Roine Stolt’s The Flower King: Manifesto of an Alchemist

0 414

Datum izida: 23.11.2018
Založba: Inside Out Music
Produkcija: Roine Stolt
Dolžina: 69:25
Zvrst: symphonic progressive metal
Ocena: 9/10

Številni ljubitelji švedskih progrockovskih revitalistov The Flower Kings so se spraševali kaj se dogaja s skupino, ki je imela v devetdesetih, poleg Spock’s Beard in Porcupine Tree, ključno vlogo pri ‘tretjem valu progresivnega rocka’. Njihov šef, kitarski mojster in pevec Roine Stolt je dolgo časa čakal, da se klaviaturski virtuoz in ustanovni član Tomas Bodin odloči ‘kako naprej’. Potem, ko se je Bodin odločil za konec sodelovanja s ‘Cvetličnimi kralji’ se je Stolt iz spoštovanja do dolgoletnega pajdaša odločil izdati album pod naslovom ‘Roine Stolt’s The Flower King’, ki je slogovno nekje vmes med solo projektom in prepoznavnim The Flower Kings skladateljskim in aranžerskim pristopom.

Pri stvaritvi albuma »Manifesto of an Alchemist’ so mu na pomoč priskočili številni stari znanci, med njimi The Flower Kings ‘sotrpina, kitarist/pevec Hans ‘Hasse’ Föberg in basist Jonas Reingold, ter Roinejev brat Michael Stolt na basu. Iz spremljevalnega banda Stevea Hacketta sta na albumu sodelovala pevec Nad Sylvan ter saksofonist/flavtist Rob Townsend. Za bobnarsko imenitnost in ‘zastrašujočo’ ritem linijo je poskrbel Marco Minnemann, ki z Roinejem sodeluje v mednarodni superskupini The Sea Within. Na klaviaturah se je nahajal  Zach Kamins, ki je kmalu po izidu »Manifesto of an Alchemist« postal novi The Flower Kings klaviaturist.

Veliki mirnovnik Stolt ima, kljub številnim ameriškim prijateljem, pogostokrat v zobeh politiko njihove države ter družbene ureditve. »Lost America«, ki vsebuje tudi nekaj hardrockerskih elementov sredi morja simfoprogrocka ‘stare šole’, ni prva skladba v njegovem skladateljskem opusu, kjer si je privoščil precej taktično in prefinjeno kritiko na račun ameriške družbe, ki je že zdavnaj izgubila svoj moralni kompas. »Ze Pawns«, za običajne Stoltove razmere precej melanholična in mračna stvaritev, kjer so v ospredju predvsem subtilne kitarske pasaže in simfonična ‘valovanja’ na melotronu, se prav tako spogleduje s kritiko sodobne družbe. Za osrednjo kompozicijo albuma se lahko razglasi več kot dvanajstminutni ep »High Road«, ki ima veliko skupnega z The Flower Kings in nekaj malega tudi z Yes, sploh kar se tiče določenih kitarskih harmonij in veseljaško-buditeljskega refrena.

Inštrumental »Rio Grande« na katerem kraljujejo Roinove subtilne kitarske solaže ni nič manj ambiciozna stvaritev s krajšim, jazzovsko usmerjenim uvodom, ki naglo odstopi prostor kompleksnim ritmičnim sekcijam s številnimi nepričakovanimi časovnimi prehodi. »Next to a Hurricane« je še ena stvaritev z nezgrešljivim The Flower Kings pečatom kar se tiče ‘new age’ besedila, pozitivistične atmosfere, buditeljskih večglasij, prelestnih harmonij in prefinjenih inštrumentalnih pasaž. »The Alchemist« je inteligetno zasnovani jazz rock fusion inštrumental z orientalskim ambientalnim pečatom, ki preseneti predvsem z energičnimi saksofonskimi in kitarskimi improvizacijami ter odebeljenimi, kompleksnimi bas linijami.

Še najšibkejši trenutek albuma je akustično usmerjena skladba »Baby Angels«, ki na trenutke zveni pretirano posladkano. Precej boljše izpade zasanjani inštrumental »Sixty Thirty Wake-Up«, ki vsebuje čudovite flavtistične pasaže, eterično kitarsko solažo in tople zvoke Hammond orgel. »The Spell of Money«, še ena Roinejeva prefinjena kritika kapitalizma, se odpre s pompozno kitarsko solažo, ki v navezi z masivnimi bobnarskimi prehodi in energičnimi klaviaturskimi pasažami tvori dramatično atmosfero, medtem ko barvite vokalne harmonije to pustolovsko simfoprog kompozicijo z minimalnimi jazzovskimi elementi uspešno stopnjujejo do ambientalnega vrhunca.

»Manifesto of an Alchemist« je v marsičem Stoltov solo dosežek na ‘steroidih’, ki na trenutke zelo ‘potegne’ na njegove The Flower Kings stvaritve. Verjetno se nihče ne bi prav nič pritoževal, če bi »Manifesto of an Alchemist« izšel kot novi The Flower Kings album, še posebno zato, ker so na njem prisotni vsi trije glavni člani kultnih švedskih prog revitalistov. V tem primeru bi šlo celo za enega izmed njihovih najbolj zanimivih dosežkov, vseeno pa je gospod Stolt z »Manifesto of an Alchemist« ustvaril enega izmed najboljših progrockovskih albumov v letu 2018. Po pričakovanju ni dolgo trajalo, da je Roine sprejel pravilno odločitev in se že čez nekaj mesecev po izidu tega albuma odločil za vrnitev ‘Cvetličnih kraljev’ s Kaminsom namesto Bodina.

Avtor recenzije: Peter Podbrežnik

Seznam skladb:
1. Rainsong (1:28)
2. Lost America (9:50)
3. Ze Pawns (8:27)
4. High Road (12:32)
5. Rio Grande (7:50)
6. Next To A Hurricane (4:25)
7. The Alchemist (6:58)
8. Baby Angels (3:49)
9. Six Thirty Wake-Up (4:17)
10. The Spell Of Money (9:49)

Roine Stolt’s The Flower King:
Roine Stolt – glavni vokal, električna in akustična kitara, klaviature, bas kitara, ukulele, bobni

Gostujoči glasbeniki:
Hans “Hasse” Fröberg – spremljevalni vokal
Nad Sylvan – spremljevalni vokal
Max Lorentz – spremljevalni vokal, Hammond B3
Zach Kamins – orgle, Moog, melotron
Rob Townsend – soprano saksofon, flavta
Michael Stolt – bas kitara, spremljevalni vokal
Jonas Reingold – bas kitara
Marco Minnemann – bobni

 

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki