi jo lahko označili za mašilo minutaže albuma. Skladbe stojijo kakovostno druga ob drugi in med njimi ni kolebanj v izpovedi. Vse po vrsti ohranjano čvrsto vsebinsko otipljivost izpovednega fokusa. Album pooseblja mična zvočna srčnost, ki je predana iskanju organske pristnosti. Zavzetost in predanost piljenja aranžmajev je bogato nagrajena. Novi album Jerneja Zorana je v sami muzikalični kompaktnosti točk in njegovi pretanjeni kitarski igri, prelep izdelek, zapisan izročilu rocka, v klasičnem, rustikalno izvornem pomenu te besede. ki postavlja v prvi plan besedo rock. Je album za katerega upajmo, da bo Jernej dobil ustrezno priznanje domače glasbene srenje, saj si za svojo ustvarjalnost in navdih to več, kot zasluži! 

avtor: Aleš Podbrežnik
ocena: 9.0 / 10

Seznam skladb:
1. Kisik
2. To je ljubezen
3. Specialno švedsko jeklo
4. Zakaj
5. Nov dan
6. Moj svet 
7. Tatovi sonca
8. Bruseljski predpražniki
9. Najine barve
10. Čutim te bolj (kot si upam priznati) 

Zasedba:
Jernej Zoran – kitara, klaviature, bas kitara, tolkala, vokal na skladbi št. 2

SODELUJOČI GLASBENIKI:
Lara Poreber – vokal na ksladbah št. 1, 4, 5, 9.
Matevž “Hamo” Šalehar – vokal na skladbi št. 6
Tina Gerbec Radakovič – vokal na skladbi št. 7
Zlatko Petković – vokal na skladbi št. 8
Marijan Novina  – vokal na skladbi št. 10
Mojca Saje – spremljevalni vokal, na skladbah št.  3, 5, 8, 9 
Saša Đukić – spremljevalni vokal, na skladbah št.  3, 5, 8, 9 
Jernej Šušteršič – klavaiture na skladbah št. 1, 3, 4, 5, 7
Sebastjan Podlesnik – bas kitara na skladbi št. 1
Miha Recelj – bobni na sklabah št. 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Miro Tomšič – bobni na skladbi št. 2
Luka Pate – bobni na skladbi št. 10 


Jernej Zoran – Kisik (uradni video)

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X