Steeleye Span: Hark! The Village Wait

0 37

Na svojem solidnem prvencu so se Steeleye Span še učili številnih zank britanskega folk rocka ter počasi oblikovali svojo prepoznavno zvočno podobo.

Datum izida: junij 1970
Založba: RCA
Produkcija: Sandy Robertson in Steeleye Span
Dolžina: 38:52
Zvrst: British folk rock / folk rock
Ocena: 7.5/10

Steeleye Span, poleg Fairport Convention, najpomembnejši predstavniki britanskega folk rocka, so nastali leta 1969, ko je basist Ashley Hutchings zapustil Fairport Convention, da bi ustvaril lasten pristop k folk rocku. Za to se je odločil, kljub temu, da so Fairport Convention leta 1969 doživeli veliki komercialni preboj s klasičnim albumom »Liege & Lief« (1969), saj ga je še vedno mučil spomin na tragičen dogodek, ko je leta 1968 v avtomobilski nesreči umrl bobnar Martin Lamble, medtem ko so bili trije preostali člani britanskih folk rock pionirjev na srečo samo poškodovani. S Steeleye Span je Hutchings nadaljeval svojo vizijo prvinskega britanskega folk rocka od katerega naj bi se Fairport Convention po njegovem mnenju v času tik pred njegovim odhodom pretirano oddaljili.

Posebnost originalne verzije Steeleye Span, katera je leta 1970 posnela prvenec »Hark! The Village Wait«, je bila ta, da je Hutchings v bandu ‘držal svečo’ kar dvema paroma, angleškemu kitaristu/pevcu Timu Hartu in angleški pevki Maddy Prior, ter irskemu kitaristu/pevcu Terryu Woodsu in irski pevki Gay Woods. Kot se to ponavadi dogaja v podobnih situacijah, sta se oba para v stilu prave ‘žajfnice’ začela prepirati glede kreativnega procesa. Po koncu snemanja Steeleye Span prvenca »Hark! The Village Wait« sta oba Irca odšla po svoje. Woods je v osemdesetih postal znan zaradi svojega sodelovanja s skupino The Pogues.

»Hark! The Village Wait« je bil do »Time« (1996), ki je predstavljal kratko vrnitev Woodsove, edini Steeleye Span album z dvema pevkama. Maddy Prior, dandanes edina originalna članica Steeleye Span, se je po odhodu Woodsove naglo uveljavila kot glavna pevka, medtem ko sta nekaj pevskih vložkov na posameznih stvaritvah prispevala tudi oba kitarista. Gostujoča bobnarja sta bila Gerry Conway in Dave Mattacks, ki sta se kasneje uveljavila kot člana Fairport Convention ter Jethro Tull.

»Hark! The Village Wait« je bil pretežno akustično usmerjen album tradicionalnega britanskega folk rocka, z obilico aranžmajev na mandolini, akustični kitari, bendžu in flavti. Električnokitarske pasaže so bile prisotne bolj za vzorec. Ena izmed glavnih zanimivosti te inkarnacije Steeleye Span so bile zborovske ženske vokalne harmonije, ki navdušijo na stvaritvah kot sta »My Johnny Was a Shoemaker« ter »One Night as I Lay on My Bed«. Medtem ko so Fairport Convention precej zgodaj začeli eksperimentirati z elementi progresivnega rocka, so bili Steelye Span v svojih zgodnjih letih precej bolj ‘tradicionalistični’, kar je jasno zaznavno na skladbah kot je »Two Corbies«, ki bi lahko bila ustvarjena tudi sredi viktorijanske ere. »Lowlands of Holland«, kjer navdušijo predvsem epske harmonije na mandolinah, je bil eden izmed »Hark! The Village Wait« vrhuncev in ena imed redkih skladb, ki je bila na ravni Fairport Convention iz »Liege & Lief« ere.

Na svojem solidnem prvencu so se Steeleye Span še učili številnih zank britanskega folk rocka ter počasi oblikovali svojo prepoznavno zvočno podobo. »Hark! The Village Wait«, ki se je večinoma strogo držal prvinskih folk rock norm, je sicer vseboval nekaj biserov, ki so kasneje našli pot na njihove koncertne nastope, vendar se je kreativni razkol med obema moško-ženskima ‘frakcijama’ ponekod pretirano čutil in občasno se je zdelo kot, da sta album posnela dva različna banda. Hutchings, Hart in Prior so po odhodu zakoncev Woods za novo verzijo Steeleye Span vpoklicali violinista Petra Knighta, kateri je v bandu zdržal več kot štirideset let, ter kitarista/orglista Martina Carthya, ki sta kultni skupini vsaj za nekaj časa zagotovila stabilnost.

Avtor recenzije: Peter Podbrežnik

Seznam skladb:
1. A Calling-On Song (1:12)
2. The Blacksmith (3:40)
3. Fisherman’s Wife (3:14)
4. Blackleg Miner (2:47)
5. Dark-Eyed Sailor (5:58)
6. Copshawholme Fair (2:34)
7. All Things Are Quite Silent (2:39)
8. The Hills Of Greenmore (4:01)
9. My Johnny Was A Shoemaker (1:11)
10. Lowlands Of Holland (6:00)
11. Twa Corbies (2:06)
12. One Night As I Lay On My Bed (3:30)

Steeleye Span:
Ashley Hutchings – bas kitara
Maddy Prior – glavni vokal, spremljevalni vokal, 5-strunski banjo
Tim Hart – glavni vokal, spremljevalni vokal, kitara, 5-strunski banjo, električni, lead (4) & backing vocals, guitar (2,4,7,8), 5-string banjo (3), electric oprekelj, piščal, harmonium
Terry Woods – kitara, mandola, 5-strunski banjo, concertina in mandolina, spremljevalni vokal
Gay Woods – glavni vokal, spremljevalni vokal, avto-harfa, concertina, bodhrán

Gostujoča glasbenika:
Gerry Conway – bobni (2,3,5,6,7,8)
Dave Mattacks – bobni (4,10,11,12)

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X