Steeleye Span: Please to See the King

0 64

Datum izida: Marec 1971
Založba: B&C Records
Produkcija: Sandy Roberton
Dolžina: 41:39
Zvrst: folk rock
Ocena: 9/10

Angleški folk rock pionirji Steeleye Span so po odhodu zakoncev Woods iz njihovih vrst zgradili nov band okrog basista Ashleya Hutchingsa, pevke Maddy Prior in kitarista/pevca Tima Harta ter dveh novih članov in veteranov folk scene, violinista Petra Knighta ter kitarista Martina Carthya, prenovili svoj zvok ter leta 1971 ustvarili album »Please to See the King«. Po odhodu druge ženske pevke, Gay Woods, sta družbo Priorjevi na dodatnem vokalu delala Hart in Carthy, kar je prineslo prvo večjo zvočno spremembo glede na prvenec »Hark! The Village Wait« (1970), saj je »Please to See the King« po novem vseboval moško-ženske vokalne harmonije. Prav tako je bila velika posebnost popolna odsotnost bobnov, ki pa jim, presenetljivo, ni prav nič škodovala. Steeleye Span so tedaj že postali mojstri keltskega in anglosaksonskega melosa ter odličniki pri tvorbi nostalgičnih, pogostokrat pastoralnih oziroma sakralnih aranžmajev.

Še več, njihov zvok je predvsem zaradi godalnih aranžmajev postal nekoliko polnejši in bolj naelektren kar se vidi na ponovni verziji skladbe »The Blacksmith«, ki z novimi aranžmaji izpade popolnoma drugače kot na prvencu. Na albumu so prevladovale reanžirane verzije tradicionalnih folk pesmi, kar je bilo zlato pravilo v obdobju z velikim tradicionalistom Hutchingsom na čelu, preden so začeli ustvarjati tudi avtorska dela. Inštrumentalne odlike te inkarnacije Steeleye Span so prišle do imenitnega izraza na tradicionalni irski poskočnici »Jigs: Bryan O’Lynn/The Hag with the Money«, kjer so v ospredju predvsem Knightove iskrive violinske pasaže.

Tradicionalna škotska balada »Prince Charlie Stuart« je bila oda poslednjemu pretendentu za angleški prestol iz škotske plemiške hiše Stuart, ki je bil med škotskim prebivalstvom v 18. stoletju precej priljubljen, saj je za kratek čas popolnoma potolkel Angleže preden so ga ti vendarle uspeli premagati. »False Knight on the Road« je bila reanžirana verzija tradicionalne otroške uspavanke. Na »Boys of Bedlam«, kjer se band po navdih poda v norišnico, navdušijo odlične moško-ženske vokalne harmonije ob zvokih banja ter postopen razvoj s keltskim šarmom prepojenih melodij. »The Lark in the Morning« se je naglo uveljavil kot eden izmed Steeleye Span zimzelenov. Da so bili tedanji Steeleye Span nadvse ambiciozen kolektiv dokazuje osemnajstminutna pustolovščina »The King«, ki je reanžirana verzija tradicionalne božične skladbe.

S »Please to See the King« so Steeleye Span ustvarili svojo prvo folkrockovsko klasiko in enega izmed najbolj razgibanih albumov v bogati karieri ter dokazali, da pri tem sploh niso potrebovali bobnarja. Ta dosežek s katerim so Steeleye Span prvič resneje izzvali Fairport Convention za krono najboljše britanske folk rock skupine še danes med privrženci upravičeno ostaja eden njihovih najbolj čislanih dosežkov. Za naslednji album so Steeleye Span uspeli ostati v isti postavi, kar pa ni trajalo prav dolgo in nove zvočne spremembe so bile ponovno na vidiku.

Avtor recenzije: Peter Podbrežnik

Seznam skladb:
1. The Blacksmith
2. Cold Haily, Windy Night
3. Jigs: Bryan O’Lynn / The Hag With The Money
4. Prince Charlie Stuart
5. Boys of Bedlam
6. False Knight On The Road
7. The Lark In The Morning
8. Female Drummer
9. The King
10. Lovely on the Water

Steeleye Span:
Maddy Prior – glavni vokal, tolkala, tamburin
Ashley Hutchings – bas kitara, spremljevalni vokal
Tim Hart – glavni vokal, kitara, dulcimer
Peter Knight – violina, mandolina, spremljevalni vokal, orgle, bas kitara
Martin Carthy – glavni vokal, kitara, banjo, orgle

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki