Lovro Ravbar: Get On Board

0 10

“Album, ob katerem bodo vzljubili jazz tudi vsi tisti ljubitelji glasbe, ki sicer odskočijo od besede jazz daleč , daleč stran. Album, ki se s svojo perfekcijo lahko za šalo kosa s svojimi glasbenimi sodobniki na mednarodnem prizorišču. Tako stilsko, kot po plati produkcije zvoka”

Samozaložba
Leto izida: 2017
Produkcija: Rok Lopatič
Dolžina albuma: 48.34 min
Zvrst: Jazz


Pihalni svet Slovenije brez Lovra Ravbarja na prizorišču, bi bil siromašen za marsikakšen pikanten zvočni piš, četudi izgubljen v vetru. Vselej vedri in dobrosrčni Brežičan, znan po sodelovanju s slovensko pop atrakcijo Leeloojamais, se je v lanskem oktobru vrnil s svojim drugim studijskim albumom, na katerem sodeluje z Lovrom kopica jazzovskih asov Slovenske glasbene scene. Ob takšnem asu, kot je Lovro, pač drugače ne gre, ker mu sicer ne moreš parirati in voziti z njim vštric. To je potrdil že njegov studijski prvenec »Rush Hour«, ki je izšel leta 2012.

Torej. Ko govorimo o albumu »Get On Board«, to ni tipični jazz album, kjer bi konzervativno pričakovali ob saksofonu še kontrabas, udobno in v ozadje »zleknjeno« metličenje na bobnih in skoraj že kar obvezno spremljavo na klavirju. Ne. Gre za »potentni jazzovski drive« zaigran z velikim zaletom ter žarom.  Ta prinaša niz kompaktnih pop jazz soul funk in art (tudi rock) zadušnic, popolne instrumentalne narave, kjer prevzema saksofon centralno lego, s čimer prevzema tudi figuro vokala.

»Get On Board«(»Spravi se gor« ali »Vkrcaj se«), je Lovrova nova jazzovska avantura, na kateri ta briljantni virtuoz še naprej utrjuje svoj silno dostopen, hitro osvojljiv glasbeni pristop, s katerim spretno hodi med jazzovsko improvizacijsko izzivalnostjo ter doseganjem visoke muzikaličnosti in aranžerske kompaktnosti. Jazz komponenta je močna, je bistvo, a nagovarja Lovro z njo poslušalca, na ravno prav dražljiv način, da je album dostopen tudi za vse manj zahtevne poslušalce, oziroma tiste, ki v poslušanju želijo v glasbi okusiti bistvo njene substance takoj.  Lovro razvija med svojo igro toliko pretanjenosti in »feelinga«, da bi lahko brez težav igral saksofon tudi pri art rock skupinah, kot sta npr. Toto ali/in Level 42. Toliko o njegovi iskrivi spretnosti in prožni reaktivnosti, ko drži v rokah mnogotere vrste saksofonov. Tudi kompozicije vsebujejo izredno muzikaličnost in takojšnjo nalezljivost. Podprte vseskozi s čvrstim ritmičnim »groove« okovjem ter z vodilnimi ritmi, dodatno okrepljenimi z raznoliko igro tolkal. Izvrstna produkcija skrbi za perfektno razmeščanje gradnikov celotne zvočne slike, ki postavlja vse glasbenike v stanje prave simbioze znotraj izrazne glasbene substance. Lovro prinaša na album izredno razgibanost, saj uporablja pravzaprav vse vrste saksofonov, vodilne motive po pričakovanju večkrat »prerešeta« z iskrivimi solažami, pri tem pa v kompozicijah ne dominira absolutno le saksofon, pač pa možakar izkorišča v aranžmajih tudi vrhunske talente sodelujočih glasbenikov, da ti s svojimi solističnimi vložki, dodatno razgibavajo in kontrastirajo sam razvoj kompozicij. Album nosi tudi blago konturo bombastične nalezljivosti, na kar namigne že izvrstna uvodna Night Ride.

»Kozmični jazz«, ki prihaja iz druge galaksije? Kaj namiguje na takšno skovanko, ki je to pot vezana  na glasbeno substanco tega albuma? Naslovnica albuma, spremljajoča Lovrova ekipa, ki v studiu opravlja svoje dolžnosti in jo je Lovro poimenoval The Astronauts in seveda pozdrav na zadnji strani knjižice: »Prihajamo v miru do vsega človeštva«. Seveda sama glasbena narava ploščka, ki te s svojo kompaktno prodorno muzikaličnostjo in funky ritmiko lahko odpelje tudi v stanje, ko se popolnoma odklopiš, da te pelje glasba albuma in pošlješ tako možgane na pašo.  

Od glave do pete briljantno dovršen album, ki  vas vabi že samo s svojim pomenljivim naslovom, na intergalaktično avanturo. Lovro Ravbar je velik perfekcionist in to izraža dovršenost samih kompozicij, široka paleta vrhunskih jazzovsko obtesanih glasbenikov, ki sodeluje na tem albumu in Lovrovo spretno izkoriščanje ter razmeščanje vseh razpoložljivih šahovskih figur na polju doseganja kompaktnosti aranžmajev ter posledične, visoko nalezljive muzikaličlnosti, razpoloženjske razgibanosti in funky groove grabežljivosti.  »Get On Board« je album Lovra Ravbarja, ki s svojo šegavo karizmo, optimističnim nabojem in vnetljivo komponistično prodornostjo, začara in zapelje. Album, ob katerem bodo vzljubili jazz tudi vsi tisti ljubitelji glasbe, ki sicer odskočijo od besede jazz daleč , daleč stran. Album, ki se s svojo perfekcijo lahko za šalo kosa s svojimi glasbenimi sodobniki na mednarodnem prizorišču. Tako stilsko, kot po plati produkcije zvoka.

avtor: Aleš Podbrežnik
ocena: 9.5 / 10

Seznam skladb:
1. Night Ride
2. Meet Point
3. Up in Flames
4. Rule Bender
5. Been There
6. Who’s That Knockin?
7. Cycles
8. Back to the Future Planet

Zasedba:
Lovro Ravbar – saksofoni

Matija Dedič – klavir, električni klavir
Rok Lopatič – klaviature, električni klavir
Tomaž Gajšt – trobenta
Zvonimir Bajevič – trobenta
Antonio Geček – trobenta
Jure Urek – pozavna
Miron Hauser – pozavna 
Jernej “Jerry” Trobentar – kitara
Miha Koretič – kitara
Igor Leonardi – kitara
Alen Svetopetrič – bas kitara
Tadej Kampl – bas kitara
David Morgan – bobni, tolkala
Janez Gabrič – bobni
Nino Mureškič – tolkala, vokal
Lazaro Ahmed Hierrezuelo – tolkala
Peter Ugrin – godala
Franklin Arrindell – “steel drum”
Lana Janjanin – vokal


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X