Fairport Convention: Shuffle and Go

0 44

»Shuffle and Go« je še en nazoren dokaz, da se Fairport Convention starajo kot dobro vino; starejši kot so, boljši so, predvsem kar se tiče skladateljske zrelosti in konsistentnosti.

Datum izida: Januar 2020
Založba: Matty Grooves
Produkcija: John Gale in Fairport Convention
Dolžina: 52:38
Zvrst: britanski folk rock
Ocena: 9/10

Fairport Convention, neuničljivi pionirji britanskega folk rocka, so vnovič med nami s svojim devetindvajsetim studijskim albumom, ki se imenuje »Shuffle and Go«. Legendarna skupina, ki se pospešeno bliža petinpetdeseti obletnici nastanka, je v svoji zgodovini doživela marsikaj. Kljub pozitivistični naravi levjega deleža njihove glasbene zapuščine in besedil, so jih tragedije spremljale že od zgodnjih let, v drugi polovici šestdesetih let, medtem ko so razburkana sedemdeseta preživeli z nenehnim menjavanjem članov. Med letoma 1979 in 1985, se pravi v obdobju, ki je bilo v izrazito nenaklonjeno folk rocku, so celo popolnoma prenehali z delovanjem.

Danes so Fairport Convention stabilnejši kot kdajkoli prej, saj se že dvaindvajset let nahajajo v nespremenjeni postavi, kateri poveljujeta kitarist/glavni pevec in obenem edini preostali originalni član Simon Nicol, basist Dave Pegg, ki ima najdaljši neprekinjeni staž, saj je v bandu brez prekinitev že petdeset let. Njuni pajdaši, v podobi bobnarja Gerrya Conwaya ter obeh godalnih virtuozov, Rica Sandersa ter Chrisa Leslieja, ki sta po potrebi multi-inštrumentalista, so že zdavnaj postali veterani te folkrockovske institucije.

»Shuffle and Go« se lahko označi kot popolnoma karakterističen dosežek sodobne inkarnacije Fairport Convention, kar pomeni, da gre za zelo dober in konsistenten dosežek, ki bo zagotovo všeč vsem dolgoletnim privržencem. Band je sprejel zelo modro, pravzaprav daljnovidno odločitev, da je »Shuffle and Go«, ki je bil prvotno dostopen v digitalni obliki na njihovi spletni strani, izdal v začetku ‘apokaliptičnega’ leta 2020 in ga aktivno promoviral med zimsko turnejo, se pravi še preden je marca po Evropi zavladal koronavirus in je bila razglašena pandemija, ki je hudo prizadela veliko večino glasbenih ustvarjalcev.

Večina del na albumu je originalnih kompozicij v Sandersovi in Lesliejevi skladateljski režiji. Slednja dva sta že od Lesliejevega prihoda v drugi polovici devetdesetih igrala ključno vlogo pri skladateljskem preporodu te kultne skupine. Pri pisanju nekaterih kompozicij so bandu pomagali tudi zunanji sodelavci kot je recimo Peggov stari prijatelj PJ Wright, medtem ko skladba »Jolly Springtime«, ki je še najmanj zanimiv »Shuffle and Go« trenutek, v izvirniku pripada ameriškemu glasbeniku Jamesu Taylorju. Večino vokalnih nalog je, kot ponavadi v zadnjih tridesetih letih, opravil Nicol, čeprav sta mu na nekaterih kompozicijah pomagala tudi Leslie in Pegg.

»Don’t Revel My Name« nostalgična balada s presunljivimi godalnimi aranžmaji ter pristno keltsko atmosfero, izžareva predvsem vselej izborni Lesliejev vokalni, godalni in skladateljski talent. »Cider Rain« je prijetna, akustično usmerjena balada z Nicolovim nalezljivo prijaznim petjem in zavidljivo večglasno podporo.

Venček dveh medsebojno povezanih skladb z naslovom »Good Time For a Fiddle and Bow/The Christmas Eve Reel« z veselimi vokalnimi harmonijami ter prikupnimi godalnimi aranžmaji je primerna glasbena podlaga za božične večere pred prasketajočem kaminom kakršnih so Fairport Convention v svoji karieri ustvarili v zavidljivi količini. »A Thousand Bars« je melanholična in obenem nostalgična balada z neutolažljivimi zvoki violin in mandolin, ki ne prinaša nobenih inovacij vendar gre kljub temu za še eno zelo solidno in povsem karakteristično stvaritev.

Naslovna skladba s svojo živahno naravo in skorajda plesnimi ritmi spet nekoliko poživi ambientalni utrip tega albuma. »Moses Waits« je karakteristična, melanholična balada z zvoki cimbal ob katerih bi se še kamen razjokal, če bi imel srce, čeprav v njenem sporočilu in ambientu vseeno veje pozitivizem. »Steampunkery« je navihan inštrumental kjer pobudo prevzamejo Sandersove violinske vragolije. »Linseed Memories« vsebuje nostalgično zveneče aranžmaje na akustični kitari in mandolini ter melanholično vokalno predstavo.

Romantično obarvani »The Year of Fifty Nine« je Lesliejeva vokalna in lirična izpoved o njegovih zgodnjih otroških letih, ki dobro sovpada z naslovnico tega albuma. »The Byfield Steeplechase«, ki jo je za Fairport Convention ustvaril Peggov pajdaš PJ Wright, je navihana skladbica s številnimi tradicionalnimi folkrockovskimi vižami ter šaljivim besedilom. »Moon Dust and Solitude«, ki tudi s kratkim arhivskim zvočnimi posnetkom dokumentira prvi pristanek na Luni, je še ena akustično usmerjena balada z izrazito pozitivističnim sporočilom in romantičnimi večglasji. Baročni inštrumental »Precious Time« s svojimi rustikalno začinjenimi godalnimi aranžmaji zaključi album na poudarjeno melanholičen način.

»Shuffle and Go« je še en nazoren dokaz, da se Fairport Convention starajo kot dobro vino; starejši kot so, boljši so, predvsem kar se tiče skladateljske zrelosti in konsistentnosti. Album ne prinaša ničesar novega, vendar bo s svojo konsistentnostjo osrečil vse dolgoletne privržence in ljubitelje najžlahtnejše oblike folk rocka. Kultni folkrockerji vedno znova dokazujejo, da so njihovi novejši dosežki so na enaki kakovostni ravni kot njihovi klasični albumi iz zlatega obdobja britanskega folk rocka. Godalni duet Leslie in Sanders sta že več kot dvajset let gonilni ustvarjalni sili tega glasbenega kolektiva, medtem ko so oba stara mačka, se pravi Nicol in Pegg, skrbita za to, da so Fairport Convention v enaindvajsetem stoletju bolj aktivni kot kdajkoli prej ter njihova veličina oziroma legenda raste iz leta v leto.

Avtor recenzije: Peter Podbrežnik

Seznam skladb:
1. Don’t Reveal My Name (3:59)
2. Cider Rain (3:43)
3. Good Time for a Fiddle and Bow / The Christmas Eve Reel (4:20)
4. A Thousand Bars (5:29)
5. Shuffle and Go (3:14)
6. Moses Waits (4:20)
7. Steampunkery (3:42)
8. Linseed Memories (3:30)
9. The Year of Fifty Nine (3:24)
10. The Byfield Steeplechase (3:51)
11. Moondust and Solitude (5:30)
12. Jolly Springtime (2:00)
13. Precious Time (5:29)

Fairport Convention:
Simon Nicol – vokal, akustična kitara, električna kitara
Dave Pegg – vokal, bas kitara, ukulele, bas ukulele, mandolina
Chris Leslie – vokal, mandolina, violina, akustična kitara, orglice, bouzouki, piščal, kalimba, keltska harfa, ukulele
Ric Sanders – violina, klaviature, ukulele, bas ukulele
Gerry Conway – bobni, tolkala

 

Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki