AA Rendla : Sanjarije

0 239

“Suma sumarum, izredno lep jazz album, ki je pravzaprav elegantna kulminacija zrelosti vsega pridobljenega znanja, izkušenj ter veščin, na prehojeni glasbeni poti enega največjih bobnarskih mojstrov v jazzovski obrti na Slovenskem.”

Založba: Klopotec
Leto izdaje: junij 2018
Dolžina albuma: 47.33 min
Produkcija: Miha Ocvirk
Zvrst: Jazz
Kupi album!


Aleš Rendla je v lanskem letu izdal svoj drugi samostojni studijski album »Sanjarije«. V času lanske izdaje Ljubljana Jazz festivala, to je v juniju, kjer ga je tudi pričel obilneje preigravati pred javnostjo. Gre za bobnarja, ki je velik kos slovenskega jazza in njegova slikovita glasbena pot se vije še od davnih osemdesetih ter beleži skozi leta nenehna sodelovanja s slikovitimi personami slovenskega jazza, ki jih lahko štejemo tudi k t.i. slovenski jazzovski eliti. Nepozabni ostajajo spomini (drugačni tako ne morejo biti, če so pač spomini :)) na Quatebriga in Begnagrad, zasedbi neverjetne novovalovske jazzovske pronicljivosti in duhovitosti, ki sta takrat navduševali s svojo eklektično glasbeno vibracijo in nevsakdanjo usmeritvijo.  Od briljantnih Bratka Bibiča pa vse do Milka Lazarja in vmes. Članstvo v Big Band RTV Slovenija, pa sodelovanja z Mio Žnidarič, Fake Orcherstra,… skratka Rendli je »vse jasno«, oziroma le malo je substance v jazzu, ki mu do danes ostaja prikrita, če sploh. Rendla je torej velik bobnarski in jazzovski kaliber na slovenskem.

Drugi studijski album prinaša dokaj uokvirjeno jazzovsko veselo igro, ki prinaša zvrhano zabelo otipljivih muzikaličnih struktur, prej večje bere vztrajanja v okvirju vodilnih motivov, ki jih seveda garda prekaljenih jazzistov v svoji obrtniški prefinjenosti nadvse všečno, modro in duhovito razgibava, zato so »Sanjarije« zelo prikladen dosežek za uživanje ob popoldanski sprostitvi, ki ji dela družbo skodelica čaja ali kavice.

Nosi zahtevani občutek živosti in pravzaprav iskani občutek organskosti, kar pomeni da je bil zaigran  in odigran v studiu po koncertni režiji »in one take«. Kemična kompaktnost, ki jo ustvarja ekipa v čvrsto spletenih vezeh med gradniki zvočne krajine, je v ustvarjeni medsebojni simbiozi, več kot izjemna in zavidljiva.

Garda izrednih glasbenikov tvori slikovit in zavidljivo bogat zvočni preplet, kjer si kot povedano, podajata roki čvrst motivska formatiranost in solistične avanture na silno spravljiv način. Vse to pa gravitira občasno skoraj prej v sfere modalnega jazza, kot česar koli, kar bi dišalo po izzivanju »neraziskanih obzorij«, eklektičnosti ali celo avantgardi. Skladba Strahomer (verjetno po barjanskem kraju v občini Ig) je bolj zanimiv trenutek iskanja pobegov v svet avanturizma, kot ga ponuja jazzovski univerzum. Glede na to kakšen karierni dolgoprogaš in kako večplastno izrazni bobnar zna Aleš Rendla v svojih predstavah lahko biti, bi si človek sicer želel več neobičajnosti, usekanosti ter duhovitih potegavščin, pa vseeno. Album “Sanjarije” izraža veliko zrelost in komponistično sledljivost jedrnato strukturiranega aranžiranja. Vse leži v pravih odmerkih na albumu ter sobiva v spravljivem ravnovesju. Pihala nosijo nekaj več središčne lege, nemara daje tak občutek glavnina solaž, ki jih izvabljajo (bas) klarinet, saksofoni in/ali trobenta, nosi pa album (pričakovano) zaznavne elemente svetovne glasbe (Hoola Loops – ta skladba je hkrati podložena tudi z enim najbolj zanimivih ritmičnih ključev na albumu), na drugi strani, pa ravno zaradi pihalnega vložka, vzbuja na nekaterih mestih tudi oddaljeni sentiment stare dobre šole be bopa. Mila in mistična Valček z Marto deluje, kot bi bila ustvarjena po navdihu Gymnopédie No.1 Erika Satieja.

»Sanjarije« je izredno dovršeno in smelo strukturiran izdelek, ki le potrjuje neverjetno izkušenost in zrelost Aleša Rendle, kot tudi vrhunske ekipe sodelujočih jazzistov. Gre za spretno aranžiran jazzovski album. Vložki posameznikov so še vedno konkretizirani in poudarjeni. To se iskri ne le v trenutkih, ko se lotevajo solističnih prijemov, pač pa preprosto, sevajo ti glasbeniki svoj osebno izpovedni pečat zelo jasno, tudi v delih skladb, kjer le barvajo in kontrastirajo krajino. Suma sumarum, izredno lep jazz album, ki je pravzaprav elegantna kulminacija zrelosti vsega pridobljenega znanja, izkušenj ter veščin, na prehojeni glasbeni poti enega največjih bobnarskih mojstrov v jazzovski obrti na Slovenskem.  

avtor: Aleš Podbrežnik
ocena: 8.5 / 10

Seznam skladb:
1. Not So Clear Anymore
2. A New Beginning
3. Strahomer
4. Time Twist
5. Valček z Marto – Waltzing with Marta
6. Hoola Loops
7. DADA
8. Breakfast with Dominik
9. Sanjivani
10. Proti soncu proti morju

Zasedba:
Aleš Rendla – bobni, tolkala, programiranje
Primož Fleishman – tenor in soprano saksofon
Aljaž Rendla – klarinet, bas klarinet, kitara, “log kitara”
Rebeka Zajc – klaviature
Jošt Drašler – kontrabas
Nino de Gleria – kontrabas na skladbi št. 4, bas kitara na skladbi št. 3
Dominik Kranjčan – trobenta na skladbah 8. in 9.

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X