Avantasia : Moonglow

0 572

Založba: Nuclear Blast Records
Datum izida: 15.02.2019
Produkcija: Sascha Paeth & Tobias Sammet
Dolžina albuma: 66.45 min
Zvrst: Symphonic Power Metal


»Moonglow« je osmi studijski album projekta Avantasia. Gre za projekt, ki je zapisan fuziji klasične glasbe in heavy  metala, precizneje evro power metal. Torej pred nami je osma zgoda o metal operi, ki prihaja izpod peresa kreativnega pogonskega motorja in njenega vizionarja, čudežnega glasbenika, komponista in aranžerja Tobiasa Sammeta, vsem znanega tudi po tem, da je najvidnejša figura nemških power metalcev Edguy. Sammet se je po albumu »Ghostlight«, se pravi prejšnjem »Avantasia« albumu znašel v globlji ustvarjalni krizi. K sreči tokrat ni bil časovno omejen, zato so se lahko ideje porajale po naravni poti, nevsiljeno. Sammet je sicer prvenstveno spravljal skupaj ideje za samostojni studijski album, pa je kasneje odkril, da je material, ki nastaja, pravzaprav zelo podoben temu, kar sicer ustvarja za projekt Avantasia.

Sammet je s tem projektom namreč komercialno uspel. Utra muzikalična nalezljivost in bombastična dostopnost fuziranja operetnih simfo figuresk z elementi metalskega fraziranja, vse to pa je nenehno obdano s kopico prominentnih vokalnih gostov. Kombinacija, ki je na dogi rok morala obroditi sadove. Pravzaprav je ime projekta preraslo ime Edguy in Sammet se zadnja leta dejansko osredotoča v prvi vrti na Avantasio, Edguy pa ostajajo ob tem nekoliko pri kraju, kar se odraža tudi na manj zanimivih studijskih izdelkih skupine. Avantasia je požela uspehe tako v Evropi, kot ZDA in vrata so na stežaj odprta. Sammet to predobro ve in zato kuje jeklo dokler je razbeljeno.

Tudi ta izdelek nosi domišljijski koncept, tako kot predhodniki. To pot je Sammet postavil v središče dogajanja bitje, ki težko shaja z realnim svetom in najde zavetje v kritju senc luninega žarjenja. Kaj vse izvablja luna iz nas? Na ravneh, ki se jih bojimo in jim z racionalizmom zapiramo pot. Nekaj kar nosimo v sebi, a se temu zavestno upiramo, saj ni empirično dokazljivo. A nas vodi. Je del nas, je del univerzuma. Je del univerzalne resnice, od katere je človeštvo že davno tega pobegnilo in tone polagoma v občo pogubo. Z naravo vred, ki zaradi človeštva globalno umira. Pojdimo od »buditeljstva«, nazaj k albumu. Uvodni udarni katalizator »Ghost in the Moon« postavi stvari hitro na svoje mesto. Je tipska power metalska jurišnica opremljena s simfo aranžmaji, prevzetnim in karizmatičnim vokalom Tobiasa Sammeta, ki sicer obvezno sodeluje tudi na vseh drugih skladbah z vodilnim vokalom.

Kot vedno, pa tudi na tem albumu gostuje kopica gostov, med njimi Hansi Kürsch (Blind Guardian) ter Candice Night (Blackmore’s Night) celo prvič. Če deluje prva skladba preverjeno in za projekt zelo tipsko, pa so zlasti sledeče skladbe v sosledju moment, ki potrjuje, da se je Sammet idejno nekoliko okrepil in tako tudi aranžersko osvežil kompozicije. Zlasti naslednja Book Of Shallows potegne album atmosferično triumfalno navzgor, kombinacija štirih gostujočih vokalnih eminenc (Mille Petrozza, Hansi Kürsch, Jorn Lande  Ronnie Atkins) in seveda Tobias, poskrbi za bliskovite atmosferične preskoke v razvoju točke, ki prav zaradi dejstva podajanja vodilnih vokalnih linij, prinaša enega bolj vznemirljivih in grabežljivih momentov celotnega albuma.  Ta moment in visoko razpoloženjsko vibrantnost zadrži, če ne kar okrepi, v nadaljevanju fantastična naslovna skladba, kjer si Sammet deli vodilni vokal v bravurozni kombinaciji z izjemno Candice Night. Vsekakor se v skladbo in aranžma, zlasti refrenskega napeva, prikrade nekaj folk zvočnosti, kar pa je sicer skorajda obvezno, ko pristopa k sodelovanju Candice Night. Četrta, to je The Raven Child, je najdaljša in najbolj razgibana kompozicija albuma. Recimo temu prava epska simfonična suita, kjer je Sammet znova aktiviral Kürscha  ter skladbi, kot nalašč, vdahnil Blind Guardianovski aranžma, na kar opozori zlasti prvi del tega, sicer zelo uspelega epa. Tega nasledi krajša in refrensko neverjetno popadljiva Starlight, kjer se Sammetu pridruži na vokalnih dolžnostih stari dobri Ronnie Atkins (Pretty Maids).

Žal izgubi album v nadaljevanju zanimivost in dejansko vse naslednje skladbe, ki so razvrščene za skladbo Starlight, delujejo precej bolj predvidljivo, izpeto, klišejsko, glede na prvi del albuma »Moonglow«. Ko vstopi Michael Kiske (Helloween) v Requiem For A Dream, dobimo še eno tipsko potrditev kaj je to moč evro power metala. Elementi glasbe Helloween so v tej skladbi vse prisotni. Sammet je Kiskeju znova postavil okvirje, v katerih deluje 100% Helloweenovsko in pevec drugačnega manevra niti nima možnosti izbrati. Recept, ki je znova vžgal, vendar z njim Sammet ne preseneča več!  Sammet je večji del na albumu premišljeno postavljal vodilne vokalne figure v posamezne kompozicije ter tako iz vodilnih vokalistov (pretežno učinkovito) izvabil prav tiste elemente, ki jih z vokalnimi karakteristikami taisti vokalisti prinašajo v glasbeni opus svojih matičnih skupin. Zato jih boste tudi kaj hitro samo prepoznali znotraj razvoja kompozicij. Manj zanimivi trenutku tega izdelka so komadi od sredine proti repu (Lavender, Alchemy, Invincible in The Piper At The Gates Of Down), kar na žalost jemlje izdelku uvodni zalet.

Album je mestoma všečno razgiban z elementi komponiranja s katerimi odstopa od prvenstvene fuzije opere s power metalom. Sicer nič novega tako pri projektu, kot celo glasbi Edguy, pa vseeno. V tej generičnosti, zelo zaželen dodatek! Sammet deluje znova bolj sveže na novem izdelku projekta, čeprav nosi izdelek še nekaj rezerv. V skladbah so vtkani zaznavni elementi melodičnega rocka (Starlight), celo AOR glasbe (dodatna Heart), folka (Moonglow) in celo svetovne glasbe. Na rep je dodana posrečena predelava eighties pop hita Maniac, ki ga Sammet vokalno »rešuje« z Mr. Big vokalistom Ericom Martinom. Generalno gledano, je misija načeloma uspela. Dvajset do petindvajset minut je sicer nekoliko dolgočasnih in prežvečenih, kar te lahko napelje celo na to, da pričneš iskati tipko »skip«, a album kot celota, vzdržuje vso kredibilnost projekta in pravzaprav dostavlja v prvem delu nekaj posrečenih točk, ki se pohvalijo z več komponistične svežine, kot je šlo od novega izdelka pričakovati.  

avtor: Aleš Podbrežnik
ocena: 8.0 / 10

Seznam skladb:
01. Ghost In The Moon
02. Book Of Shallows
03. Moonglow
04. The Raven Child
05. Starlight
06. Invincible
07. Alchemy
08. The Piper At The Gates Of Dawn
09. Lavender
10. Requiem For A Dream
11. Maniac
12. Heart (dodatna skladba)

Zasedba:
Tobias Sammet – vokal, klaviature, bas kitara
Sascha Paeth – kitara, bas kitara, miks
Michael Rodenberg – klaviature, klavir, orkestracije, masterizacija
Felix Bohnke – bobni

Gostujoči vokalisti in glasbeniki
Ronnie Atkins (Pretty Maids)
Jørn Lande (Jorn)
Eric Martin (Mr. Big)
Geoff Tate (ex-Queensrÿche)
Michael Kiske (Helloween)
Bob Catley (Magnum)
Candice Night (Blackmore’s Night)
Hansi Kürsch (Blind Guardian)
Mille Petrozza (Kreator)
Nadia Birkenstock – harfa
Oliver Hartmann – kitarska solaža na skladbi št. 4, spremljevalni vokal
Herbie Langhans – spremljevalni vokal
Billy King – spremljevalni vokal
Bridget Fogle – spremljevalni vokal
Lerato Sebele – spremljevalni vokal
Alvin Le-Bass – spremljevalni vokal
Stokely Van Daal – spremljevalni vokal

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki