Cene Resnik Free Stellar Trio + Rob Mazurek: Age Of Chaos

0 72

“Free Steelar Trio in Rob Mazurek so na oder prišli povsem brez vnaprejšnjega načrta. Odigrali so dobrih 55. minut glasbe in eno samo skladbo (Age Of Chaos). In? Dostavili svojevrstno avanturo.”

Založba: Clean Feed Records
Datum izida: 19.05.2019
Produkcija: Jazz Cerkno & Cene Resnik
Dolžina albuma: 55.43 min
Zvrst: free jazz
Ocena: 9.5 /10


Cene Resnik, slovenski tenor saksofonist je leta 2018 nastopil na 23. izdaji Jazz Cerkno festivala. Ob pomoči slovenskega Ministrstva za kulturo in izvrstni podpori organizacijske ekipe Zavoda Jazz Cerkno, se je portugalska založba Clean Feed Records v lanskem letu odločila izdati, koncertni nastop čislanega slovenskega džezista. Cene je za to priložnost oziroma nastop vpoklical še pianista Giorgia Pacoriga in bobnarja Marka Lasiča. Tako je na odru stal Free Stellar Trio, ki pa se mu je za to priložnost pridružil na odru  sam Rob Mazurek, sicer legendarni čikaški kralj igranja na kornet, ki pa je ob tej priložnosti igral celoten koncert na pikolo trobento. Z legendarnim predstavnikom čikaške jazz scene, je bil Resnik pred tem koncertom večkrat v debati z željo, da bi kdaj lahko skupaj zaigrala na odru. Priložnost se je torej ponudila prav v Cerknem.

Free Steelar Trio in Rob Mazurek so na oder prišli povsem brez vnaprejšnjega načrta. Odigrali so dobrih 55. minut glasbe in eno samo skladbo (Age Of Chaos). Resnik pravi da naslov sovpada z današnjim (klavrnim) stanjem sveta, čeravno roko na srce, noben še tako free jazzovsko in avantgardno obarvan slog, ne more doseči ali preseči te naše brezmejne in brezrazumske kaotičnosti, kateri sužnjimo.

Pustimo nerganje ob kraju za hip in se posvetimo glasbi. Resnik, ki prisega na organsko klasični odzven instrumentov, je sprva razmišljal o integraciji električnega klavirja namesto klavirja, no v Cerknem je Pacorig sedel za klavir. Nemara leži odgovor v tem zakaj električni klavir v dejstvu, da je Resnika svoje dni poučeval sam Joe Zawinul. Tenor saksofon in pikolo trobenta soustvarjata fenomenalen zvočni kontrast in tu si je Resnik že v izhodišču takoj priigral zmagoviti poker asov. Vseeno pa leži ključ do izredno zanimive avanture v glasbeno pustolovščino ki jo, ob všečnem izplenu muzikaličnosti, po večini poganja kolesje freejazza, preprosto dejstvo, da je bend stopil na oder brez načrta. To ni več novost, vseeno pa vsaka formacija glasbenikov, kreira s takšnim pristopom svojevrstno glasbeno izkušnjo in vsak koncertni nastop pomeni unikat in neponovljiv dogodek.  

Rob Mazurek je tega večera večkrat prinašal pomemben jeziček na tehtnici, saj se je Free Stellar trio moral kaj hitro sporazumeti z jezikom pikolo trobente, kar je za Resnika, Pacoriga in Lasiča predstavljalo svojevrsten izziv in povsem novo izkustvo. Izpuščanje (indijanskih) krikov nekje na dobre pol ure koncerta, v kombinaciji z vložki pikolo trobente znotraj Resnikove solaže (na tenor saksofonu), je le ena od dodanih vrednosti izredne pronicljivosti in iskrivega duha Roba Mazureka. Tudi Resnik je oprtan s finesami mnogotere artikulacije izvabljanja zvokov iz tenor saksofona, s čimer vdihuje prav vsakemu tonu občutje, vtis, čustvo, ki se porajajo z vsakim odigranim tonom in z njim odzvanjajo v večnost. To zahteva veliko mero prefinjenosti, mehkobe, popolne sproščenosti, ki prihaja na površje še posebej v partih, ko ostaja tenor saksofon povsem sam. ali se prepleta le z enim instrumentom.

V tako ohlapnem glasbenem okolju čutijo glasbeniki popolno neomejenost. V ospredje stopa njihov genij, naravni talenti posameznikov, ki se skozi večkratno spontanost, reflektirajo trenutno in reflektirajo v polnem siju in edinstveno. Vendar je treba ob vsem tem izredno spretno žonglirati z intuitivnostjo, z instinkti, občasno pa tudi z izredno premišljenostjo in konciznostjo. Ohlapnost, razrahljanost, še ne pomeni da lahko povzročiš dejanski kaos in »razpad« sistema, čeprav želi album občasno nagovarjati natanko tako. Medsebojno »tipanje« in zaznavanje gradnikov zvoka je bravurozno. Glasbenik s pobudo (improviziranja) razvija spontani motiv, k temu se priključuje preostanek ekipe, potem pa preda vodilni instrument žezlo improvizacije drugemu in taka zgodba se v siju popolnega jazzovskega svobodnjaštva nebrzdano razvija od prve do zadnje sekunde izdelka.

Izjemen je tudi izplen muzikaličnosti, s katero ekipa nenehno spretno kalibrira težje dele, tiste s konkretnimi solističnimi freejazzvoskmi izbruhi ali povsem razrahljanimi formami improvizacije. Prav tako je skladba sestavljena tako, da si člani ekipe podajajo solistično pobudo. Drug za drugim vstopajo v improvizacijske vložke, pri čemer vlada med njimi izredna prožnost in spravljivost. Neverjetno kemično zaznavanje in intuitivno učinkovanje. Vložki Marka Lasiča so esencialni v razširjanju in poglabljanju zvočne krajine in kontrastov. Interakcija gradnikov zvoka dosega izkoristek razpoložljivega zvočnega prostora in prelivanje zvočnih pastel na zares fenomenalen način.  

»Age Of Chaos« prinaša izjemno složnost, izredno simbiozo v enkratnem sobivanju štirih gradnikov unikatne zgodbe free jazzovskih razgledov, ki so se rodili leto kasneje po nastopu v Cerknem še enkrat in sicer v ljubljanskem Kinu Šiška. A znatno drugače. Je absolutni unikat v prekrasni galaksiji free jazza. Sleherno rojstvo te formacije se ob takšni interpretaciji oziroma pristopu zrcali, kot nova zgodba. Edinstveno torej.

avtor: Aleš Podbrežnik


Seznam skladb:
1. Age Of Chaos

Zasedba:
Cene Resnik – tenor saksofon
Rob Mazurek – pikolo trobenta
Giorgio Pacorig – klavir
Marko Lasič – bobni

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X