The Darkness: Easter Is Cancelled

0 113

“Rock ‘N’ Roll je s tem albumom dobil še enkrat pravo afirmacijo svojega poslanstva. Mnogo pred Božičem, ki so ga The Darkness z novim albumom prestavili kar na petek, 04.10.2019 in kot povedano, brez slehernega rešpekta odpravili Veliko Noč! “

Založba: Cooking Vinyl
Datum izida: 04.10.2019
Produkcija: Dan Hawkins
Dolžina albuma: 38.58 min.
Zvrst: Hard Rock
Ocena: 9.0 / 10


Kdo bi si mislil, da bo skupina tudi po šestnajstih letih in po takojšnjem komercialnem preboju, do katerega jo je privedel leta 2003, ko nihče več ni poslušal rock’n’rolla, kar studijski prvenec, ne le obstala in kljubovala, pač pa tudi nenehno razširjala svoj domet aktualizacije starokopitnih prvin rocka in rolla v novi dobi, ob tem pa vseskozi blago ekscesno,a na moč kredibilno, dražila s svojo spakljivo parodičnostjo in neusahljivim, skrajno humornim obešenjaštvom!

The Darkness in njihov novi ter znova izredno močni studijski album »Easter Is Cancelled« zadržuje namreč natanko to, kar se od The Darkness zahteva in pričakuje. Ne, na njem ni strupeno potencialnih hitov, kot je I Believe In A Thing Called Love, vseeno pa album v slabih 39. minutah »klasične« The Darkness »veseloigre«, vseskozi polno navdušuje. Neverjetno je namreč, da lahko skupina, ki ji je po vsem povedanem in izkazanem, ostalo relativno malo manevrskega prostora znotraj začrtanega ustvarjalnega kalupa, sploh še ugodno preseneča. In prav sleherna skladba novega albuma vam bo še vedno na moč efektivno privzdigovala obrvi, kar pomeni, da zadržujejo The Darkness na moč uspešno svojo karizmo prodorne rock’n’roll parodičnosti, neomadeževano.

Kdor spremlja The Darkness od vsega začetka, bo hitro prišel na isto valovno dolžino tudi s substanco novega albuma. The Darkness namreč vzdržujejo tudi z njim pozo pobalinske tolpe večno neobvladljivih šaljivcev, ki komaj čaka da parodično »namočijo« katero izmed klasičnih skupin rock’n’rolla pa tudi metala. In v tem ostajajo absolutno zmagoviti, saj s tem vred zadržujejo na moč kredibilno eno izmed svojih zaščitnih znamk prepoznavne glasbene recepture.

The Darkness so vedno radi pritikali folk rock elemente, ali recimo točneje, motive keltsko zveneče muzikaličnosti. To okarakterizira uvodna Rock N’ Roll Deserves To Die. Uvod je plah, keltsko zveneč, potem pa ga nenadno »prereže« mastni in umazano rohneči riff Gibson LP kitare, ki vdre v skladbo. Po besedah skupine gre za občutje obupane sitosti nad stanjem, da je rock’n’roll postala skozi leta prava klišejska uniforma in je zato ta kliše treba »ubiti«, »razbiti«, »izgnati«. Refren je v jedrem preskoku zapeljan Queenovsko (kar je klasičen trik Justina Hawkinsa). Komad, ki skozi modulacije spretnega komponiranja, vzdržuje v svoji rdeči niti visoko napetost in pravi bombastični drama teater. Zanimivo je, da je zaključek albuma precej podobno formatiran v sklepni We Are The Guitar Men, kjer pa za razliko od želje po destrukciji rock’n’rolla, bend vpije, »long live rock’n’roll« (izhod je zapeljan v slogu Eddie Van Halen tapinga. Nadaljevanje albuma je muzikalično invazivno. Predvsem odlično sobiva nezloščeno nezlomljiva rifovska prodornost, ki jezdi vseskozi klasično rockovsko, ter na drug strani epsko bombastična nalezljivost refrenskih napevov, kot je to ujeto v How Can I Loose Your Love ter takoj za njo  v Live Till’ I Die, ki uvodoma vzbuja vožnjo po The Who figureskah. Arensko bombastična popadljivost albuma naraste v himnični Heart Explodes, v katerega so vtkane Thin Lizzy dvojne tercetne harmonije. Deck Chair umirja album in je skomponirana pod popolnimi vplivi Hawkinsovega najstniškega poslušanja Queen. Album v nadaljevanju prekolje na polovico naslovna skladba, ki je zmetalizirana albumska pošast in deluje, kot bi postavil Iron Maiden na steriode. Heavy Metal Lover se odpre v nevarni maniri Steppenwolf hita Born To Be Wild, a le odpira. Kravji zvonec dodan. Kitica je združena iz mirne in razbesnele pasaže, ki se prelije v nov neverjetno nalezljiv refrenski napev. Choke On It je najbolj mračen trenutek albuma, primerljiv s punk ekscentričnostjo druge polovice sedemdesetih. Nosi pa obenem popadljivo rockovsko ritmično vzmetenje. Z navrženimi asociacijami The Darkness ravno prav dražijo in nikdar ne vzbujajo občutka, da gre za prepisovanje, pač pa za nenehno zafrkljivo, a prikupno norčevanje.

Justin vrešči ekstremno visoko. Peta oktava je z lahkoto premagana. V napevih znova evocira klasične prijeme zasedbe Queen (to asociacijo vzbuja tudi pompozno dodajanje vokalnih harmonij v ozadje napevov), kar ni nobena nova opazka. Mož je dostavil znova izvrstno soliranje v mid-eight pasaže. Komadi nosijo izdelane glave in repe, v komponiranju ostajajo The Darkness pravi mojstri reciklaže, kar pomeni da lahko že prodano finto skozi novo sočno embalažo prodajo vedno znova in znova, saj bo garantirano tudi vedno znova in znova »jedko« vžigala. Efektivno. Jasno je, da se bodo novi komadi perfektno vezali na železni repertoar njihovih prihodnjih koncertnih nastopov.

»Easter is Cancelled« ne daje tako nasršenega občutka kot skrajno razuzdani predhodnik »Pinewood Smile«, a nagovarja z večjo muzikalično privlačnostjo in invazivno nalezljivostjo, v njem pa naraste tudi bombastični element. Naslovnica sliši vkup s pozo skupine. Izziva in to tako uspešno, da je kar lepo število medijev odreklo medijsko podporo vezano na promocijo novega The Darkness albuma. Križani Jezus s postavo Arnolda Schwarzeneggerja, je kar Justin, ostali trije pajdaši so narisani kot Marija Magdalena in še dve kompanjonki (tisti »skodrani z očali« (Frankie), ne pomaga prav nobena lepotna operacija), ki ob križanem Justinu, brezmilostno pokoljejo Rimljane.

The Darkness so torej odpravili oziroma odpovedali Veliko Noč. V svojem slogu neusahljivih in gizdavih poednežev, ki jim navdiha za genialno podtikanje črnih humoresk ne primanjkuje. Rock ‘N’ Roll je s tem albumom dobil še enkrat pravo afirmacijo svojega poslanstva. »Easter Is Cancelled« dostavlja v vsem pravi in pristni žur. Natanko to kar je osnovna poslanica magije imenovane rock’n’roll. Mnogo pred Božičem, ki so ga The Darkness z novim albumom prestavili kar na petek, 04.10.2019 in kot povedano, brez slehernega rešpekta odpravili Veliko Noč!

avtor: Aleš Podbrežnik

Skladbe:
01. Rock And Roll Deserves To Die
02. How Can I Lose Your Love
03. Live ‘Til I Die
04. Heart Explodes
05. Deck Chair
06. Easter Is Cancelled
07. Heavy Metal Lover
08. In Another Life
09. Choke On It
10. We Are The Guitar Men

Zasedba:
Justin Hawkins – vokal, klaviature, kitara
Dan Hawkins – kitara
Frankie Poullain – bas kitara
Rufus Tiger Taylor – bobni


The Darkness – Heart Explodes (uradni video)
The Darkness – Rock ‘N’ Roll Deserves To Die (uradni video)

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X