Êdna: Ajnc, cvaj, draj

0 77

“Novi prekmurski kvintet izkušenih glasbenikov je zapisan križanju tradicionalnih ljudskih pesmi iz Prekmurja in Porabja, ki jih v svojem glasbenem vizionarstvu torej preoblači v nov glasbeni konglomerat, kar dostavlja na prizorišče nov, silno zanimiv in drugačen glasbeni izdelek.”

Založba: Celinka
Datum izida: 01.10.2018
Produkcija: Êdna & Peter Ošlaj
Dolžina albuma: 43.11 min
Zvrst: Folk / Pop / Jazz


Edna je še ena skupina iz širjave bogate slovenske zakladnice glasbenega stapljanja različnih žanrskih izzivov z izročilom tradicionalnega ljudskega melosa. V tej obrti smo Slovenci pravi mojstri in prav neverjetno je, da se lahko, v že tako visoki zgoščini široke palete slovenskih izvajalcev, še vedno najde prostor za zasidranje vedno novih in novih izvajalcev, ki so garant glasbene samobitnosti prepoznavnega, to je sebi lastnega, izpovednega karakterja. Med takšne »avanturiste«, ki pa odzvanjajo občim slovenskim ušesom zelo »domačno« in glede na prej opisano nikakor ne presenetljivo, sodijo po novem torej tudi Edna.

Novi prekmurski kvintet izkušenih glasbenikov je zapisan križanju tradicionalnih ljudskih pesmi iz Prekmurja in Porabja, ki jih v svojem glasbenem vizionarstvu torej preoblači v nov glasbeni konglomerat, kar dostavlja na prizorišče nov, silno zanimiv in drugačen glasbeni izdelek.

Ekipa zasedbe je združena okrog idejne vodje, pogonskega motorja ter osnovnega vizionarja, točneje vizionarke, to je Tjaše Cigut, ki prevzema tudi vodilne vokalne dolžnosti in igranje klavirja. Zanimivo je da bend ne potrebuje klasičnega bobnarja, pač pa vse opravijo Edna z ritmično senzibilnostjo, estetiko in a jasno prodornostjo, čvrste medsebojne komunikacije na relacijah tolkal, kontrabasa ter kitarskega fraziranja v spremljavi. Za razgibavanje vodilnih motivov skrbita na eni strani integracija pihal (piščali, saksofoni) ter na drugi mininalistični okraski električnega klavirja, kar dviguje dinamiko razvoja skladb.

Senzibilna Tjaša Cigut je izredno pretanjena vokalistka. v linije petja vpenja tudi nekaj soulovske retorike in s tem razgibava skladbe in jih oddaljuje od predvidljivega razvoja (Pika pouka). V poeziji je zadržala avtentičnost narečij Prekmurja in Porabja, kar je eden izmed najpomembnejših elementov, s katerim pristopajo Edna do poslušalca dražljivo dovolj, da v njem vzbujajo nenehno zanimanje nad razvojem albuma »Ajnc, cvaj, draj«. Zlati zato, ker so znana ljudska besedila prepakirana dražljivo pustolovsko, skozi pretanjeno obrt eksperimentalnega žanrskega stapljanja, kjer se stikajo folk elementi, elementi svetovne glasbe, elementi popa (skoraj obvezno – saj ne manjka albumske privlačnosti za radijske frekvence), jazz kabareta, pa tudi svinga ter latino ritmike. Vsa reč oziroma idejna vrednost umetniške kreativnosti kvinteta kulminira v kreaciji zanimivega mostu, ki združuje staro in novo, na povsem neobičajen in edinstven način. Torej dosegajo Edna na prvencu natanko to, kar so želeli doseči. Najti sami sebe, sebi lastno prepoznavnost, jo utemeljiti torej v glasbeni substanci, ki je torej našla svoj prostor na studijskem prvencu.

Edna so lahko hudomušni, igrivi in radoživi, kot je to nakazano v vodilnem sniglu albuma Pika pouka, naslovni skladbi albuma, ali v Ljubček moj, vendar pa znajo nad vsem tem omrežiti tudi s tisto znano melanholijo prekmurskih ravnic, ki te stisne in pretrese (uvodna Črne oči). Tisto »nekaj«, kar daje karakterju prekmurskih albumov (generalno gledano) jasno svojevrstnost in avtentičnost ter zategadelj toliko bolj privlači.

Album deluje organsko, živo, zelo kompaktno in v aranžiranju dovršeno. Kemija velike uigranosti in medsebojnega zaznavanja kvinteta je vse obče prisotna ter jasno pečatna. Gre za odlične glasbenike, ki tudi v prostoru med kiticami in refreni, nagovarjajo vseskozi z veliko muzikalično dostopnostjo, saj tudi v instrumentalnih pasažah kvintet, nikdar ne zapade v možne impro-eskapade, pač pa podreja vse poteze aranžiranja, jedrnati kompaktni muzikaličnosti skladb.

Album »Ajnc, cvaj, draj« odpira skupini vrata na stežaj do koncertnih odrov. Nagovarja posebno in vabljivo, še bolj pa se glasbena substanca studijskega prvenca prime in dotakne poslušalca, ko se ta sreča z njo na koncertnih predstavah skupine. Gotovo so Edna skupina, ki se jo obvezno posluša v živo. Studijski prvenec poka po šivih od vse ujete avtentične organskosti in živosti, na koncertnih predstavah pa se tak zvočni karakter, dodatno magnificira. Album »Ajnc, cvaj, draj« je torej izredno smelo odmerjen uvodni korak v novo izredno lepo in zabavno glasbeno povest, zelo talentirane in izkušene ekipe petih glasbenikov.

avtor: Aleš Podbrežnik
ocena: 9.0 / 10

Skladbe:
!. Črne oči
2. Rejzka
3. Ljubček moj
4. Lejpa naša domovina
5. Pika pouka
6. Pravo sem ti
7. Ajnc, cvaj, draj
8. Bila, bila deklina
9. Črne oči (dolga verzija)

Zasedba:
Tjaša Cigut – vokal, klavir
Jasmona Dajčman – saksofon, kljunasta flavta, spremljevalni vokal
Luka Sraka – kitara
Luka Ščavničar – kontrabas, spremljevalni vokal
Blaž Korez – tolkala



Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X