Steve Overland: Scandalous

0 94

Založba: Escape Music
Datum izida: 18. 9. 2020
Produkcija: Brian Anthony
Dolžina albuma: 48.28 min
Zvrst: AOR/Hard Rock
Ocena: 8.0/10


Steve Overland velja med ljubitelji AOR glasbe za tako rekoč sveto vokalno ikono. Ne vem koliko ljudi v Sloveniji sploh pozna, posluša ali sledi temu, danes dokaj arhaičnem žanru, ki uživa ob številnih novih skupinah zlasti skandinavskega konca planeta, močno revitalistično zaledje, a gre za žanr, ki so ga postavili na noge komercialno huronsko uspešne rock zasedbe Journey, Foreigner, Boston, Night Ranger in Survivor. Zato z njim ni šale, kljub temu, da je treba opraviti nekaj uvodnega poduka za državljane republike, kjer svoje čase očitno vladalo obvezno šolsko celjenje proti AOR glasbi.

No britanski AOR je bil na prelomu sedemdesetih v osemdeseta pravzaprav rojen. Takrat se je pojavil istoimenski prvenec skupine »Wildfire« (1980), ki je bil tudi edini s strani te zasedbe. V njej se je predstavil prvič širši javnosti tudi uvodoma omenjeni pevec, ki je nedolgo zatem ustanovil eno najpomembnejših britanskih AOR zasedb FM. Njihov album »Indiscreet« je eden temeljnih albumov, ki ga ljubitelji glasbe preplezajo, ko se začno spoznavati z AOR glasbo.

Kakorkoli, Steve je vseskozi in tudi danes, sila aktiven glasbenik. V aranžerskem, komponističnem in producentskem smislu Ob tem, da so FM vseskozi prisotni na sceni z novimi albumi, zadnji »Synchronized« (RockLine recenzija) je izšel prav v letošnjem maju, je tu še ukvarjanje s projektom Shadowman, pri čemer je v lanskem letu v navezi s Heartland kitaristom Steveom Morrisom namesto novega Shadowman albuma, izšel album “Attitude” (RockLine recenzija) pod oznako Lonerider, pa nadalje v predlanskem septembru v navezi s Švedom Robertom Sallom (Work Of Art, W.E.T.) istoimenski album projekta Groundbreaker (RockLine recenzija), je prav neverjetno, da najde Steve Overland ob vseh teh obligacijah še vedno dovolj časa tudi za izdajanje samostojnih studijskih albumov. Tako je v letošnjem juliju izdal petega in prvega novega po štirih letih odkar je izšel »Contagious« leta 2016. »Scandalous« torej! Škandalozna glasbena štorija, je izšla znova pod okriljem založbe Escape Records.

Kaj ostane človeku s toliko izdanih albumov? Da se nekoliko oddalji od svojega preverjenega in pričakovanega sloga. Torej. Album »Scandalous« je dejansko škandalozen v smislu, da je Steve tokrat izvedel odklon od svoje predvidljive pripadnosti AOR žanru. To napove takoj uvodna Don’t Give Up, ki nosi korektno funkovsko vzmetnico. Druga na albumu, to je Never Say Die je presenetljivo hardrockovsko uokvirjen (kitica), vsekakor pa distorzirana narava kitar pripravi tudi v refrenskem napevu fenomenalno interakcijo z vokalnimi multi-harmonijami, ki učinkujejo? AOR-vsko. Pompozno torej. Nekaj podobnega se ponovi kasneje v Black Heart, le malo manj prepričljivo. Hardrockovsko poudarjena, podprta celo s čokatim Hammond zvokom, je Diamond in the Dust, kjer se za Overlanda znova vse zelo uspešno izteče.

Da. AOR moment je preko albuma to pot nekoliko »nadzorovan«, ostaja pa kljub vsemu zvesto prisoten. Overland polaga tokrat več pozornosti na vnos drugih žanrskih elementov. Tudi bluesa. Lost in the City to potrjuje. V primeru te skladbe je fuzija tako uspešna, da lahko govorimo o art sentimentu skladbe. Closest Thing to Heaven je odlična balada, ki bi godila tudi na albumu večjega AOR izplena in nosi oddaljen Foreigner sentiment, medtem, ko je izhodni prehod “hudomušno prenesen” z uvodnega prehoda v frazo kitice Whitesnake hita Is This Love). Ob poslušanju skladbe Changing Times se prikrade občutek, da je Oveland povabil na album v vlogo posebnega gosta Joea Bonamasso, saj je Denanderjev bluesrockovski rif izjemno “masten”. Gre za bluesovsko žalostinko, ki jo v svoji soulovski vokalni pričeski Overland odlično pelje do refrena, v katerem pa pretiravanje z muzikalnostjo vokanih harmonij učinkuje prej kontraproduktivno. »AOR-blues« kombinacija še nikdar ni »pila vode«. V teh trenutkih drži album pokonci odlično soliranje Tommyja Denanderja. The Trouble With Love je pravo nasprotje. Disco in funk podlaga ter fenomenalni razvoj muzikalnosti, z grabežljivim refrenom. Testify je tisto kar si pravi AOR feni od Stevea pravzaprav želijo. Edina takšna skladba albuma, se pravi čistokrvna AOR skladba.

Vendar ni razlogov za  pridušanje, skrb ali strah. Vso to odklanjanje, je dalo prav tako zelo dobre rezultate. Pretežno zelo dobre. Tudi v Unchained, ki znova odločneje hardrockovsko prijemlje. Eksperimentiranja z razvojem muzikalnih posebnosti je kanček preveč v razvlečeni »laganici« God Made An Angel, ki se sicer obetavno bluesovsko odpira, vendar pa je to tudi vse. Album sklene še en močan hard rockerski utripač imenovan Hole In My Heart, ki zagotovi albumu, da se ta sklene v zavidljivem kontrastu drama teatra. Pozor. Refren pobegne skoraj v ritem swinga. A gre za zabaven albumski odklon na repu albuma, ki pa kot kompozicija, stoji v vsem prepričljivo.

Je zato album kot celota kaj slabši samo zato, ker prinaša slogovne odklone od tistega kar je šlo pričakovati? Sploh ne. Odgovor leži v karakterju Overlandovega vokala, ki funkcionira briljantno tudi v drugih žanrskih sferah. Podobno velja za njegovega slovitega rojaka Glenna Hughesa. Kamorkoli ga postaviš, bo njegov vokal funkcioniral briljantno. Vrhunsko. Ni bojazni. Steve Overland se je moral z novim albumom nekoliko odmakniti od predvidljivih form, v katere je vpet pri FM, drugih projektih in preteklih solo albumih. Vzel si je artistično svobodo in »Scandalous« je album, ki v vsem zadržuje izredno poslušljivost, organsko grabežljivost, močan ritmični groove, nekaj pretežno uspešnih pobegov iz žanrskega okvirja AOR glasbe in seveda spoznanje, da se Overlandov vokal prav v vseh sferah fenomenalno znajde.

Avtor: Aleš Podbrežnik

Seznam skladb:
1. Don’t Give Up (3:29)
2. Never Say Die (3:46)
3. Lost In The City (3:20)
4. Closest Thing To Heaven (4:50)
5. Black Heart (3:24)
6. Changing Times (5:17)
7. The Trouble With Love (3:54)
8. Diamond In The Dust (4:20)
9. Testify (3:48)
10. Unchained (3:41)
11. God Made An Angel (4:31)
12. Hole In My Heart (4:02)

Zasedba:
Steve Overland – vokal, spremljevalni vokal
Tommy Denander – kitara, klaviature
Brian Anthony – bas kitara, Hammond orgle
Brian Tichy – bobni


Pošlji komentar

Your email address will not be published.

Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Sprejmi Preberi več

Zasebnost&piškotki