King Diamond : Songs For The Dead Live (2DVD/2CD)

0 167

Založba: Metal Blade Records
Datum izdaje: 25.01.2019
Dolžina koncertnega dokumenta: 160 min.
Produkcija: King Diamond & Andy LaRocque
Zvrst: Heavy Metal


King Diamond je tale svoj novi koncertni dokument preprosto moral izdati. Dolgo je tega, ko je izdal svoj zadnji studijski album. Dvanajst let. Vmes je prišla tista nesreča, ko so mu operirali srce, a se je mož regeneriral ter vrnil na odre. King jih danes šteje skoraj že 63. let in to ni malo. Nasploh za enega najprepoznavnejših, če ne najmarkantnejših vokalov v heavy metal univerzumu. King Diamond velja za definitivnega vokalnega posebneža. Z Andy La Roqueom sta spisala opus izjemne glasbene zapuščine, kjer v njej ni najti šibkega trenutka. Album »Abigail«, to je Kingov drugi studijski album, je obeležil v letu 2017 trideset let od svojega prvega uradnega izida. Ne, da King Diamond že ne bi kdaj izvajali »Abigail« v svoji celoti. Na turneji leta 1987 se je to zgodilo in o tem priča tudi prvi uradni koncertni dokument skupine King Diamond, ki je bil izdan leta 1991 in na katerem je zabeležena izvedba tega albuma od  njegove glave do pete. Izjemen koncept, ki ga je King uglasbil, je prestal preizkus časa. Za »Abigail« si upam trditi, da gre verjetno za enega najbolj srhljivih konceptov, ki so se kdajkoli porodili v Kingovi glavi, komadi pa skozi razvoj same »grozljivke«, prijemljejo oziroma grabijo z neverjetno žlahtnino starošolskega heavy metal pravoverja, ki drži poslušalca čvrsto za goltanec in v edinstvenem metalskem teatru vseh teatrov niti za hip ne popusti.

Torej! »Abigail« doživlja s tem koncertnim dokumentom novo odrsko oživitev. Izdaja vsebuje štiri ploščke. Dva DVD-ja in dva CD-ja. Gre za dva koncerta, ki sta ujeta na filmski in zvočni zapis. Prvi z nastopa Kinga Diamonda v ameriški Filadelfiji (Fillmore), z dne 25.11.2015, drugi pa z znamenitega belgijskega festivala Grasspop Metal Meeting v kraju Dessel, dne 17.06.2016.  Zvočna razlika je očitna. O tem ni dvoma. DVD pa k temu doprinese še vpogled v različno funkcioniranje odrske kulise s samo izvedbo materiala vred. Odrski prizorišči sta si namreč zelo, zelo različni. Dve izkušnji torej. Ena s prizorišča, kjer je oder velik in prostran ter da gre za odprto prizorišče (Belgija), ter na drugi strani manjša zaprta koncerta izkušnja (Philadelphia).

Kar je bistveno je vprašanje o vokalni ohranjenosti gospoda Diamonda. Ni dvoma. Nikakršnega. Še vedno ubija s svojim specifičnim »Banshee« pristopom. V vsem česar se loteva. Z edinstveno vokalno predstavo, preprosto hipoma prepriča, očara in odpelje. S peresno lahkoto. Od uvodnega vrišča značilne pogubne zlobnikavosti »Grandmaaa!!!!«, do izjemno visokih sekvenc v sklepni in fantastični Black Horsemen, v seštevku polnih osemdeset minut izjemno zahtevne in kompleksne odrske predstave recimo kar srhljivega psiho triller metalskega teatra, King Diamond niti za hip ne klecne s svojo neverjetno vokalno predstavo.

Prvih 35. minut je namenjenih sprehodu skozi znamenite trenutke opusa Mercyful Fate, kot tudi King Diamonda, pri čemer pa se je mož osredotočil ne na izvedbo materiala, ki je nastal v osemdesetih. Že sam prvi del je navdušujoč, osupljiv ter prevzeten. Kinga spremljata dva nerazdružljiva kitarista, ki okarakterizirata njegovo kariero. Prvi je seveda Andy LaRocque in drugi Mike Wead. Ritem sekcija je osvežena na poziciji basista (Pontus Egberg iz zasedbe Treat), tu pa je tudi izvrstni bobnar Matt Thompson, ki se je izkazal Diamondu priključil leta 2002 ter se izkazal za neverjetno posrečeno rešitev. Mikkey Dee sicer ostaja za vedno močno pogrešan, vendar pa je Thompson, s svojo odličnostjo, opravil svojo nalogo odlično in upajmo, da ga King Diamond obdrži tudi v procesu snemanja prihajajočega novega albuma, ki naj bi izšel še v letošnjem letu. Druga polovica obeh koncertnih predstav postaja intenzivnejša, saj jo zastopa izvedba celotnega »Abigail« albuma. To je logično. Tako mora biti. Drugače ne gre. Atmosfero je treba stopnjevati in poglabljati, King Diamond pa je v tem eden največjih mojstrov, ko govorimo o metalski obrti. Absolutna hipnoza z neverjetnim kemičnim učinkovanjem, ki dostavlja izjemno izkušnjo ter dosega vrhunec prav ob svojem sklepnem delu. Preprosto. Dobrodošli v odisejadi brezmejnih metalskih užitkov izklesanih po edinstveni King Diamond recepturi.

Nora atmosfera, ki te hipoma odpelje v edinstven svet. Izredna kombinacija kulis ter samega teatra. Brezhibna eksekucija materiala in nad vsem seveda edinstven, neverjetno karizmatičen ter prodoren vokalni eksces enkratnega Kinga Diamonda. S tem vred izvrstna napoved v zvezi s prihajajočim novim studijskim albumom, do katerega vsi pravi oboževalci Kinga Diamonda, gojijo visoka pričakovanja.

Škoda, da se repertoar ni kanček spremenil med turnejo, saj sta oba koncerta popolnoma identična kar se set liste tiče. To je edini manjši minus, ki ga lahko pripišemo temu, sicer sijajnemu koncertnemu dokumentu. Ta je obveza za vse ljubitelje Kinga Diamonda, kot tudi vse, ki prisegate na dobro staro šolo klasično kaljenega metal rifa, opremljenega s specifičnim »horror šov« teatrom. »Abigail« se je rodil znova in z njim vred seveda hudičevo dekletce Abigail.

avtor: Aleš Podbrežnik
ocena: 9.5 / 10



Seznam skladb:
1. Out from the Asylum
2. Welcome Home
3. Sleepless Nights
4. Halloween
5. Eye of the Witch
6. Melissa
7. Come to the Sabbath
8. Them
9. Funeral
10. Arrival
11. A Mansion in Darkness
12. The Family Ghost
13. The 7th Day of July 1777
14. Omens
15. The Possession
16. Abigail
17. Black Horsemen
18. Insanity

Zasedba:
King Diamond – vokal
Andy LaRocque – kitara
Mike Wead – kitara
Pontus Egberg – bas kitara
Matt Thompson – bobni
Livia Zita – spremljevalni vokal

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki