Kaipa: Sattyg

0 40

Založba: Insideout Music
Datum izida: 7. 11. 2014
Produkcija: Hans Lundin
Dolžina albuma: 68.58 min
Zvrst: Progressive Rock
Ocena: 8.5/10


Kljub temu, da Kaipa sodijo med pionirje švedskega progresivnega rocka, saj so svoj prvenec izdali že davnega leta 1975, so postali veliko bolj znani po njihovem ‘drugem rojstvu’, ko so leta 2002 pri založbi Inside Out Music izdali album »Notes From the Past«. Odličen odziv na njihov ‘vrnitveni’ album jih je prepričal, da se splača nadaljevati in novi albumi pri Inside Out Music so si sledili skorajda v nizu tudi po odhodu ikone švedskega progresivnega rocka Roineja Stolta (The Flower Kings).

Vsi ti albumi ‘modernih’ Kaipa so bili večinoma dobro sprejeti pri ljubiteljih simfoničnega progresivnega rocka, čeprav so nekatere ideje, aranžmaji in moško-ženski vokalni podvigi ob razmeroma pogostih izidih novih dosežkov, postali že nekoliko predvidljivi in ne pretirano vznemirljivi. Stoltov odhod je Kaipi celo koristil saj so se tako odkrižali nenehnih primerjav z Roinejevo skupino The Flower Kings.

»Sattyg« je dvanajsti album pod vodstvom edinega Kaipa originalnega člana, klaviaturista Hansa Lundina. Kaipo v njihovi ‘drugi fazi’ zaznamujeta predvsem moško-ženska vokalna kombinacija v režiji Patrika Lundstroma in Aleene Gibson, kompleksne inštrumentalne sekcije, občasni folkrockovski aranžmaji ter pozitivistična besedila, ki so le za spoznanje manj vesela od besedil skupin kot so prej omenjeni The Flower Kings ali ‘yesovski’ Moon Safari.

Zaradi svoje pretežno pozitivistične, optimistične narave, ter specifične narve glasov obeh glavnih pevcev, Kaipa, ki v svojih vrstah vsebujejo tudi kitarista Pera Nilssona, basista Jonasa Reingolda (The Flower Kings, Karmakanic) in bobnarja Morgena Agrena (ex-The Flower Kings), gotovo niso za sleherni okus. Lundstromov vokal je zaradi njegove barve glasu naravnost ustvarjen za hard rock, medtem ko si je Gibsonovo z lahkoto mogoče predstavljati v folkrockovskem ali poprockovskem bandu.

»A Map of Your Secret World« je petnajstminutni simfoprogrockovski ep, ki s svojim poprockovsko obarvanim uvodom tega ne napove vendar že hitro demonstrira svojo eksperimentalno in kompleksno naravo. Dolge inštrumentalne sekcije so tiste, ki zapustijo najboljši vtis in na katerih se lahko sliši, da so člani Kaipe izjemni mojstri svojih inštrumentov. Vmes ne manjkajo niti folkrockovski trenutki s ‘frulicami’ ter nekaj skorajda metalsko obarvanih kitarskih pasaž, ki še zabelijo kamelonsko naravo te ambiciozne uvodne kompozicije. »World of the Void« zveni kot akšen simfoprogrockovski vrtiljak z nekoliko nadležnim vokalnim uvodom vendar zabavnim osrednjim, inštrumentalnim delom ter številnimi nepričakovanimi ritmičnimi preobrati in časovnimi prehodi.

»Screwed-Upness«, še ena skladba epskih razsežnosti na kateri briljira sanjska ritem naveza med Morganom Agrenom in Jonasom Reingoldom, se prav tako ponaša z izjemnim inštrumentalnim delom, ki poleg številnih kompleksnih simfoničnih aranžmajev vsebuje tudi nekaj več kot očitnih vplivov skupine Yes. Izjemni kitarski talent Pera Nilssona, ki je sicer bolj znan kot metalski kitarist (med drugim je član švedskih metalskih skupin Scar Symmetry ter Nocturnal Rites), izstopa na sleherni kompoziciji, medtem ko je klaviaturist Lundin ves čas gonilna sila in ključni element prepoznavnega Kaipa zvoka. Naslovna skladba je kratki, hudomušni inštrumental, ki zaradi veselih folkrockovskih aranžmajev bolj kot na trenutek osebne prebuditve spominja na ples vrtnih palčkov.

Sledi tretji ep, »A Sky Full of Painters«, ki je  prav tako eden izmed vrhuncev tega albuma. Virtuoznost posameznih inštrumentalistov se ves čas harmonično sklada s posrečenim refrenom, pustolovskimi časovnimi prehodi in melodičnimi aranžmaji. »Unique When We Fall« v ospredju vsebuje moško-ženski duet, ki je pospremljen z okusnimi kitarsko-klaviaturskimi harmonijami. Vse skupaj izpade še kar posrečeno čeprav bi z lahkoto šlo brez Lundstromovega neprepričljivega, a na srečo kratkotrajnega glasovnega imitiranja Freddieja Mercurya kadar poje v višjih legah. »Sattyg« se zaključi z »Without Time-Beyond Time«, ki je poln veselih večglasij vendar se, kljub precejšnjemu veseljaštvu in pompoznosti, sčasoma prevelevi v kompleksno in razmeroma avanturistično kompozicijo, ki album zaključi na zelo ugoden način.

Vsi ljubitelji Kaipe in sorodnih skupin, ki prihajajo predvsem iz švedske šole progresivnega rocka, so bili nedvomno navdušeni nad »Sattyg«. Kdor nima težav s specifičnimi vokalnimi pristopi obeh glavnih pevcev, ki včasih izpadeta naporno in kot, da sta zgrešila svoj najljubši glasbeni žanr, bo užival tudi ob poslušanju »Sattyg«, ki je med večino inštrumentalnih sekcij brez dvoma zelo zabaven album. Na »Sattyg« ni bilo veliko odstopanj od ustaljene Kaipa zvočne formule tako, da je malo verjetno, da je z njim skupina pritegnila veliko novih oboževalcev, ki bolj kot na ‘švedsko šolo’ simfoproga ponavadi prisegajo na druge podžanre progresivnega rocka.

Avtor: Peter “Dr. ProgRock” Podbrežnik

Seznam skladb:
1. A Map Of Your Secret World (15:02)
2. World Of The Void (7:49)
3. Screwed-Upness (13:06)
4. Sattyg (3:13)
5. A Sky Full Of Painters (14:42)
6. Unique When We Fall (5:17)
7. Without Time – Beyond Time (9:49)

Zasedba:
Aleena Gibson – vokal, spremljevalni vokal
Patrik Lundström – vokal
Per Nilsson – kitara
Hans Lundin – klaviature, vokal
Jonas Reingold – bas kitara, “fretless” bas kitara
Morgan Ågren – bobni

Sodelujoča glasbenika:
Fredrik Lindqvist – snemalniki, žvižgi (skladbe št. 1, 3, 4 in 6)
Elin Rubinsztein – violina na skladbah št. 3 in 5


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki