Marillion: With Friends from the Orchestra

0 99

»With Friends from the Orchestra« je v prvi vrsti namenjen vsem zvestim Marillion privržencem, ki jih je že dolgo zanimalo kako bi nekatere izmed najboljših stvaritev v povesti progrockovskih prvakov izpadle v navezi z godalno-pihalnimi aranžmaji.

Datum izida: 29.11.2019
Založba: earMUSIC
Produkcija: Marillion in Michael Hunter
Dolžina: 79:44
Zvrst: progresivni rock/art rock
Ocena: 9.5/10

V obdobju, ko večina privržencev ‘najbolj skrbno varovane britanske glasbene institucije’, kot različni mediji radi imenujejo legendarne angleške progresivce Marillion, čakajo na izid studijskega albuma z novimi skladbami, so njihovi junaki posneli »With Friends from the Orchestra«; z nostalgično komponento zabeljeni dosežek na katerem so pevec Steve Hogarth, kitarist Steve Rothery, basist Pete Trewavas, klaviaturist Mark Kelly in bobnar Ian Mosley sodelovali s člani belgijskega godalnega kvarteta. Marillion so se skupaj z orkestralno četverico, igralcem francoskega roga in flavtistko odločili na novo posneti devet skladb iz njihovega izredno bogatega ustvarjalnega opusa, ki so z dodanimi simfoničnimi aranžmaji na novo zaživele v še bolj intenzivni in dramatični podobi.

V ta namen so izbrali devet skladb iz ‘H-jevega’ obdobja, ki sodijo med njihove najbolj emocionalne in epske stvaritve, kot je denimo že uvodna skladb »Estonia«, originalno z albuma »This Strange Engine« (1997), ki je z dodatkom orkestralnih elementov še pridobila na dramatični in melanholični atmosferi, ki je značilna za to Marillion klasiko o tragediji istoimenske ladje.

Naslednja je bila na vrsti simfonično reanžirana verzija skladbe »A Collection«. Slednja je brez dvoma največje presenečenje tegana novo odigranega izbora Marillion klasik, saj gre za skladbo, ki ni izšla na originalni verziji albuma »Holidays In Eden« (1991), temveč šele ob njegovem ponovnem izidu, čeprav je bila ustvarjena v istem letu. Kljub temu je ta melanholično-romantična skladba o prijatelju skupine Johnu Helmerju, ki je imel nenavadno navado, da je svoja (bivša) dekleta vselej fotografiral na isti lokacij (seveda brez njihove vednosti), skozi leta postala med privrženci Marillion precej priljubljena in se je že nekajkrat znašla na seznamu koncertnih izvedb.

»Marbles« (2004) klasika »Fantastic Place« po drugi strani ne predstavlja presenetljivega izbora. Z dodatkom godalnih in pihalnih elementov ta optimistično usmerjena ljubezenska skladba še pridobi na veličastnosti. »Beyond You«, ki izvira iz aktualnega Marillion albuma »F.E.A.R.« (2016) je bila verjetno izbrana za odličen kontrast, saj gre v primerjavi s »Fantastic Place« za bolj mračno in melanholično delo, kjer se stvari med nekdanjima zaljubljencema končajo na slab način. Tudi »Brave« (1994) standard »The Hollow Man«, eden izmed ambientalno najbolj žalostnih trenutkov v Marillion povesti, ter nič manj melanholični, a hkrati ‘dvigujoče’ optimistični »The Sky Above the Rain«, ki izvira z albuma »Sounds That Can’t Be Made« (2012), sodita med tovrstne kontrastne trenutke, ki z orkestralnimi elementi še pridobijo na intenzivnosti.

»Seasons End« z istoimenskega albuma je imela že v originalni verziji simfonične elemente, zato ne preseneti, da v novi podobi izpade tako prepričljivo. Toda tisti skladbi, kjer orkestralni elementi resnično zaživijo na polno sta obe na novo odigrani epski poslastici, se pravi »This Strange Engine«, s prej omenjenega istoimenskega albuma, ter »Marbles« mojstrovina »Ocean Cloud«, ki je (še vedno) najbolj ambiciozna stvaritev v dosedanjem Marillion ustvarjalnem opusu in skladba, katero bi verjetno ‘v živo’ želelo slišati največ njihovih privržencev, če bi naredili raziskavo o njihovem koncertnem favoritu. Fisheva era je bila tokrat iz razumljivih razlogov odrinjena na ‘stranski tir’, čeprav ni dvoma, da bi veliko Marillion del iz tega obdobja odlično izpadlo z orkestralnimi dodatki.

»With Friends from the Orchestra« je v prvi vrsti namenjen vsem zvestim Marillion privržencem, ki jih je že dolgo zanimalo kako bi nekatere izmed najboljših stvaritev v povesti progrockovskih prvakov izpadle v navezi z godalno-pihalnimi aranžmaji. Vse skupaj je, nekako po pričakovanju, izpadlo nadvse posrečeno tako, da si vsi prej našteti člani banda skupaj z godalno-pihalna navezo zaslužijo čestitke za odlično izpeljan projekt. Nekako je kar nenavadno, da Marillion podobnega orkestralnega projekta niso ustvarili že prej, saj so številne njihove stvaritve iz preteklosti že vsebovale simfonične elemente in so kar ‘klicale’ po tovrstni ‘predelavi’. Obenem tej izdaji ni moč očitati preračunljivosti ter lahkega vira zaslužka na račun zvestih privržencev, ki že težko čakajo na izid ‘pravega’ studijskega albuma, saj se čuti, da je band vse skladbe na novo odigral oziroma odpel s srcem ter, da gre obenem za izrazito nekomercialni dosežek.

Avtor recenzije: Peter Podbrežni

Seznam skladb:
1. Estonia (7:57)
2. A Collection (3:04)
3. Fantastic Place (6:01)
4. Beyond You (5:25)
5. This Strange Engine (16:20)
6. The Hollow Man (4:23)
7. The Sky Above the Rain (10:33)
8. Seasons End (8:00)
9. Ocean Cloud (18:00)

Marillion:
Steve Hogarth – vokal
Steve Rothery – kitara
Pete Trewavas – bas kitara, spremljevalni vokal
Mark Kelly – klaviature
Ian Mosley – bobni

Gostujoči glasbeniki:
Emma Halnan – flavta
Sam Morris – francoski rog
Annemie Osbourne – čelo
Margaret Hermant – violina, harfa
Maia Frankowski – violina
Nicole Miller – violina, viola

 

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki