Adrian Belew: Pop Sided

0 29

Na pričakovano eklektičnem »Pop Sided« je gospod Belew na prepoznavno energičen in duhovit način ovekovečil dostopnejšo plat svojega ustvarjalnega izraza, čeprav bodo tudi ljubitelji nekoliko bolj eksperimentalnih zvokov na njem našli obilico zanimivega.

Datum izida: marec 2019
Založba: samozaložba
Produkcija: Adrian Belew
Dolžina: 31:16
Zvrst: progressive rock
Ocena: 9/10

Ameriški kitarist, pevec in producent Adrian Belew se lahko pohvali, da je v svoji bogati glasbeni karieri igral skupaj z dvema bržkone najbolj inovativnima in ‘kameleonskima’ rock glasbenikoma 20. stoletja, Frankom Zappo in Davidom Bowiejem, ki sta imela nadvse pomemben vpliv na njegov ustvarjalni razvoj. Med kultne glasbenike se je zapisal kot dolgoletni član legendarnih britanskih progresivcev King Crimson. Pri King Crimson je zdržal dlje kot vsi ostali člani v njihovi zgodovini z izjemo velikega šefa Roberta Frippa, ki je bil, proti svoji običajni navadi, Belewu vedno naklonjen in ga ni zamenjal niti konec osemdesetih, ko je kazalo, da bo na njegovo mesto vskočil David Sylvian. Belew s Frippom še vedno vzdržuje stike v primeru, če ga bo še kdaj poklical k ponovnemu sodelovanju in njegov odhod iz King Crimson leta 2009 je bil eden redkih v zgodovini te skupine, ki ni bil posledica nestrinjanj z avtoritarnim vodjo te skupine.

Adrian, ki je svoj pečat pustil tudi pri kopici stranskih projektov, od začetka osemdesetih aktivno vodi tudi večinoma nadvse zanimivo samostojno kariero, ki se je začela leta 1982 s prvencem »Lone Rhino«. Od tedaj je posnel že šestnajst studijskih albumov. Njegov najnovejši dosežek se imenuje »Pop Sided« in vsebuje enajst novih skladb. »Pop Sided« vsebuje vse artistične prvine s katerim se je Belew zapisal med najbolj inovativne kitariste in med najbolj karizmatične pevce v svoji dejavnosti, se pravi kopico bolj ali manj duhovitih kitarskih efektov ter ekscentričnih solaž, pospremljenih z njegovim eklektičnim petjem, ki glasovno včasih spominja na Lennon-McCartney pevsko šolo. Tovrsten primerek stare ‘Beatlovske’ šole je že uvodni, s prijetnimi akustičnimi aranžmaji zasoljeni »When Is It Coming Back«, ki je prepojen z izrazito romantično atmosfero. Vsi ljubitelji King Crimson se bodo med poslušanjem podivjano-nevrotičnega »Obsession«, kjer vladajo kitarska solaža v slogu ‘čmrljevega leta’, disonantni efekti in Adrianovo napol psihotično vokalno zavijanje, v trenutku spomnili na kultno skladbo »Neurotica«.

»The Times We Live In« je burkaški pop rocker s prepoznavnim aranžerskim in vokalnim ‘Beatlovskim’ podmazom, medtem ko je obešnjaški humor povsem značilen za Adriana. Nostalgični »Everybody’s Sitting« uspešno pluje med popom in avantgardnorockovskim slogovnim bregom. »Lobsters and Hypocrites« je nekakšno stilistično nadaljevanje King Crimson klasike »Indiscipline«, kjer Adrian ob kopici šegavih kitarskih efektov razlaga o svojem surealističnem srečanju z nekaterimi sila nenavadnimi liki. »Although« vsebuje rahel alter rockovski podmaz, medtem ko osrednji aranžma in vokalna melodija črpata iz bogate ‘Hroščovske’ glasbene dediščine.

»Take Five Deep Breaths«, ki nekoliko spominja na King Crimson standard »Sex Sleep Eat Drink Dream«, sodi med najbolj eksperimentalne »Pop Sided« trenutke. Na »The Ladder of Life«, kjer osrednji aranžma spet potegne na slovito liverpoolsko četverico se lahko sliši tudi nekatere Talking Heads vplive kar ni presenetljivo saj je Adrian v osemdesetih z njimi prebil kar nekaj skupnih ur. »Road Rage«, ki zveni kot bližnje srečanje med »Abbey Road« era Beatli in Bowiejem iz berlinskega obdobja je prijetna, akustična balada, ki je kot ulita za Adrianov vokal. Melanholični »Wait to Worry« je še ena slogovno izjemno pestra mešanica, kjer se križajo plesni ritmi in elementi popa, funka in proga. Zaključni romantični inštrumental »Luminous« vsebuje kratko, a subtilno kitarsko solažo, ki bi se dobro vključila tudi k sodobnim King Crimson.

Na pričakovano eklektičnem »Pop Sided« je gospod Belew na prepoznavno energičen in duhovit način ovekovečil dostopnejšo plat svojega ustvarjalnega izraza, čeprav bodo tudi ljubitelji nekoliko bolj eksperimentalnih zvokov na njem našli obilico zanimivega. Album je odličen prerez njegovih glasbenih vplivov ter dostopen tudi za vse tiste, ki Adriana najbolj poznajo po hit singlu »Oh Daddy« in nimajo pojma o njegovem statusu progresivnorockovske ikone.

Avtor recenzije: Peter Podbrežnik

Seznam skladb:
1. When Is It Coming Back (2:29)
2. Obsession (2:47)
3. The Times We Live In (2:52)
4. Everybody’s Sitting (2:33)
5. Lobsters And Hypocrites (2:28)
6. Although (3:41)
7. Take Five Deep Breaths (3:10)
8. The Ladder Of Life (2:58)
9. Road Rage (2:28)
10. Wait To Worry (3:24)
11. Luminous (2:26)

Glasbenik:
Adrian Belew – vokal, vsi inštrumenti

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki
X