Headspace: I Am Anonymous

0 74

Založba: Insideout Music
Datum izida: 22. 5. 2012
Produkcija: Headspace & Jens Bogren
Dolžina albuma: 73.37 min
Zvrst: Progressive Metal / Progressive Rock
Ocena: 9.0/10


Progmetalska/progrockovska skupina Headspace je nastala leta 2006 kot skupen projekt nekdanjega Threshold in aktualnega Arena pevca Damiana Wilsona ter klaviaturista Adama Wakemana. Adam je bil leta 2006 član spremljevalnega banda razvpitega Ozzya Osbourneja in je kasneje sodeloval tudi na Damianovih solo albumih. Možakarja sta se spoznala že v času, ko je bil Damian na začetku 21. stoletja član spremljevalnega banda Adamovega slovitega očeta Ricka Wakemana (ex-Yes, Strawbs) tako, da ima njuno sodelovanje že dolgo zgodovino. V Headspace vrste sta Damian in Adam uspela pripeljati izjemno cenjenega basista Leeja Pomeroja (It Bites), kitarista Petra Rinaldija ter bobnarja Richarda Brooka.

Leta 2007 so izdali svoj prvi EP z naslovom »I Am…« in od takrat ni bilo skoraj pet let nobenega znaka življenja. Leta 2012, se pravi v istem času, ko se je Damian vrnil nazaj k progmetalskim prvakom Threshold, so se Headpsace spet zbrali skupaj in izdali konceptualni prvenec »I Am Anonymous«. Slednji slogovno v marsičem spominja na Threshold, čeprav je med progmetalskimi rafali moč zaslediti tudi nekaj popolnoma progrockovsko obarvanih trenutkov.

Uvodna skladba »Stalled Armageddon« vsebuje dolg, inštrumentalno obarvan del preden ‘steče’ in se razvije v soliden progmetalski/progrockovski hibrid kateremu poveljujeta Damienova mogočna vokalna predstava in Adamova klaviaturska raznovrstnost. Nobena skrivnost ni, da je pri Headspace linija med ‘pravo’ skupino in med stranskim projektom obeh kultnih glasbenikov zelo tanka. Družbenokritični ep »Fall Of America« s kombinacijo brezkompromisnih kitarskih psaž, kompleksnih časovnih prehodov, večdelnih kitarsko-klaviaturskih harmonij in epskega vokalnega pristopa še bolj spominja na Wilson era Threshold od predhodne skladbe. »Soldier« je z močnimi čustvi nabita melanholična balada, ki je s svojim sporočilom nekakšno nadaljevanje predhodne stvaritve.

‘Zatišja pred nevihto’ je hitro konec, saj sledi brutalno razpoloženi »Die With a Bullet«, ki vsebuje borbeno razpoložen ambientalni pečat, naostrene kitarske pasaže ter srborito Damianovo pevsko predstavo. Skozi album vlada pretežno mračen ambient, ki je v dobrem sorazmerju s postapokaliptično naslovnico in večino besedil. »In Hell’s Name« vsebuje ambientalno gradacijo iz razmeroma umirjenega uvoda v dramatično in agresivno sekcijo, ki ima zaznaven orientalski naboj. Tu se lahko lepo sliši Wakemanova in Rinaldijeva klaviatursko-kitarska raznovrstnost pri ustvarjanju dramatičnih harmonij, medtem ko Damian ponovno navduši z bravuroznimi pevskimi podvigi.

Temu sledi 15-minutni ep »Daddy Fucking Loves You«, eden izmed vrhuncev albuma, na katerem Headspace ponovno uspešno demonstrirajo, da niso zgolj nekakšen nadomestek za Threshold. Ta kompleksna kompozicija se odpre kot nežna, akustično usmerjena balada. To ne traja prav dolgo, saj kmalu sledi prehod v neoprogrockovsko sekcijo z melanholičnimi, ‘floydovskimi’ kitarskimi pasažami. Tudi ta sekcija je kratkega veka in se kmalu umakne precej kompleksni progmetalski sekciji z naostrenimi kitarskimi pasažami in drdrajočimi bobnarskimi rafali. Nenadoma nastane pravcati inštrumentalni jam z disonantnimi trenutki na katerem se lahko slišijo tudi določeni vplivi legendarnih King Crimson.

Nekoliko bolj ‘enostaven’ podvig z naslovom »Invasion«, z izjemo občasnih elektronskih vzorcev na klaviaturah, po drugi strani precej potegne na določene stvaritve Wilson era Threshold. Nekoliko tečno vzdušje uspešno razbijajo in razsvetlijo mogočna večglasja. Zaključni ep »The Big Day« je lepo uravnotežen med progmetalskimi in progrockovskimi segmenti ter med komplesknimi inštrumentalnimi sekcijami ter še eno epsko pevsko predstavo v režiji vselej odličnega Damiana.

»I Am Anonymous« je bil nadvse posrečen začetek zgodbe o Headspace, ki sicer skozi leta doživlja številne zastoje zaradi Damianove in Adamove (pre)zasedenosti z ostalimi skupinami in stranskimi projekti. Glasba Headspace nedvomno najbolj ustreza vsem ljubiteljem Wilson era Threshold, saj je sorodnost med obema skupinama na določenih kompozicijah več kot očitna. Ravno zato ne preseneča, da je naslednji Headspace album, »All That You Fear Is Gone«, izšel ‘šele’ leta 2016, ko je Damian (že tretjič) zapustil Threshold. Vsi tisti, ki jih že hudo zanima kako bo v prihodnosti zvenela skupina Arena, ki ima od nedavnega v svojih vrstah Damiana na glavnem vokalu, lahko, glede na to, da Adam Wakeman in Clive Nolan izhajata iz podobne klaviaturske ‘šole’, vsaj delni odgovor dobijo ob poslušanju obeh dosedanjih Headspace albumov.

Avtor: Peter “Dr. ProgRock” Podbrežnik

Seznam skladb:
1. Stalled Armageddon (8:07)
2. Fall Of America (10:28)
3. Soldier (3:44)
4. Die With A Bullet (8:25)
5. In Hell’s Name (9:31)
6. Daddy Fucking Loves You (15:00)
7. Invasion (8:28)
8. The Big Day (9:54)

Zasedba:
Damian Wilson – vokal
Pete Rinaldi – kitara
Adam Wakeman – klaviature
Lee Pomeroy – bas kitara
Richard Brook – bobni


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki